Page 1 of 8 12345678 LastLast
Results 1 to 10 of 78

Thread: Silver Age comics

  1. #1
    Inactive Member Blade116's Avatar
    Join Date
    December 31st, 2003
    Posts
    40
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Dit is de eerste topic die ik hier plaats
    en het gaat over Silver Age comics.
    Het valt me op dat er weinig animo voor is, er wordt in ieder geval weinig over geposted. Ik weet alleen van Allan (alles ok [img]wink.gif[/img] ?) dat hij erg veel mooie Silver Age comics heeft maar ik vroeg me af of er nog meer liefhebbers hier op het messageboard rondkijken en wat zij vinden van Silver Age stuff, wat ze dan evt zelf hebben, graden, prijzen, etc. Hopelijk krijg ik wat leuke reacties op deze topic.

    Groeten..

    <font color="#cc6600" size="1">[ March 06, 2004 04:16 AM: Message edited by: Oh! ]</font>

  2. #2
    Senior Hostboard Member Morlun's Avatar
    Join Date
    June 21st, 2001
    Posts
    187
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Welkom! [img]smile.gif[/img]

    Zelf ben ik niet echt geneigd om Silver age comics binnen te halen. Ik heb een tweetal Essential Fantastic Four paperbacks en vind dat wel prima.

    Voor hen die ermee zijn opgegroeid zal het wel zijn charme hebben maar persoonlijk gaat mijn voorkeur meer uit naar het latere werk.

    <font color="#cc6600" size="1">[ March 01, 2004 01:57 PM: Message edited by: DennisX ]</font>

  3. #3
    Defunkt
    Guest Defunkt's Avatar

    Exclamation

    Welkom Blade116 op het forum.
    Ik zelf ben sinds kort ook bezig met het verzamelen van oudere comics en heb toen ook een topic geopend Zie hier.

    Weet er zelf ook weinig van maar ben er inmiddels achter dat wat ik nu probeer te sparen vooral Bronze Age is. Dus jouw topic is een mooie aanvulling! [img]smile.gif[/img]

    Silver Age is net iets duurder meen ik ??(ligt natuurlijk ook aan wat voor comics je spaart, ik doel dan ook op de titels die nu nog populair zijn! ) Hoe dan ook ik wist tot voor kort ook niets van graden, de termen en de prijzen. Weet wel inmiddels dat als ik ouwe comics koop ik graag alles near mint wil of anders very good. Ik geef daar graag wat meer voor uit voor een goed bewaarde comic. Helaas vergeling hoort bij een ouwe comic aan de andere kant das ook de sjeu eraan!

    Ik weet zeker dat hier wel wat comic buffs zijn die meer over Silver Age weten/kunnen vertellen. Inderdaad Chromium/Allan is in korte tijd een regelrechte kenner geworden met een zeer mooie collectie ( mag ik wel vermelden heh, dat je een mooie collectie in mijn ogen hebt!). Op het forum heb je ook andere kenners en/of verkopers:
    -Oldschool
    -Johan de Neef
    -Comicasa.nl
    -Allan natuurlijk
    Ik heb bij allen comics gekocht en met sommige ook een wat persoonlijker contact en ik kan alleen zeggen tot nu toe prima en gezellig verlopen en geen spijt gehad! [img]graemlins/thumbs_up.gif[/img]

    Ik ben in iedergeval helemaal om voor het hunten en kopen van oude comics uit Bronze en (hopelijk ooit ook) Silver Age. [img]smile.gif[/img]

  4. #4
    Defunkt
    Guest Defunkt's Avatar

    Exclamation

    BUMP voor de nieuweling! [img]smile.gif[/img]

    Blade116, wat lees en spaar jezelf dan..dan kan er eventueel ook een dialoog op gang komen! [img]smile.gif[/img]

  5. #5
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Originally posted by Blade116:
    Het valt me op dat er weinig animo voor is, er wordt in ieder geval weinig over geposted.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Niet zo gek: over comics van tientallen jaren geleden wordt nu eenmaal minder gepraat.

    En voor mij geldt, dat ik een afwijking heb: ik koop liever nieuwe dan oude comics.

  6. #6
    Inactive Member Blade116's Avatar
    Join Date
    December 31st, 2003
    Posts
    40
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Hey Defunkt,

    Bedankt voor de tip [img]wink.gif[/img]
    Ja ik ben nog een nieuweling dus ik zal mee ff netjes introduceren. Ik ben op dit moment 22 jaar. Ik heb VWO gedaan daarna ff rechten gestudeerd en ik studeer nu Economie in Den Bosch. Al 3,5 jaar een vrienden en schoenmaat 43. Ik ben zo'n 5 jaar geleden begonnen met comics verzamelen en sinds 1 jaar ook Silver Age.
    Ik ben begonnen met Spiderman en daar heb ik nu alle Nederlandse comics van. Ik heb ook alle HIP comics en classics van Spiderman, VV, Wrekers, X mannen, Durfal, etc. Maar na een tijdje begon ik me ook te interesseren voor Am comics. En dan vooral Spiderman en X men. Ik heb op dit moment
    De nummers 5, 8 tm 66 van uncanny X men.
    Van Avengers 5tm7 en dan 11tm 82
    Spiderman 4,15,16,21tm91. En dat zijn eigenlijk de 3 series die ik spaar. Dan heb ik nog wat FF, Thor, Tales of Suspense, Tales to astonish, Hulk
    waaronder 181 (first Wolverine) en nog veel meer. Maar ik moet alles even gaan ordenen want er komt binnenkort erg veel binnen [img]smile.gif[/img]

    Hopelijk hebben jullie er iets aan.
    Mail maar wat jullie hebben, zoeken, te koop aanbieden, ruilen, etc.

    Groeten, Willem (blade)

  7. #7
    Inactive Member Blade116's Avatar
    Join Date
    December 31st, 2003
    Posts
    40
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Hey Oh,

    Als dat je enige afwijking is dan valt het
    toch allemaalwel mee he. Mijn afwijking is eerder
    dat ik juist zoveel mogelijk oude comics koop.
    Ik houd gewoon van die stijl. Stan Lee, Steve, Romita. Lekker luchtig nog allemaal. Van "nieuwe comics" lees ik ook alleen Spiderman (JP daar kom ik jou naam maandelijks tegen :, ik vind het blad steeds beter worden mag ik wel zeggen. Vorige maand van 1 tm 96 gelezen en kwaliteit is volgens mijn nog nooit zo hoog geweest) en Ultimate spiderman (iets minder de laatste tijd). Maar ik wil mijn horizon eigenlijk wel eens gaan verbreden. Goede tips?

    Groeten, Willem

  8. #8
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Originally posted by Blade116:
    Maar ik wil mijn horizon eigenlijk wel eens gaan verbreden. Goede tips?
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Tips zat! Kijk elke week in de Comics van deze maand topic; daar lees je korte impressies en recensies van nieuwe comics die door mensen hier op het board zijn gelezen. Uiteindelijk kun je op basis van die reviews wel bepalen of je het zelf ook leuk zou vinden.

    Andermans recensies lezen, is eigenlijk altijd de beste optie. Daar heb je meer aan dan zo'n geijkt lijstje met 'aanraders,' want wat voor de ??n een aanrader is, is voor de ander de slechtste comic ooit. Het handige aan een recencie is, dat je argumenten erbij krijgt.

  9. #9
    Inactive Member Gently's Avatar
    Join Date
    March 6th, 2001
    Posts
    347
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    tja af en toe kun je wat gespreksstof hier vinden over Silver Age maar dan wel met moeite [img]wink.gif[/img] Enkele malen wat oude comics (niet perse Silver Age) aangehaald in de topic Comics: Uit de Stofnesten

    Wil je gesprekstof voor oude comics realiseren dan zul het boeard moeten overtuigen waarom die comic nu ook nog de moeite waard is om te lezen! (tistogwat...)

  10. #10
    Inactive Member Gently's Avatar
    Join Date
    March 6th, 2001
    Posts
    347
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Als tip is er uiteraard de meester van de 'oude feel' met een twist: Kurt Busiek en zijn Astro City.

    Maar goed, van deze serie vind ik dat iedereen die gelezen moet hebben, al was het alleen al om het coolste karakter in comics ooit: Hangman!

    [img]smile.gif[/img]

Page 1 of 8 12345678 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •