Results 1 to 6 of 6

Thread: Spider-Man 2

  1. #1
    Inactive Member MGM's Avatar
    Join Date
    August 18th, 2000
    Posts
    117
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Dit lijkt me toch wel een eigen topiic waard, dunkt me.

    Ik ben net terug van de Spider-Man marathon. Eerst deel 1 en vervolgens deel 2 er achteraan. En, het gebeurt me niet vaak, maar superlatieven komen welhaast te kort. Waar deel 1 een geweldige superhelden film is, is deel 2 een geniale superhelden film en een geweldige film. Doc Ock komt dusdanig uit de verf dat ik in 2 uur tijd het personage beter tot leven vond komen dan in jaren van comics. Een meer tragische figuur (en een waarin ze de comic-versie ook aan het omtoveren zijn) met wie ik echt te doen had.

    Love interest? Op een geloofwaardige manier uitgewerkt, zonder dat het tenenkrommend irriterend is. Alhoewel MJ wel erg rap gaat trouwen.

    Beste scene? In de metro, daar waar men het voor Spider-Man opneemt, waar men in hem gelooft. En waar Doc Ock zonder scrupules iedereen opzij veegt.

    Personage van de film? Zonder twijfel mogelijk moet dit Jameson zijn. Naar deze man alleen kan ik wel 2 uur kijken, wat een hilarisch vertolkt personage.

    Het is enigszins jammer dat de trailer op de Nederlandse televisie de op een na laatste scene al had gespoild, maar we weten in ieder geval wie er in deel 3 weer tevoorschijn komt.

    Met stip binnen op nummer 1 in mijn comic-film top 5? Spider-Man 2, zonder twijfel.

  2. #2
    DutchSpider
    Guest DutchSpider's Avatar

    Post

    Ben gisteren naar de voor- voor- premiere van spider-man geweest.

    De film is veel beter dan de vorige (meer actie, meer verhaal, meer special effects).

    En wat verassingen voor de volgende film.

    <blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">spoiler (click to view):</font><hr size="1"><div class="spoiler" id="R6WKDD">In de volgende film zal de schurk wel Harry Osborn als hobgoblin worden en misschien samen met John Jameson als een weerwolf</div><hr size="1"></blockquote>

    Nu aftellen tot 2007 [img]graemlins/party.gif[/img]

    <font color="#cc6600" size="1">[ July 14, 2004 06:14 AM: Message edited by: DutchSpider ]</font>

  3. #3
    Inactive Member The Ro's Avatar
    Join Date
    February 17th, 2003
    Posts
    72
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Gister naar S2 geweest...

    LET OP! het onderstaande zit booordevol SPOILERS!!!!
    Maar daar moet je rekening mee houden als je een topic als 'Spider-man 2' leest.


    Ik kan niet anders zeggen: Prachtig, heerlijk!
    2 uur vermaak, drama, aktie, avontuur en spider-man, eh, eigenlijk maar 3 kwartier, de rest in Peter Parker... enfin... [img]wink.gif[/img]

    Het eerste uur heeft wel een lange opbouw.
    Zo nu en dan zien we Spidey in aktie, maar niet echt veel. Er zitten wel zeker denkwaardige en leuke scenes in, zoals Spidey in de lift en het dingetje met de wasmachine...

    Toch vind ik dat Spidey wel makkelijk z'n gave kwijt raakt (door stress ofzo) en weer snel een sulletje word, als ie dat al niet was, wat wel weer grappige elementen voortbrengt.

    Waar het eigenlijk om draait hier in de eerste helft is Peter's verantwoordelijkheids gevoel en z'n liefde voor MJ. MJ gaat echter niet op Peters iniatief wachten en heeft in de tussentijd een love interest gevonden, wie wel tijd en liefde aan haar geeft. Daarmee vind ik meteen dat John Jamason veel te mager is uitgewerkt. Als dit personage dieper was uitgewerkt en als een zeer leuke knul, dat ie is, is neegezet, komt het geheel veel sterker over. De subplots hier zijn Harry's obsessie voor Spider-man en Doc Ock's ommezwaai naar een echte zieke geest, overgenomen door de AI in z'n armen. Dit alles is erg goed en gebalanceerd door elkaar geweven, al ik wel regelmatig het idee had dat ik naar een aflevering van Dawson's Creek zat te kijken.
    De kleine elementjes dat ik weer jammer vind, is dat z'n instinkt lang niet zo adrem is als in de comics. (Peter had bv op campus makkelijk alle tassen tegen z'n kop moeten zien aan komen.)
    Peter blijft als peter echt een sulletje, en erg langzaam in z'n spraak, wat af en toe wel teenkrommend is... Wat ik ook miste was Peter's vrienden kring. Op z'n verjaardag komen alleen Harry, MJ en May.
    In mijn mening hadden ze makkelijk Liz Allen erbij kunnen stoppen als Harry nieuwe vriendin, evt. Flash, waardoor meteen zal blijken dat ze vrienden zijn geworden en dus iedereen volwassener.
    Ik had ook ipv van Peters film huurbaas liever z'n oude basin uit de comics gezien. Ik snap de de rol van de dochter van de huurbaas niet. Maar dit is echt allemaal mierenpompen...
    En eh... oh, eh 'k ff niet op de andere komen, dat is dus wel een goed teken want voor de rest was heel veel goed aangepakt. Kippevel bij het opkomen van 't Marvel logo. De hele openings scene met tekeningen van Alex Ross, Prachtig!!!
    Doc Ock is echt goed neergezet. Ik kende de acteur voortnamelijk van karakter rollen, Hij heeft Ock erg goed gedaan! Het verassende was dat Ock in het begin gewoon echt een aardige gezellige vent was. De ommezwaai naar slecht is heel geloofwaardig gedaan.
    Tante May word zeer realistisch neer gezet, en verschilt o.a. hiermee ook op haar comic variant.
    Ze heeft ook niet alleen maar liefde te geven, Ze kan ook erg ontzet zijn op haar lieve neefje.
    Geen over-acting zoals in deel 1, goed teken! De hele eerste helft zet ook een langzame goede opbouw neer, waarop het hoogte punt alles mis gaat. Niet alleen als Spidey, ook als Peter.
    En natuurlijk Stan Lee's cameo, dat me deed denken aan vallende brokstukken zoals bij captain Stacy.
    Bruce Campbell is veel prominenter in beeld. Betty word bij naam genoemd!
    En ook hier weer 'verzint' Jonah een naam voor Doc Ock.

    In de tweede helft werd snel overgegaan naar aktie. Hier word de subplot van Doc Ock 't hoofdplot en komt MJ-Peters ralatie op 'n goede tweede plaats. Harry's subplot loopt subtiel over naar 't volgende deel. Ock komt over als een zeer gevaarlijke vijand. Veel gevaarlijker en dreigender dan in de comics. Maar dat komt voornamelijk ook door vreselijke enge armen van hem. Ze bewegen constant en je hoort motortjes die ratelen en kleine krijsjes uit de armen komen.
    Dat maken ze veel dreigender en sterker dan de comic versie. Als je de comic versie gewent bent, is dat donald duck vergelijken met Freddie Kruger.
    De special Effects lijken hier beter uitgewerkt dan de eerste helft, welke weer beter waren dan die van deel1. Spiderman heeft nu echt de snel- en wenbaarheid van een spin.
    Deze helft maakt uiteraard af waar men in de eerste mee was begonnen. MJ wilt weten waar ze staan met Peter en Harry's obsessie brengt 'm zelfs zo ver dat hij met Ock een pact aangaat.
    Peter weet eindelijk waar hij in het leven staat en wat hij moet doen. En daarmee werken z'n krachten meteen weer. Uiteraard volg niet alleen een climax op 't gevecht tussen Spidey en Ock, maar ook tussen de relaties onderling.
    Het is een mooi einde, goed voor 'n derde film waar ze nu al voor het schrijven zijn. Toch had ik verwacht dat ze in 't einde een opening zouden laten voor Venom. Ik heb namelijk niet echt zin in een nieuwe spidey-powerranger crossover.
    Ook hier weer 'n paar negatieve dingetjes, maar echt klein hoor...
    Ik vond dat men te luchtig omging met Spidey's geheime indentiteit. Het begint met een volle tram dat Spidey zonder masker ziet, nee, ze zullen het tegen niemand zeggen, maar in de realiteit werkt zoiets natuurlijk niet. Mij maak je niet wijs dat in de hele tram niet een persoon zit die deze openbaring niet voorzich zelf wilt gebruiken. Het doet ook 'n beetje van de magie weg als men dan zegt dat het "nog maar 'n knulletje is". Daarna komt Harry achter Peter's geheim. Het goede is dat Harry dan natuurlijk helemaal van slag raakt... maar toch. Daarna laat Spidey z'n ware gezicht zien aan Doc Ock, Qua verhaal komt dit ook wel goed uit, maar het is toch weer een openbaring. En dan als laatste liet MJ Spidey ook zonder masker. Het is allemaal net te veel van het goede. Je hebt het gevoel dat Spidey's geheime indentiteit helemaal niet zo geheim meer is. Maar ik spat 't wel. Door 't gezicht van de acteur te laten zien komt 't drama veel meer over. Je ziet dat Spidey uiteindelijk ook maar menselijk is en dus leef je met 'm mee.
    Als ie een masker op had zou dat veel moeilijker zijn geweest.
    De grote pluspunten zijn de aktie, de sfx, de climax en het einde. de armen en uitvoering van Doc Ock en de tram scene. En ze zegt 't! MJ zegt het beroemste jaren 60 koosnaampje uit de marvel comic geschiedenis.

    Overal zitten hier en daar wel wat plotgaten of onafgeronde zaken. Zoals hoe het nu met Peter's cijfers verder gaat. Of May nog haar schuld kan betalen. De dochter van de huurbaas, wat was haar rol?
    Maar ach er komt nog een deel 3. Verder had het een goede opbouw in het verhaal, wat wel iets mager was, deed zo nu en dan 'n beetje denken aan Superman 2 en Batman Returns. Interesante personages. Goede sound effects, uitstekende muziek, wisselvallige special effects van goed naar uitmuntend. Art direction is consistent en goed uitgewerkt.

    Met 'n aparte vermelding: Jonah is de gangmaker van 't hele feest! geweldige acteur! Mooi personage!

    In alle opzichten een betere mix dan deel 1, beter uitgewerk dan deel 1, beter dan deel 1.

    <font color="#cc6600" size="1">[ July 14, 2004 04:32 AM: Message edited by: Ro. ]</font>

  4. #4
    Inactive Member MGM's Avatar
    Join Date
    August 18th, 2000
    Posts
    117
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Over de huisbaas gesproken... Ditkovitch, zou dit een hommage aan Steve Ditko zijn? Lijkt me haast wel.

    En als Aunt May NIET weet dat Peter Spider-Man is, dan was die inspirerende speech met die veelbetekende blikken toch redelijk... tja, nutteloos en een plotdevice.

    Persoonlijk heb ik me overigens ontzettend aan de ondertiteling zitten irriteren. Kan de film niets aan doen, maar toch. "Wie de macht heeft, heeft ook de plicht"? WTF? Tiger eerst met tijger en vervolgens met kanjer ondertitelen?
    En ook ik hopo dat we niet weer een Green Goblin te zien krijgen. Misschien een Hobgoblin? Maar aangezien ze redelijk trouw aan de comic blijven, zal het wel de Green Goblin worden. Hopelijk samen met iemand anders. Tenslotte is John Jameson al op de maan geweest en dat lijkt mee een mooi aanknopingspunt om de cartoon-origine van Venom op te pakken.

  5. #5
    Inactive Member The Ro's Avatar
    Join Date
    February 17th, 2003
    Posts
    72
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Originally posted by MGM:
    Tenslotte is John Jameson al op de maan geweest en dat lijkt mee een mooi aanknopingspunt om de cartoon-origine van Venom op te pakken.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Dit dacht ik ook al toen net de castmembers van spider-man 2 bekend werden.

  6. #6
    Inactive Member jharker's Avatar
    Join Date
    March 14th, 2001
    Posts
    36
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    spoilers!!!

    geen zin om alles te lezen omdat ik zo nog even naar buiten ga, maar heb de film vandaag gezien met een spaans publiek (ben nu in barcelona).

    ten eerste is het publiek hier fantastisch (zaal was vrijwel vol en geen telefoons aan en alleen reageren op de film)dus dat maakte het alleen maar beter.

    de eerste vond ik erg teleurstellend, maar deze maakte een hoop goed.

    minpunten, te langdradige relatiescenens, te weinig focus op spider-man (de film heet spider-man maar je zag vooral peter parker) en de cgi was niet supergoed (de scene aan ?t eind met de helicopters leek wel een cartoon) maar ik probeerde me er niet teveel aan te storen.

    vor de rest vond ik ?m erg cool, ik verwachtte de echte camp scenes, dus ik kon ook lachen om de erg cheesy ?raindrops keep falling? scene.

    Over het algemeen was ik dus wel tevreden met de film, al hoop ik dat er een betere afwisseling zit qua vechten/karakterontwikkeling in de volgende, ik vond de vechtscen aan ?t eind trouwens het minst spectakulairst, ik vond die met tante may veel toffer (was ook ??n van de weinig echte momenten waar je hem over de muur zag kruipen enzo)...

    anyway, als ik terug in holland ben zal ik nog meer dingen vertellen enzo...

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •