Page 2 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 11 to 20 of 57

Thread: Verslag Stripdagen Den Bosch 2002

  1. #11
    Inactive Member Psiclaw's Avatar
    Join Date
    August 12th, 2001
    Posts
    38
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    stripdagen vielen me iets tegen..heb helemaal nix gevonden wat ik eigenlijk wou (the filth, chamber.) het enige wat ik heb gekocht is voor 20 euro oude x-mannen nummers en het wd shirt. was van plan om echt meer uit te geven. maar heb wel leuke gesprekken gehad met Olav, Lara Croft Look a like, Wolverine_nl, Rhemrev en Romano (die mijn tekeningen wel aardig vond). ben ook best moe van de dag...wat wil je als je de dag daarvoor een feest heb gehad.. [img]smile.gif[/img] btw ik had me nog voorgesteld aan een aantal board members bij de jp stand...wie was nou wie ook alweer van nickname?

  2. #12
    Inactive Member imagefan's Avatar
    Join Date
    February 6th, 2001
    Posts
    13
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Zaterdag om helf negen vertrokken om om even voor tien in Den Bosch te zijn.
    Het was erg rustig, maar dat zal wel zijn omdat er geen andere beurs was.
    We merkten dat ert alleen handelaren staan.
    Op een van de stands zie ik Astro City Vol. 1 nummer 6 voor 10 euro?
    Misschien straks
    Even later zie ik Gen13 deel -1 voor 7 euro. Min een?
    Ook maar straks.
    Ik zoek verder en zie de TPB van 100 Bullets en nog zo'n 59 andere comics (eindelijk Madman Comics deel 9 en WildC.A.T.s/X-men: Modern Age en vele andere).
    Toch besloten om Astro City en Gen13 te gaan halen, maar ik kan ze niet meer vinden.

    Jammer, dan even het T-Shirt ophalen en even staan te praten met Olav.
    Dertienhonderd brieven in 1 jaar?

    Nog even bij de Don Lawrence Fanclub twee delen van de Storm Collectie opgehaald.
    Ik zie ook deel 3 van Morbus Gravis: Creatura staan, maar 100 euro is mij te duur en 42,50 euro voor Sneeuw 7 ook.

    Al met al een geslaagde dag, alleen jammer van Astro City en Gen 13.

    Misschien over twee weken.

  3. #13
    Inactive Member Baard's Avatar
    Join Date
    July 12th, 2001
    Posts
    32
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    <BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">En hey, daar heb je Baard met z'n dochter!
    </font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>Gnagna, ik vind het wel leuk om mensen op het verkeerde been te zetten. Dat gebeurt thuis tegenwoordig vaak omdat we nu met 3 m/v (ik heb twee 'echte' dochters) gebruik moeten maken van 2 computers (de server is verboden) en 2 MSN id's. Dat is een nieuwe vorm van stoelendans, die MSN gebruik heel spannend maakt.

    Terug naar de beurs.
    We hebben toch wel ruim twee uur over de eerste ronde gedaan. De tweede ronde wordt dan wat dieper gegraven bij de bakken die in de eerste ronde zijn opgevallen.
    Op deze manier is de dag wel gevuld, hoor. Als je daarbij de tijd telt die gebruikt wordt voor 'overleg' (WDaddicten, standhouders, en tekenaars) is de dag wel goed vol. Ik was om even na elf binnen en pas om over zessen weer thuis. Mede dankzij de file bij Culemborg overigens.
    Leuk geintje: Op een moment kwam Romano op me af (doet-ie vaker) en vroeg me raad. Hij zou een schetsje voor me maken voor een vriendin. Daar had ik om gevraagd toen we een aantal dagen op een beurs in Erlangen hadden gebivakkeerd. Nu vroeg hij zich af of-ie die mocht schilderen in plaats van schetsen. Natuurlijk mag dat van mij. Na wat andere discussie Romano af door de zijdeur. En al die tijd staat de 'vriendin', ScorpionQ dus, naast me zo onzichtbaar mogelijk te zijn. Naderhand ga ik dan echt dubbel, hoor!

    Dan zou ik zelfs vergeten dat ik redelijk geslaagd ben door de aanschaf van een stuk of 7 oude hardcovers, een SpawnDVD en een t-shirt..

    <font color="#cc6600" size="1">[ September 16, 2002 04:11 AM: Message edited by: Baard ]</font>

  4. #14
    Inactive Member Bruce Wayne's Avatar
    Join Date
    February 10th, 2001
    Posts
    27
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Een verslag van mijn bezoek aan de Stripdagen:

    Nadat ik door mijn vrouw bij station Breda was afgzet, pakte ik de trein naar Den Bosch. Toen ik op het stationsplein uitstapte wist ik niet waar ik heen moest (was vorig jaar met de auto gekomen), dus vroeg ik de weg aan een taxichauffeur. Hij vertelde dat ik meteen naar rechts moest, en dan alsmaar rechtdoor.
    Na 10 minuten lopen kreeg ik toch het gevoel dat ik niet de goede kant op ging. Dus toch maar even nog een keer de weg gevraagd. Volgens die man moest ik juist de andere kant op!!! Dus ik weer terug naar het station en de andere kant op gaan lopen. De taxichauffeur die mij de verkeerde kant had opgestuurd stond nog bij het station, maar aangezien ik er een gezellige dag van wou maken, ben ik maar gewoon doorgelopen.

    Aangekomen bij de Brabanhallen (een uur of 12) zag ik een vrijwel lege parkeerplaats en vreesde voor de beurs het ergste. Maar ik was juist aangenaam verrast. De indeling van de beurs was stukken beter dan vorig jaar en het aantal stands viel ook mee. Als eerste heb ik stand van Juniorpress bezocht, en een praatje gemaakt met Oh! en Tom. Hierna heb ik de beurs verkent. Ik vond dat er een gezellige sfeer rondhing. Terwijl ik op de beurs rondliep werd ik door Wolverine_nl aangesproken, handig die WD-shirts! [img]smile.gif[/img] . Later kwam ik ook een andere boardmember (en dorpsgenoot) Unison tegen bij de JP-stand. Daar hebben we de Donald Duck-kwis gevolgd, voorzien uitmate droog commentaar van Oh!. Tom moest er helaas weer vandoor want hij moest verder met zijn verhuizing.

    Qua comics heb ik helemaal niets gekocht. Nu was ik ook naar niets op zoek, maar vaak pik je toch wel iets mee van een beurs. Als ik iets interessants tegenkwam was het vaak te duur, of niet in mooie staat. Op stripgebied was mijn enige aanschaf de nieuwe hardcover van Agent 327, die de tekenaar Martin Lodewijk (enorm sympathieke man!) voor mij heeft gesigneerd.

    Na afscheid genomen te hebben van iedereen, ben ik om vier uur richting huis gegaan. Terug hoefde ik niet met de trein, want ik mocht met Unison meerijden (nogmaals bedankt!). Ik vond het een geslaagde dag en kijk al uit naar de beurs in Arnhem!

    <font color="#cc6600" size="1">[ September 16, 2002 04:55 AM: Message edited by: Bruce Wayne ]</font>

  5. #15
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    "Dit worden de laatste Stripdagen in Den Bosch."

    Ik heb het meerdere malen gehoord in de aanloop naar 14 en 15 september. En ik geloofde er deze keer eigenlijk ook zelf wel in. Grote standhouders kozen definitief voor Arnhem en ook van de organisatie werd veel tegengas gevoeld.

    Maar toch... maar toch, ik vond de beurs van afgelopen weekend helemaal niet verkeerd. Sterker, ik vond het gezelliger dan vorig jaar. De stands waren wat breder opgezet, de zaal was meer gevuld, het podium met films en veilingen was een goede greep en ik heb me geen seconde verveeld. Een beurs is zo gezellig als je 'em zelf maakt. Dat is een zin die ik ongetwijfeld ga gebruiken in mijn beursverslag (later deze week op de site).

    Zaterdag was druk. Druk bij Juniorpress, althans. En vooral druk bij de bakken met Amerikaanse comics. E?n dollar is een halve euro, dus dat ging in sneltreinvaart. Jammer dat ik in deze topic lees dat Morlun en tothleben dus ook zijn geweest: volgende keer handje schudden en babbeltje maken, heren! [img]smile.gif[/img]

    Hoogtepunten van zaterdag:
    - verbaal sparren en daarna de strijdbijl begraven met boardmember xdeath ofwel Ferdy.
    - onaangekondigd gastoptreden van boardmember spondaman ofwel Tim.

    Zondag was het rustiger. Maar goed, dan heb je dus meer tijd voor andere dingen. Dan gaan je ook andere dingen opvallen. Bijvoorbeeld dat Stripschapvrijwilliger Meerten met zijn handzame cameraatje vaak meer oog voor het leuke blonde Donald-Duckmeisje had dan voor de deelnemers aan de Donald Duck quiz. En dat boardmember Unison ofwel Johan Nelemans geheel onaangekondigd alsnog zijn shirt in maatje L kwam ophalen. En dat Nederlands-supertalent-in-wording Romano heel stiekem als bezoeker voor het laatste uurtje lekker ging zitten schetsen. Bij de stand van Incognito... toepasselijker kan niet!

    Hoogtepunten van zondag:
    - briljante actie van collega Tom Groot in de trein 's ochtends van Utrecht naar Den Bosch. Details volgen! [img]smile.gif[/img]
    - anderhalf uur rondhangen met de bonte verzameling 'tekenaars' van het board, waaronder George, Edwin, Chantal en Frerik. Leuk dat op deze manier toch mensen met elkaar in aanraking komen die elkaar anders nooit hadden gekend!

    Hoe dan ook, deze beurs bewijst voor mij dat De Stripdagen nog wel potentie hebben. De neergaande lijn lijkt voorbij. En zoals gezegd, het is zo gezellig als je het zelf maakt en dit jaar heb ik weer lang en uitvoering met zowel oude bekenden als nieuwe mensen gepraat. Dat maakt zo'n beurs nou leuk!

    <font color="#cc6600" size="1">[ September 19, 2002 04:39 AM: Message edited by: Oh! ]</font>

  6. #16
    Inactive Member tothleben's Avatar
    Join Date
    November 17th, 2000
    Posts
    33
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    <BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Zaterdag was druk. Druk bij Juniorpress, althans. En vooral druk bij de bakken met Amerikaanse comics. E?n dollar is een halve euro, dus dat ging in sneltreinvaart. Jammer dat ik in deze topic lees dat Morlun en tothleben dus ook zijn geweest: volgende keer handje schudden en babbeltje maken, heren!</font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>
    Je hebt me gezien Olav, je weet alleen niet dat ik het was. Je hebt namelijk bij iemand die zojuist de "Spidey Universe X" special uit de Amerikaanse bak had gevist eens gekeken of het de anti-Harras versie was of de 'nieuwe'.
    That would be me.

    Ook wel gebeurd, Ans Loos die tegen een jongen die verschrikkelijk Sittards staat te praten zegt: hmm dat accent, kom je uit Tilburg ? Waarom ik mompel, nee dat klinkt meer zo *Ans aankijkend* ...

    OF, die jongen die zowat over een US bak liggend verschrikkelijk de slappe lach krijgt nadat zijn vriend tegen hem zegt "Hmm, Swamp Thing: Root of Evil. Heck, I'll show YOU, MY root of evil !"...

    <font color="#cc6600" size="1">[ September 16, 2002 03:12 PM: Message edited by: tothleben ]</font>

  7. #17
    Senior Hostboard Member Morlun's Avatar
    Join Date
    June 21st, 2001
    Posts
    187
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)
    <BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif"> originally posted by Oh!
    Jammer dat ik in deze topic lees dat Morlun en tothleben dus ook zijn geweest: </font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

    Nadat ik hoorde hoe je iemand die jouw trots zijn strips kwam laten zien toevoegde dat "Kijk, dat het er goed uit ziet kan ik ook wel zien maar dat is geen reden om zoietste kopen", zonk de moed mij in de schoenen.

    Sterker nog! Jij (ja, jij) hebt mijn comics afgerekend. En nadat ik het aanbod van een tasje geweigerd had heb ik ze weer van je aangepakt dus in zekere zin hebben we wel een handje geschud.

  8. #18
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Ja, nu ik jullie verhalen hoor, kan ik me jullie beiden herinneren. Alleen is het lastig om er ook een gezicht bij te halen. Dat krijg je nou als jullie je niet voorstellen!

    Als iemand zich eenmaal heeft voorgesteld, vergeet ik het eigenlijk niet zo snel. Ja, ik heb imagefan en Xanta Claws door elkaar gehaald--! Gelukkig hadden ze allebei een XXL T-shirt. [img]smile.gif[/img]

    Frerik stond zelfs verbaasd te kijken dat ik hem herkende. [img]graemlins/beer.gif[/img]

  9. #19
    Inactive Member Psiclaw's Avatar
    Join Date
    August 12th, 2001
    Posts
    38
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    <BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Oh!:


    Frerik stond zelfs verbaasd te kijken dat ik hem herkende. [img]graemlins/beer.gif[/img]
    </font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

    [img]tongue.gif[/img] nee ik was verbaasd omdat jij verbaasd keek toen ik opeens naast je stond [img]smile.gif[/img]

  10. #20
    Inactive Member Wolverine_nl's Avatar
    Join Date
    January 9th, 2002
    Posts
    26
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    HUH!! Hahaha, volgens mij waren jullie beiden verbaasd over elkaars aanwezigheid...ik stond ernaast en keek ernaar met de andere boardmembers.

Page 2 of 6 FirstFirst 123456 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •