Page 3 of 11 FirstFirst 1234567891011 LastLast
Results 21 to 30 of 102

Thread: Algemeen: Film

  1. #21
    Inactive Member Hobbes!'s Avatar
    Join Date
    December 23rd, 2001
    Posts
    36
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    meestal hebben ze um zo weer binnen. Heb 't een paar keer gehad en een week later was ie opgestuurd

  2. #22
    Defunkt
    Guest Defunkt's Avatar

    Exclamation

    Net op NED 3 de vrijdag film gekeken., Human Traffic. Britse film over jong zijn en stoned en clubbing. Niet slecht maar beetje gebakken lucht veels te geforceerd hip. Wel leuke ouwe House/dance classics, soundtrack ga ik morgen bestellen!!
    Speaking of soundtracks efkes linkje maken naar muziek topic.
    Sexy Beast Weet weinig over de film, maar de soundtrack is top. Ja ik weet gek maar ik heb dus meer soundtracks waarvan ik de film nog nooit van hem gezien! [img]redface.gif[/img]

  3. #23
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Na het FilmFestival Rotterdam is het even rustig geweest op filmgebied, maar deze week ben ik toch weer tweemaal richting de bioscoop gegaan. Beide keren in Amsterdam, beide keren in De Munt, maar vooruit, het gezelschap compsenseert de locatie.

    Dinsdag was Zatoichi erg vermakelijk. Het is niet zo vernieuwend als ik hier en daar in recensies had gelezen, maar het is wel een welkome afwisseling in al die doodserieuze samuraifilms die we de laatste maanden over ons heen hebben gekregen. Hier zit een vleugje humor in en vooral veel gevoel voor ritme. Erg knap hoe het bloederige geweld van ondergeschikt belang kan zijn: iedereen kwam met een brede glimlach de zaal uit.

    Donderdag was School of Rock een aangename verrassing. Het verhaal lijkt ont-zet-tend clich?, maar mede dankzij de inbreng van indie-regisseur Richard Linklater worden altijd net de juiste keuzes gemaakt. De potentieel moralistische sc?nes gaan nooit te lang door en maken plaats voor waar het werkelijk om gaat: muziek. En Jack Black draagt de film goed. Ik ben geen echte fan van deze acteur, maar ik vind hem zeker ook niet irritant... en dan is deze rol domweg geknipt voor hem. Leuk!

    En oh oh, mijn 10.000e post. Als mijn computer nu maar niet crasht.

    [img]graemlins/party.gif[/img] [img]graemlins/pizza.gif[/img] [img]graemlins/cake.gif[/img] [img]graemlins/martini.gif[/img]

  4. #24
    Inactive Member Gently's Avatar
    Join Date
    March 6th, 2001
    Posts
    347
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Van de week eindelijk Last Samurai gekeken. En dat was een hele goede zet. Deze film is verrassend in vele opzichten. Niet alleen vanwege het feit dat deze heel onamerikaans is, maar omdat ondanks de hype eromheen, Cruise imo niet de hoofdrol heeft. Hij is ondergeschikt als verhaalverteller.

    De beelden zijn machtig mooi. Men heeft echt moeite gedaan om mooie lokaties te vinden. Kwa verhaal heeft het op zich niet veel te betekenen maar ik ben een liefhebber van tragische geschiedenissen waardoor dit een topper in mijn boekje is!

    Al is het plot niet groots, dankzij het langzaam in kaart brengen van de levensstijl van de Samurai bevat het heel goede elementen. Nu ben ik geen kenner van Japan, maar ik neem aan dat dankzij de medewerking van de Japanners de aspecten juist in beeld zijn gebracht. En dat maakt het verhaal weer goed. De verplichte liefde/haat verhoudingen vallen dan niet zo op en we missen gelukkig overbodige naaktscenes (na Janet hoef ik geen borsten meer te zien... [img]wink.gif[/img] )

    Al met al een film die je gezien moet hebben.

  5. #25
    Inactive Member Gently's Avatar
    Join Date
    March 6th, 2001
    Posts
    347
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Tevens afgelopen vrijdag Devils Arithmetic gekeken.

    Een absolute verspilling van tijd en beeldmateriaal. Gelukkig duurde het maar anderhalf uur....

    Het plot is ronduit belachelijk en een absurde reden om de verschrikkingen van de holocaust opnieuw in beeld te brengen. Er wordt continue op je gevoel gewerkt en dat is nodig ook want er zit geen greintje spanning in.

    Tel daarbij op dat Kirsten Dunst wel aardig akteert maar er continue uitziet als gezond en blozend kind (hallo!! concentratie kamp?) dan vraag je je af waarom zij de hoofdrol kreeg en niet Brittanny Murphy die als enige schittert (nou ja, als ongepolijst diamant dan - zij ziet er wel halfdood uit) in deze hele film.

    Om een of andere reden konden wij het intro van Dustin Hoffman (regiseur) niet zien dus ik zal zijn excuus waarschijnlijk nooit weten. En waar die titel vandaan komt... 1 terloops zinnetje waar alleen arythmetic in voor komt...

    mmm... krijg een deja-vu gevoel... heb ik deze film al eens eerder afgekraakt??? [img]confused.gif[/img]

  6. #26
    Inactive Member Y2KOh4's Avatar
    Join Date
    February 3rd, 2004
    Posts
    12
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Originally posted by Gently:
    Van de week eindelijk Last Samurai gekeken. En dat was een hele goede zet. Deze film is verrassend in vele opzichten. Niet alleen vanwege het feit dat deze heel onamerikaans is,
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Dat laatste is niet helemaal waar: hoewel het avontuur zich in Japan afspeelt, is toch de film sterk Amerikaans ge?rienteerd: zo maakt de Japanse keizer uiteindelijk de juiste keuze, maar hij heeft wel de wijsheid van Amerikaan Algren nodig om tot dat besluit te komen. Echte politieke statements worden niet uitgesproken.

    Neemt niet weg dat ik het verder met je eens ben. Ik was al bang dat ik ??n van de weinige Nederlandse recensenten was die TLS wel goed vind. Ik heb me zeer verbaasd over de negatieve kritiek in de Nederlandse pers (idem bij School of Rock, trouwens).

  7. #27
    Inactive Member Gently's Avatar
    Join Date
    March 6th, 2001
    Posts
    347
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Originally posted by Y2KOh4:
    Dat laatste is niet helemaal waar: hoewel het avontuur zich in Japan afspeelt, is toch de film sterk Amerikaans ge?rienteerd: zo maakt de Japanse keizer uiteindelijk de juiste keuze, maar hij heeft wel de wijsheid van Amerikaan Algren nodig om tot dat besluit te komen. Echte politieke statements worden niet uitgesproken.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Maar aan de andere kant is het wel zo dat Algren geen Amerikaanse wijsheid gebruikt; juist de achtergrond van de Samurai leidt tot zijn raad.

  8. #28
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Afgelopen weekend ben ik naar Shouf Shouf Habibi geweest. Geen publiek dat met flesjes gooit, gelukkig! Het was dan ook niet in Utrecht, maar in Ede (leuke bios). De film is wel aardig. Het enige punt naar mijn mening, is dat het verschil tussen clich? en vooroordeel niet altijd scherp is en dat het laatste halfuur er aan de haren bij wordt gesleurd.

    Originally posted by Gently:
    Maar aan de andere kant is het wel zo dat Algren geen Amerikaanse wijsheid gebruikt; juist de achtergrond van de Samurai leidt tot zijn raad.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Terwijl Algren op zijn beurt de samurai leert door te vechten tot ze erbij neervallen. Hier is dus sprake van een kruisbestuiving en daarom vind ik de kritiek in veel Nederlandse recensies dat TLS te veel door een Amerikaanse bril kijkt net iets te ongenuanceerd.

    De Amerikaanse bril is er wel, maar daar staat ook iets tegenover. Moet kunnen.

  9. #29
    Inactive Member Gently's Avatar
    Join Date
    March 6th, 2001
    Posts
    347
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Originally posted by Oh!:
    Geen publiek dat met flesjes gooit, gelukkig! Het was dan ook niet in Utrecht, maar in Ede (leuke bios).
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Dat flessengooiende publiek wordt al geruime tijd in Ede geweerd bij de bioscoop. Lopen ongeveer een 30tal jongeren met een dwangbevel op zak... en komen dus regelmatig in Veenendaal of Wageningen... [img]frown.gif[/img]

  10. #30
    Defunkt
    Guest Defunkt's Avatar
    Enne gaan we massaal naar de film van Suske & Wiske. De Duistere Diamant??
    Mijn Sus en Wis dagen zijn al lang heel lang achter me maar ben ergens wel benieuwd! [img]graemlins/hmmm.gif[/img]

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •