Page 2 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 11 to 20 of 49

Thread: 100 Bullets - 01 First Shot, Last Call

  1. #11
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Lightbulb

    <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by spondaman:
    Slaat die zin op het pistool of op Dizzy.
    Ik vind de opmerking een beetje vaag en kan eigenlijk op heel veel slaan. Ik zit nu ook behoorlijk in the invisibles en zou dus meteen moeten zeggen dat het iets met de tijd(reizen) te maken moet hebben. Maar aangezien deze comic wat nuchterder lijkt zal het wel iets heel anders zijn. Maar wat...
    <HR></BLOCKQUOTE>

    Tijdreizen lijkt me voor 100 Bullets net iets te veel een 'deus ex machina' dus in die theorie geloof ik niet. Azzarello heeft vanaf het begon gezegd, dat je als lezer het verhaal zelf kunt uitvogelen aan de hand van alle hints die hij geeft. Tijdreizen? Nee.

    <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Graves zou dan wraak nemen omdat Megan hem heeft proberen te vermoorden. Ze zit in zo'n organisatie. Zou dit betekenen dat Graves daar ook in heeft gezeten en lastig werd of te zelfstandig ?<HR></BLOCKQUOTE>

    Naar aanleiding van de tweede TPB kunnen we hier meer over zeggen. Op basis van de informatie uit First Shot, Last Call lijkt me dat Graves en Megan in ieder geval geen volwaardige partners zijn geweest. Daarvoor is hun aanpak net te anders: Megan is een hooggeplaatst zakenvrouw, Graves is iemand die veel connecties heeft maar zelf buiten schot blijft.

    <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Ik dacht na het lezen van het eerste deel dat Graves die koffer uitdeelde om Dizzy te helpen. Maar steeds meer wordt duidelijk dat hij zichzelf alleen maar helpt.<HR></BLOCKQUOTE>

    Jammer dat ik nog niets over mijn verdere theorie kan zeggen. In zekere zin helpt hij Dizzy wel: ze mag ongestraft wraak nemen op de mensen die haar iets hebben misdaan. En dat doet ze. Maar die wraak was niet Graves' primaire doel. Uit 100 Bullets #1-3 wordt namelijk al een klein beetje duidelijk dat het een soort test voor Dizzy is. Ze wordt niet voor niets aan het eind opgehaald door Shepherd.

    ------------------
    If his body was a temple, it was one of those strange ones where people did odd things to animals in the basement, and if he watched what he ate it was only to see it wriggle.
    thetruth | terrypratchett

    [This message has been edited by Oh! (edited September 09, 2001).]

  2. #12
    Schizmo
    Guest Schizmo's Avatar
    Stel dat het simpelweg om twee mafia-clans zou gaan? Als je wil kan je voldoende voorbeelden vinden om de theorie te staven.

    ------------------
    You better send in some of the lab guys. Let them figure it out.

  3. #13
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Question

    Tussen alle pittige theorie?n ben ik trouwens vergeten te vragen naar jullie mening over de serie 100 Bullets.

    Ik vind het de meest vernieuwende, beste titel sinds Sandman. IJzersterke verhalen, intelligente dialogen en heerlijk tekenwerk. Het is niet te geloven dat Risso geen Engels spreekt en alle scripts van Azzarello moet laten vertalen.

    Maar wat vinden jullie?

    ------------------
    If his body was a temple, it was one of those strange ones where people did odd things to animals in the basement, and if he watched what he ate it was only to see it wriggle.
    thetruth | terrypratchett

  4. #14
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Question

    <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Schizmo:
    Stel dat het simpelweg om twee mafia-clans zou gaan? Als je wil kan je voldoende voorbeelden vinden om de theorie te staven.<HR></BLOCKQUOTE>

    Die mag je even uitleggen.

    Wie vormen dan de twee clans? Graves vs. Shepherd of bedoel je Graves en Shepherd vs. Megan en de mysterieuze man aan het eind van 100 Bullets #5?

    ------------------
    If his body was a temple, it was one of those strange ones where people did odd things to animals in the basement, and if he watched what he ate it was only to see it wriggle.
    thetruth | terrypratchett

  5. #15
    Schizmo
    Guest Schizmo's Avatar
    Zoals je wel weet is elk intrigerend en ingewikkeld verhaal belachelijk simpel qua opzet en plot, zo ook 100 Bullets.

    Stel dat de kern van het verhaal zou neerkomen op "The Trust versus Clan Graves" (ik heb enkel de eerste twee TPB's gelezen, maar ik ga ervanuit dat Meggan tot the Trust behoort en Graves en Shepherd tot hun eigen clan, wat die ook mag zijn).

    Hiertussen weeft Azzarello dan een hoop intriges en mysteries, onder andere door het gebruik van het koffertje, de onduidelijke rol van Shepherd (hij kan een associate zijn, een undercoveragent voor de FBI, een lid van de Trust die clan Graves moet onderuit halen), de Minutemen..., waarmee hij de focus verlegt van de kern naar ogenschijnlijk veel belangrijker gebeurtenissen, waardoor de lezer constant op het verkeerde been wordt gezet.

    En aanwijzingen voor de theorie zijn er in overvloed: iedere mafia heeft mannetjes binnen de politie (netwerk van Graves), mensen bij de tegenpartij (Shepherd?), een aantal hitmen (Minutemen - flashback Cole Burns),...

    Je wou toch speculatie? smile

    ------------------
    You better send in some of the lab guys. Let them figure it out.

  6. #16
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Exclamation

    Schizmo, Schizmo! Spoilers! Beperk je tot First Shot, Last Call! De Trust is daarin nog niet ter sprake gekomen, dus we kunnen er ook nog niet over speculeren.

    Volgens mij kun je niet wachten tot de discussie over Split Second Chance! smile

    ------------------
    If his body was a temple, it was one of those strange ones where people did odd things to animals in the basement, and if he watched what he ate it was only to see it wriggle.
    thetruth | terrypratchett

    [This message has been edited by Oh! (edited September 09, 2001).]

  7. #17
    Schizmo
    Guest Schizmo's Avatar
    Volgens mij ook niet smile

    Maar door enkel te discussi?ren over de eerste TPB is er te veel waar je over moet zwijgen, en dan ben ik er vrij zeker van dat de discussie hier ongeveer gedaan zal zijn (je hebt zelf het meeste al aangehaald in je eerste post, dus veel rest er ons niet meer).

    Btw: als je dit leest, kom eens even op ICQ - thx!

    ------------------
    You better send in some of the lab guys. Let them figure it out.

  8. #18
    Inactive Member spondaman's Avatar
    Join Date
    May 16th, 2001
    Posts
    199
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Het opvallende aan dit topic is dat er maar 3 mensen replyen. Oh!, Schizmo en ik.
    Ik ga vanavond aan de tweede TpB beginnen, dus van mij mogen jullie met het discussieren verder gaan.
    Ik denk dat dan ook pas echt het verhaal opgang komt en je echt lekker kan gaan speculeren.

    ------------------
    Zo werd ik gisteravond nog gecorrigeerd door mijn tante nadat ik gezegd had dat mijn vader geen gevoel voor humor had. "Ze bedoelt vast een ander gevoel voor humor".
    Manga's tante | Spam city

  9. #19
    Inactive Member Harlekein's Avatar
    Join Date
    February 2nd, 2001
    Posts
    103
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Question

    Ik zie dat jullie al een eind gekomen zijn. Zeker met Olav's heldere analyse op de eerste tpb. Ik heb zelf natuurlijk ook het ??n en ander te melden. (geduld, Tim)

    En Schizmo, probeer de spoilers te vermijden, ik ben zelf ook trotse bezitter en lezer van de 2e tpb, maar als er mensen zijn die hier nog aan mee willen denken moeten ze wel de kans krijgen.

    Om te beginnen kan ik zeggen dat na het lezen van de eerste tpb niet echt onder de indruk was. Het tekenwerk vond ik in het begin flink tegenvallen, maar in het derde deel zag ik de briljantie ervan in en dat heb ik steeds meer hoe meer ik het zie. Azzarello's vertelstijl is direct en je krijgt gewoon voor je kiezen waar het op staat. Dubbelzinnigheid bestaat uit het taalgebruik van de mensen die bij The Trust of de tegenpartij horen. Ieder gedraagt zich werkelijk als een eigen persoon en acteert en spreekt ook daarnaar. In de tweede tpb zie je ook dat Azzarello niet alleen interessant en slim vertelt, maar dat er achter wat we gezien hebben nog veel meer afspeelt.

    Over mijn idee van The Trust kan ik nog weinig kwijt zonder het een en ander te verklappen van wat komen gaat, dus dat zel tot de volgende topic moeten wachten.

    Graves heeft overduidelijk een imposant netwerk, maar ik denk niet dat hij zelf aan de top staat. Ik denk niet dat er een eenvoudige top is wat dat betreft. En mensen die tot The Trust of een andere organisatie behoren laten dat aan niemand blijken tenzij het noodzakelijk of gewenst is.

    De zin "It's already happened." staat niet op zich. Het is namelijk:
    "Say I let this go. Don' do a damn thing... What's gona happen to me?"
    - "It's already happened. The question is: What will you do because of it"

    Wat er al gebeurd is: Dizzy's familie is vermoord en zij heeft zich er verder niet mee bemoeit. Als zij nu niks doet zal het zo blijven en verandert er niets aan haar situatie. "It's already happened." Het is gebeurt en verder gebeurt er niets. Er zijn geen gevolgen voor Dizzy. Zij krijgt een keuze. Aan de hand van die keuze wordt haar rol in het spel van Graves bepaald.

    Wat ik mij wel kan afvragen: In hoeverre wordt Dizzy gemanipuleerd? Waarom wordt zij nu gekozen? Wat in haar verleden heeft Graves' aandacht getrokken? En wanneer in haar verleden heeft zich dat plaatsgevonden? Je kunt de eenvoudige conclusie trekken en zeggen dat haar criminele en geweldadige verleden, de moord op haar familie en haar mogelijke lust voor wraak interressant is voor Graves. Maar misschien was er iets meer en iets anders, is aan de hand daarvan het spel opgezet, Dizzy's familie wordt omgebracht door de hand van Graves, Dizzy gaat naar de gevangenis, Graves wacht geduldig af en zodra zij buiten staat trekt hij nog eens aan haar touwtjes om zijn plan voor haar af te ronden.

    "Grave repercussions" Een leuke woordspeling. Graves heeft best plezier in het manipuleren en de geheimzinnigheid om zichzelf heen. Een woordspeling waarvan Azzarello houdt. De titels van de verhalen en tpb's spreken voor zich. Graves heeft echter wel veel invloed en het is noodzaak dat zijn zaak geheim blijft. Ik twijfel er niet aan dat hij niet terugdeinst voor geweld om dat zo te houden.

    De dood van Lee had ik nog niet in dit licht bekeken en ik ben het volledig eens met Olav's theorie. Graves heeft Lee gebruikt. De uitdieping in zijn leven die we voorgeschoteld krijgen illustreert de medegnloosheid van Graves. Het doel heiligt alle middelen, maar wat is het doel? En waarom wil hij de boodschap aan Megan sturen? Het zou leuk zijn voor hem zijn geweest als Lee was geslaagd en haar gedood had, maar ik denk niet dat hij daar echt op rekende.

    Het is duidelijk dat Graves een eigen plan heeft en hij gaat letterlijk over lijken om dat plan te verwezenlijken. Maar in hoeverre hoort dat plan bij zijn organisatie en wat zijn de tegenstrijdige belangen van Meggan?

    ------------------
    There is no possibility that any perceptible change will happen within
    our own lifetime. We are the dead. Our only true life is in the future.
    We shall take part in it as handfuls of dust and splinters of bone.

    [George Orwell - 1984]

    [This person has been edited by GOD (edited April 20, 1980).]

  10. #20
    Inactive Member Jofo's Avatar
    Join Date
    February 2nd, 2001
    Posts
    59
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Ik heb vandaag weer even tijd gehad om de eerste TPB weer eens door te lezen en ik moet zeggen dat ik steeds meer gecharmeerd raak van deze serie. De eerste keer dat ik deze TPB las vond ik er eigenlijk niet zo heel veel aan, vooral het taalgebruik in de eerste drie delen vond ik erg verwarrend en het was allemaal nogal onduidelijk, maar nu ik hem opnieuw doorlees (met de 2e TPB in het achterhoofd) vind ik hem toch wel erg goed.
    Ik weet niet of er nog veel te zeggen valt over de 1e TPB maar volgens mij zit iedereen hier met smart te wachten op de discussie over de 2e TPB omdat volgens mij iedereen deze ook gelezen heeft hier en het toch wat makkelijker praat. Ik zal dan wel proberen om er gelijk vanaf het begin erbij te zijn!

    Joost


    ------------------
    Now look at them Jofo's that's the way you do it
    You play the guitar on the MTV

    Money for Nothing | dIRE sTRAITS

Page 2 of 5 FirstFirst 12345 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •