Page 2 of 11 FirstFirst 1234567891011 LastLast
Results 11 to 20 of 109

Thread: Wat lees je op het moment?

  1. #11
    Inactive Member gbouman's Avatar
    Join Date
    August 28th, 2002
    Posts
    18
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Ja mister Moore......,

    ik heb hier voor me liggen "the extraordinary Works of Alan Moore". Ik schuif het steeds naar achter, ik lees nu 'From Hell' (deze TPB laten inbinden want ik had al begrepen dat de TPB uit elkaar valt als je begint te lezen) maar een dezer dagen begin ik er toch aan.

    KlaasVaak

  2. #12
    Inactive Member Harlekein's Avatar
    Join Date
    February 2nd, 2001
    Posts
    103
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    De afgelopen 2 weken heb ik een aantal Feist boeken verslonden. De eerste 5 had ik reeds gelezen. Toen zag ik Klauw van de Zilverhavik liggen bij de bibliotheek en heb die meegenomen. Volgens mij is deze van de meest recent lopende reeks want het vervolg heb ik nog niet kunnen vinden. Maar dat geeft niet want er is nog genoeg te lezen.

    Na bovengenoemd boek heb ik Dochter van het Keizerrijk gelezen en vervolgens Legenden van de Oorlog van de Grote Scheuring: De Eerbare Vijand, en daarna De Drie Huurlingen.

    Nu ben ik bezig met het tweede deel van de keizerijk trilogie: Dienaar van het Keizerrijk. Smullen geblazen!

    Ook heb ik Naked Lunch van Burroughs van de bibliotheek meegenomen, maar ik vind het maar erg onsamenhangend overkomen. Het leest wel erg vlot, maar omdat er gewoon geen rustmomenten in zitten waarop je je even kunt ori?nteren op waar het nu eigenlijk over gaat is het erg vermoeiend. Ik denk dat dit boek onuitgelezen teruggaat ondanks de status die het heeft.

  3. #13
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Originally posted by klaasvaak:
    Ja mister Moore... ik heb hier voor me liggen "the extraordinary Works of Alan Moore".
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Het leesboek dat ik bedoelde, heet "Voice of Fire," overigens. Amazon omschrijft het als volgt: The dark aspect of human history is seen from the vantage point of a single place. Linked geographically within a radius of only ten miles, yet separated in time by a span of some 5000 years, each chapter in this novel brings a different voice from the ashes of the past.

  4. #14
    Inactive Member lostmushi's Avatar
    Join Date
    August 21st, 2002
    Posts
    49
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    "Le cri de la mouette" van Emmanuelle Laborit is nu al half uit, en ik vind het nu al een ontzettend prachtig boek, geschreven door een doofgeboren vrouw, die heeft leren lezen en schrijven dankzij gebarentaal, een zeer krachtig boek dat bij de meest gevoelige mensen onder ons een traantje of twee zal doen ontstaan...

  5. #15
    Inactive Member Abyss's Avatar
    Join Date
    September 9th, 2003
    Posts
    56
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Heeft iemand toevallig de nieuwe HAWKEYE serie van Marvel al gelezen? Ik heb de serie aanvankelijk over het hoofd gezien, maar ik besloot toch maar een kijken wat Fabien Nicieza nu weer uithaalt.


    De serie handelt over Clint Barton die nu eens een keer zonder paars pak rondzwerft door de VS en problemen op menselijke schaal aanpakt. Dat doet heel veel denken aan NOMAD, een andere serie van dhr Nicieza uit de jaren 90. Eigenlijk zou je Nicieza kunnen verwijten dat hij gewoon Nomad verder aan het schrijven is met een andere hoofdpersoon. Maar dat staat het verhaal niet echt in de weg. Ik ben altijd een groot Nomad fan geweest, dus voor mij is dit weer heerlijk terug naar de jaren 90. Maar voor overige niet-Nomad kenners, is HAWKEYE een lekkere off-beat serie waarin je je nu eens niet afvraagt hoe het in godesnaam mogelijk is dat iemand die alleen maar pijlen af kan schieten zich staande houdt tussen Thor, Wonderman en andere grootheden bij de zoveelste :"de wereld vergaat als we niet...."
    I like it! En voor vergelijkingen met Green Arrow...Naah, don't think so. Arsenal misschien. Maar oordeel zelf eens, en probeer de serie HAWKEYE eens als je die nog niet hebt geprobeerd.

    <font color="#cc6600" size="1">[ January 24, 2004 08:15 PM: Message edited by: Abyss ]</font>

  6. #16
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Hawkeye is voor mij typisch zo'n serie waar ik niet eens aan begin. Het concept is z? fout--! Loopt Hawkeye inmiddels alweer in een kostuum rond, of niet? Het viel me namelijk op, dat de boogschutter in Avengers zijn oude pakkie toch weer aan heeft getrokken, terwijl zijn eigen serie juist 'realistisch' nu-Marvel zou zijn.

  7. #17
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Originally posted by Jofo:
    Omdat de vorige alweer aardig vol zat
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Net viel me op dat die vorige topic helemaal niet vol zit. Sterker, alle replies passen nog op ??n pagina. Foutje?! [img]smile.gif[/img]

    Uit die topic nog even een quote:

    Posted by Neomotion:
    En Oh!, kun je al een oordeel geven over The DaVince Code?
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Heb ik hierboven al een beetje gedaan, maar voor de volledigheid: het begin is erg overtuigend. Ik ben nu op pagina 150 en alle gebeurtenissen hebben zich tot nu toe afgespeeld op ??n enkele avond. De vertelde tijd is hooguit een uurtje of twee, gok ik.

    De schrijfstijl is in orde. Soms duren de beschrijvingen van gebouwen en locaties net iets te lang, maar goed, dat is nu eenmaal iets waar de schrijver van houdt. Verder vind ik vooral de hoofdstukindeling goed: de cliffhangers van hoofdstukken over het hoofdverhaal worden bijna per definitie gevolgd door heel korte hoofdstukjes subplot. Houdt de spanning er goed in.

  8. #18
    Inactive Member Abyss's Avatar
    Join Date
    September 9th, 2003
    Posts
    56
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Originally posted by Oh!:
    Hawkeye is voor mij typisch zo'n serie waar ik niet eens aan begin. Het concept is z? fout--! Loopt Hawkeye inmiddels alweer in een kostuum rond, of niet? Het viel me namelijk op, dat de boogschutter in Avengers zijn oude pakkie toch weer aan heeft getrokken, terwijl zijn eigen serie juist 'realistisch' nu-Marvel zou zijn.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Hmm, dat suckt inderdaad! Ik lees Avengers niet meer tegenwoordig dus die continuity-glitch heb ik even gemist. Ik wist niet eens dat Hawkeye nog rondliep bij de Avengers tegenwoordig. Maar ach, ik pak mijn Nomad-jeugdsentiment anyway I can get it
    [img]eek.gif[/img]

  9. #19
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Ik moet toegeven, dat ik met Avengers iets achterloop: ik heb net het eind van 'Search For She-Hulk' gelezen en daarin duikt Hawkeye op, kostuum en al. Geen idee of hij onder nieuwe schrijver Chuck Austin vast teamlid blijft.

  10. #20
    Inactive Member Gently's Avatar
    Join Date
    March 6th, 2001
    Posts
    347
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    De LS Hawkeye is niet onaardig. Niet bijzonder helaas ook. De reden dat hij hier geen kostuum draagt is omdat dit misschien niet eens het 'hier en nu' hoeft te zijn. Er is namelijk ook geen noodzaak voor een kostuum in dit geval.

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •