Page 3 of 10 FirstFirst 12345678910 LastLast
Results 21 to 30 of 92

Thread: Film: Lord of the Rings, The Two Towers

  1. #21
    Inactive Member Manga's Avatar
    Join Date
    December 26th, 2000
    Posts
    378
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Tja, die BNers denken dat je in het donker ook kunt netwerken. Alleen zijn ze dan wel weer zo beleefd om stil te zijn tijdens de vertoning. Dat was de enige plus aan het 'hoogstaande' publiek, het was lang geleden dat ik in zo'n stille zaal een film heb kunnen bekijken.

    Treebeard vond ik tegen vallen. Ik heb de boeken niet gelezen maar door wat mij verteld was vond ik de uiteindelijk Treebeard en zijn Ents nogal sneu en te Disney overkomen. Kwa stem wel veel waardigheid, maar visueel een beetje prut. Lastig ook hoor, bomen designen die kunnen lopen. Ze hadden een andere oplossing moeten proberen te vinden dan gewoon maar 'benen', mi. dan.

    Hoogtepunt is absoluut Gollum, dat personage maakt dat ik alsnog de hele trilogie uit wil zitten terwijl ik in eerste instantie na deel ??n al vond dat ik genoeg had gezien.

    Verder is de betoverde koning heel erg mooi gedaan en is zijn adviseur ook erg indrukwekkend. Sorry dat ik geen namen meer weet, ik was ook zo star struck. [img]wink.gif[/img]

    Ik denk dat, doordat de Fellowship in dit deel opgebroken is, de film iets meer tempo heeft dan de eerste film. Je volgt een tijdje die, dan een tijdje die, dan weer dat verhaal, zo krijg je net iets meer variatie en vaart in het verhaal.

    Maar ja, gaat 't zien gaat 't zien zou 'k zeggen. [img]tongue.gif[/img]

  2. #22
    Inactive Member Somesmartfreak's Avatar
    Join Date
    February 12th, 2001
    Posts
    94
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)
    <BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#dddddd"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by the mieke shall inherit the earth:
    Treebeard vond ik tegen vallen. Ik heb de boeken niet gelezen maar door wat mij verteld was vond ik de uiteindelijk Treebeard en zijn Ents nogal sneu en te Disney overkomen. Kwa stem wel veel waardigheid, maar visueel een beetje prut. Lastig ook hoor, bomen designen die kunnen lopen. Ze hadden een andere oplossing moeten proberen te vinden dan gewoon maar 'benen', mi. dan.

    Verder is de betoverde koning heel erg mooi gedaan en is zijn adviseur ook erg indrukwekkend. Sorry dat ik geen namen meer weet, ik was ook zo star struck. [img]wink.gif[/img]

    Ik denk dat, doordat de Fellowship in dit deel opgebroken is, de film iets meer tempo heeft dan de eerste film. Je volgt een tijdje die, dan een tijdje die, dan weer dat verhaal, zo krijg je net iets meer variatie en vaart in het verhaal.

    Maar ja, gaat 't zien gaat 't zien zou 'k zeggen. [img]tongue.gif[/img] </font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>
    Treebeard is inderdaad lastig, maar ik moet het zelf nog even zien of het echt zo slecht is.

    En ik neem aan dat je Theoden, son of Thengel bedoelt (gespeeld door Bernhard Hill, met zijn bord eten (inside joke)) en Grima, Wormtongue (gespeeld door Brad Dourif-&gt; Chucky uit Child's Play)

    Boek spoiler: in het boek krijg je eerst het three hunters (Arargorn,Gimli en Legolas) verhaal en pas in de 2e helft (feitelijk boek 4) krijg je het Frodo en Sam gebeuren. Voor de film is dat en mijn insziens terecht gemixt...
    Groenten,
    Joost
    p.s. nog geen week meer [img]smile.gif[/img]

    <font color="#cc6600" size="1">[ December 13, 2002 08:38 AM: Message edited by: Somesmartfreak ]</font>

  3. #23
    Inactive Member Hobbes!'s Avatar
    Join Date
    December 23rd, 2001
    Posts
    36
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Hoe zit 't in the two towers. Wordt de reis van Gandalf en Pippin nog een beetje goed verteld? of is 't weer van: mooi camera-shot: klaar?

    en ik denk trouwens dat Brad Douriff beter bekend is als Billy Bibbit in One Flew Over the Cuckoo's Nest


    ik zit trouwens helemaal niet te springen om de film te zien. Ik ga um wel kijken..maar ergens een keer in Januari of Februari ofzo. 't is anders zo druk en daar zit ik nou ook niet op te wachten.

  4. #24
    Inactive Member Manga's Avatar
    Join Date
    December 26th, 2000
    Posts
    378
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Juist, Theodone en Grima. Heel leuk stukje 'tussendoor' zeg maar. Brad Dourif was erg indrukwekkend.

    Ja, ik was niet weg van de Ents. Maar idd. los dat maar 's op, een boom die ??n stam heeft en toch moet lopen. Dus ach.

    Reis van Gandalf en Pippin? Man, d'r wordt zoveel gereisd in die films dat ik echt niet meer weet of dat er wel of niet in zit.

    (SPOILER- al vind ik dat onzin want iedereen kent toch ongeveer het verloop van de verhalen van de boeken of van horen zeggen)

    De film begint met de val van Gandalf. Vervolgens een stukje met Frodo en Sam die Gollum ontmoeten en daarna een stukje van de 'jagers'. Zo gaat het eigenlijk de hele film door, er word afgewisseld tussen verhaallijnen net voordat je echt de behoefte hebt weer 's wat te zien van een andere verhaallijn.

    Doctor Vreemd, degene die met mij mee was en die de boeken wel heeft gelezen (maar die toegegeven een vrij slecht geheugen heeft) zei dat de film wel eindigde waar het boek eindigde. Maar dat kan er weer mee te maken hebben dat ik de 'langere' versie heb gezien (aldus Rene Mioch, dus die versie die op de tweede of derde speciale DVD editie uit zal komen). Schijnt dan..

    Anders zullen ze wel weer na 2 maanden een langere versie in de bioscoop gaan draaien, kunnen ze twee keer scoren. :/

  5. #25
    Inactive Member spondaman's Avatar
    Join Date
    May 16th, 2001
    Posts
    199
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    <BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#dddddd"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by the mieke shall inherit the earth:
    Doctor Vreemd, degene die met mij mee was </font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

    "I wish he gets cancer... cancer in the head"
    [img]smile.gif[/img]

    Douriff speelt ook Boggs in een aflevering van The X-files en schittert in Blue Velvet als een van Hopper's hulpjes. Maar volgens mij is hij slim geweest om geen hoofdrollen te spelen.

  6. #26
    Inactive Member Manga's Avatar
    Join Date
    December 26th, 2000
    Posts
    378
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    <BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#dddddd"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by spondaman:
    "I wish he gets cancer... cancer in the head"
    [img]smile.gif[/img]
    </font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

    Even voor de goede orde, Dr Vreemd was niet met mij mee. Maar ik wilde even iets waarnaar de goede man gevraagd had beantwoorden.

    Ik had in elk geval iemand meegenomen die wel naar de film wilde. [img]wink.gif[/img]

  7. #27
    Inactive Member spondaman's Avatar
    Join Date
    May 16th, 2001
    Posts
    199
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    <BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#dddddd"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by the mieke shall inherit the earth:
    Even voor de goede orde, Dr Vreemd was niet met mij mee. Maar ik wilde even iets waarnaar de goede man gevraagd had beantwoorden.

    Ik had in elk geval iemand meegenomen die wel naar de film wilde. [img]wink.gif[/img]
    </font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

    Eeeuw... hehe, het leek net...die zin... zo geformuleerd dat... onduidelijk... ehm, ok, sorry. [img]smile.gif[/img]

  8. #28
    Inactive Member Triforce's Avatar
    Join Date
    September 22nd, 2002
    Posts
    45
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    ARGH!!!! Die film niet leuk vinden en hem dan eerder zien dan alle fans die er al een jaar op wachten en dan ook nog the extended version krijgen!!!!!! Damn, girl. You're lucky.

  9. #29
    Inactive Member I.c.e Motion's Avatar
    Join Date
    September 4th, 2001
    Posts
    75
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Ergens denk ik niet dat dat de extended versie was, die edities worden alleen geedit voor op de dvd's en niet voor in de bioszalen en ze zullen het waarschijnlijk net als bij the Fellowship later doen tussen film 2 en 3 in, en de film eindigt ook niet zoals het boek. Ik heb em dan nog niet gezien maar er is al ver van te voren aangekondigt dat Shelob pas in de derde film zal verschijnen. En zij zat toch echt in het tweede boek

  10. #30
    Inactive Member Manga's Avatar
    Join Date
    December 26th, 2000
    Posts
    378
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Tja, het werd toch wel gezegd dat dit een extended versie was. Verder was de montage af en toe nogal.. slecht, naar mijn mening, wat ik bij de extended DVD versie ook af en toe terug zag. Iets te hakkerig.

    Either way, jullie moeten nog 3 dagen wachten. [img]tongue.gif[/img]

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •