Page 2 of 9 FirstFirst 123456789 LastLast
Results 11 to 20 of 82

Thread: Verslag Stripdagen

  1. #11
    Inactive Member I.c.e Motion's Avatar
    Join Date
    September 4th, 2001
    Posts
    75
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Nou ja.. eh okeej ik kwam dus binnengelopen en keek zo es wat rond..zag meteen de jp stand staan en ben toen maar direct naar de stand van comicasa gelopen (logica I know) om Robert ff te pesten, maar ja toen ik daar dus aankwam stond er een gigantische rij van allemaal van die rare types voor die stand. ze hadden zo'n eng shirt aan en een liep er met een doos trekdrop onder z'n arm volgens mij was het een enge sekte.

    Maar goed toen ik toch maar besloot dat mijn shirt wel erg veel op dat van hun leek (en sommigen mij nog herkenden van de laatste MAG) ginge we verder over de beurs..en dan let je ff niet op en dan ben je ze gewoon kwijt (groep rare jojo's met zo'n shirt aan en dan nog kwijt raken ook in zo'n klein rothalletje. anyways je sjokt nog wat rond (lopen kon je het niet meer noemen met 5 boeken in je tas) en kom je langs de jp stand waar anderen ook weer verzameld waren en ff de presentie lijst getekend..

    wat wou ik nu nog meer zegge.. niks eigenlijk, behalve dat er wel een weeklydose lounge hoek ingericht had mogen worden.. volgende keer beter biggrin



    ------------------
    Let emotion be the guide to your imagination.

  2. #12
    Inactive Member Unison's Avatar
    Join Date
    June 24th, 2001
    Posts
    47
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by -steven-:
    Ik heb alleen niet echt veel mensen aangesproken met een Weeklydose shirt frown Voel me nogal snel voor lul staan...
    <HR></BLOCKQUOTE>

    Dat is niet nodig, hoor! Maar hoewel ik je nummer nog in mijn GSM had ingeprogrammeerd, heb ik er eigenlijk niet meer bij stilgestaan je te bellen. Toen ik van Olav het gastenboek nog even te zien kreeg, zag ik dat er wel meer weeklydosers waren die ik niet meer gezien of gesproken heb, waaronder boomboom, die toch een hele tijd bij de stand van JP heeft gestaan.

    En tja, als ik alleen was geweest had ik misschien ook wat meer mensen aangesproken, maar met z'n twe?en is het toch een beetje 'samen uit, samen thuis', nietwaar?

    Bovendien hebben we een aantal 'ontmoetingen' op rij gehad: de Mag, de weeklydose chat en natuurlijk de vele discussies op dit board. En raar maar waar, maar achter de computer heb ik vaak meer te vertellen dan in 'real life'.

    ------------------
    OT: wie van jullie veegt zijn kont af met Alias # 1?

  3. #13
    Inactive Member krow's Avatar
    Join Date
    April 10th, 2001
    Posts
    48
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Unison:
    En raar maar waar, maar achter de computer heb ik vaak meer te vertellen dan in 'real life'.

    <HR></BLOCKQUOTE>

    helemaal niet zo raar hoor, de persoon die meer dan 3 zinnen uit mij krijg in real life mag gerus een prijs krijgen...

    ------------------
    "De uitslag veranderen is voor mietjes."

    "Hey!" knort Warren, "dat wilde ik net zeggen!"

    -bad writer-

  4. #14
    Senior Hostboard Member Morlun's Avatar
    Join Date
    June 21st, 2001
    Posts
    187
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Bobby Drake Ik hoorde van de jongens van comicasa dat ze dit jaar ook voor het laatst op de Stripdagen waren en dat ze op 13 of 14 oktober even naar een beurs in Arnhem gingen kijken, want dat schijnt het betere werk te zijn.
    Romano vertelde mij in ieder geval dat deze beurs in Arnhem flink gepusht werd, dus het zou mij niet verbazen als deze wat concurrentie word voor, of misschien wel groter wordt dan, de Stripdagen.<HR></BLOCKQUOTE>

    Tsja, dat die beurs gepusht werd was best te merken.
    Maar was het ook niet zo dat de stripdagen juist naar het zuiden des lands verhuist zijn omdat de bezoekersaantallen terugliepen? En krijg je niet een averechts effect door een malafide beurs in Arnhem te beginnen? De belgen (waar de beurs het toch van moet hebben) zullen wat minder snel richting Arnhem komen dus...

    ------------------
    A life??? Cool, where can I download one of those???

    [This message has been edited by Morlun (edited September 22, 2001).]

  5. #15
    PeeDeBee
    Guest PeeDeBee's Avatar

    Post

    Ook ik ben na een 'interessant' diner met de JP-crew en een trein-/autorit van 2 uur weer thuis aangeland. Ondanks de zeer magere opzet van de beurs vond ik het toch erg leuk dat er zoveel MB-ers langskwamen... waaronder diverse mensen die ik in eerdere jaren nog niet had ontmoet. Niet nodig, je timiditeit (wat is dat nou weer voor een woord?), Dolores, maar wel lief... deed me een beetje denken aan Petertje de Bruin die 20 jaar geleden voor het eerst bij de JP-stand iemand aansprak. Sinds mijn eerste Stripdagen, in 1981 dus, is het contact tussen 'jullie' en 'ons' enorm verbeterd en is die afstand van toen er wat mij betreft nauwelijks meer. Dat moeten we vooral zo houden!

    Peter (die eens lekker gaat knorren)

    ------------------
    Are biosignatures more legible than normal ones?
    -- anonymous

  6. #16
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Talking

    Ook ik ben net thuis en ik heb snel op mijn site nog even de gastenlijst van zaterdag 22 september gezet. Totaal 35 personen hebben hun krabbeltje gezet en dat is een prima opkomst.

    Sommige personen heb ik helaas gemist, maar ik overdrijf niet als ik zeg dat het weeklydose-gebeuren deze dag leuk heeft gemaakt. De beurs was verder nogal... mwoah, leeg. Jullie kunnen in de loop van de volgende week een pittig verslag van me verwachten!

    Leuk detail: we hebben waarschijnlijk weer een zieltje geronseld: Wanda Kief heeft de presentielijst getekend en heeft plechtig (op haar blote knietjes) beloofd dat ze een kijkje op het board komt nemen.

    ------------------
    Willow: "I need to sit down."
    Buffy: "You are sitting down."
    Willow: "Oh. Good for me."

    buffy, the vampireslayer | theharvest

    [This message has been edited by Oh! (edited September 22, 2001).]

  7. #17
    Inactive Member Harlekein's Avatar
    Join Date
    February 2nd, 2001
    Posts
    103
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Talking

    klinkt niet veelbelovend, maar ik laat me niet uit het veld slaan. morgen gewoon rondkijken en natuurlijk de jp-ers en comicasers gedag zeggen.

    en natuurlijk rondkijken voor een aantal tpb's en... X-Calibre #1!!

    mijn verslag komt ongetwijfeld morgen of overmorgen.

    en ik heb ook niet altijd zo'n woordenwaterval achter mijn kiezen liggen zoals hier. (wat een verdraaiing van spreekwoorden weer) Hoewel.. het ligt er maar net aan wie er tegenover me staat. nou ja. nu naar bed. morgen weer vroeg op. met de nadruk op weer!

    ------------------
    There is no possibility that any perceptible change will happen within
    our own lifetime. We are the dead. Our only true life is in the future.
    We shall take part in it as handfuls of dust and splinters of bone.

    [George Orwell - 1984]

    [This person has been edited by GOD (edited April 20, 1980).]

  8. #18
    Inactive Member Schmoe's Avatar
    Join Date
    April 5th, 2001
    Posts
    5
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Unison:
    En raar maar waar, maar achter de computer heb ik vaak meer te vertellen dan in 'real life'.

    <HR></BLOCKQUOTE>

    Dat heb ik nou ook altijd wink

    Oh ja, mocht een van jullie een weeklydose t-shirt hebben zien rondlopen met een ietwat gezet mannetje van 1,74meter erin, met bril en vrezelijk verkleurd petje. Dan was ik dat biggrin

    Of zijn er nog meer die aan deze omschrijving voldoen? tongue

    ------------------
    Voer eendjes, geen oorlog..

    My Board
    My Homepage

    [This message has been edited by Schmoe (edited September 22, 2001).]

  9. #19
    Inactive Member tothleben's Avatar
    Join Date
    November 17th, 2000
    Posts
    33
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Min:

    Vooral jammer dat er zo weinig echte grote handelaren waren. Prijzen vergelijken in je speurtocht was er niet bij want zodra je iets vond moest je het of daar maar kopen of het gewoon vergeten. Voorbeeldje: Ik heb nog 5 losse nummers van sandman nodig om mijn reeks compleet te krijgen en EEN persoon had vier van die vijf deeltjes liggen. Maar nu vertik ik het toch echt om 40,- neer te tellen voor iets als deel #33. En al helemaal niet als me meegedeeld word "Maar het is wel Sandman". So ?
    Ook erg jammer dat ik van veel mensen (Mark Mokken, Sytse, Tom de Groot(?) ) hoorde dat de beurs zeer waarschijnlijk volgend jaar niet eens meer bestaat wegens gebrek aan belangstelling van de standhouders. Wat, naar ik hoorde, ook nogal veel te maken heeft met de houding van de organisatoren van de Brabanthallen tegenover de standhouders (en de bezopen stand-prijzen).

    Maar ook enkele plusjes voor mij:

    - Een half jaar geleden ongeveer ben ik voor zeker 50% overgeschakeld op TPB's. En wat is het eerste dat ik tegenkom: Juniorpress met een hele zooi Amerikaanse TPB's die echt voor superaantrekkelijke prijzen mee mogen. Ik heb erdan ook 15 aangeschaft daar smile. Door de mooie prijzen zelfs boeken die niet op mijn want-listje staan waar ik mezelf meestal toch aan tracht te houden. Zoals ik al zei tegen een van de medewerkers (naam ontschoten, vrij jonge jongen, kort zwart haar) "Er is tegenwoordig geen lol meer aan een TPB te bestellen om zomaar eens uit te proberen tegen $20 x fl 3,75 gemiddeld. Op deze manier hier bij JP wil ik wel het een en ander meenemen ook al ken ik het nog niet zo goed.".
    Omzetprijzen is ook niet het hele spel lijkt me, lezers geboeid houden is ook wat waard.

    - Daarnaast heb ik nu mijn Preacher verzameling compleet (losse delen !). Ik ga nu dus eindelijk eens lezen wat er NA #498 nog gebeurt is.

    - Een van de series die ik eigenlijk altijd pas op het laatst van een beurs ga zoeken en daar door onterecht weing aandacht van me krijgt heeft dit jaat een fikse boost gehad. Ik heb zo'n 35 deeltjes van hellblazer ingeslagen. De Garth Ennis run is nu bijna compleet de rest van de eerste 100 issues begint ook al enigszins te vormen.

    - Eindelijk iemand gevonden die Hitman deeltjes bij zich had en er daar ook maar het een en ander van ingeslagen. Mijn run #1-35 begint bijna volledig te raken.

    Daarnaast denk ik dat Mark Mokken me steeds meer als een goede klant gaat beschouwen want ik heb al die Preacher- en Hellblazer deeltjes bij hem gekocht...

    ------------------
    "I work harder than God. If He had hired me, He would have made the world by Thursday."

    - Keeping the Faith -

  10. #20
    Inactive Member cybevenom's Avatar
    Join Date
    September 22nd, 2001
    Posts
    1
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)
    Mijn grootste angst werd bevestigd nadat ik eerst afscheid moest nemen van 10 gulden voor een parkeerkaartje (Wat ik absurd hoog vond) om vervolgens eerst 10 minuten te moeten lopen om bij de ingang te komen.
    Toen ik de hal binnenliep dacht ik eerst dat dit de 2e hal was omdat hij zo leeg was. Helaas bleek dit de enige hal te zijn en bleken de grote "winkels" van weleer die ik kende van "het turfschip" in Breda niet eens meer aanwezig te zijn. enige uitzondering was "comicwatch" en "Juniorpress" die je simpelweg niet kon missen door de herkenbare stand. Ik heb toen maar ff met Olav staan praten daar ik hem nog nooit eerder had gezien eigenlijk en ik toch nieuwsgierig was wie hier de zaak eigenlijk runde. Vond het best gezellig daar bij de stand en heb er nog even rondgehangen en de nodige comics bijgekocht. Ik ben toen verder gelopen over de beurs en heb nog wat amerikaans spul gekocht waarnaar ik op zoek was.
    Ik moet toch wel kwijt dat ik vrees dat dit wel eens de laatste stripdagen kunnen zijn geweest want de kwaliteit van de beurs was ver onder de standaard van wat ik gewend was. En dat was niet alleen mijn mening, ik hoorde ook regelmatig standhouders morren over de aftakeling van het fenomeen dat de Stripdagen heet. Het zou toch jammer zijn als dit inderdaad de laatste keer zou zijn geweest. Ik weet in ieder geval dat als het volgend jaar hetzelfde is als nu, ik er waarschijnlijk niet meer naartoe ga. Ik parkeer in ieder geval niet meer bij de brabanthallen zelf. Ik kan van dat geld nog een leuke comic kopen.

    mzzl

    ------------------

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •