Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 18

Thread: Ideeen game

  1. #1
    Inactive Member Qnarf's Avatar
    Join Date
    September 21st, 2005
    Posts
    17
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Cool

    Hier kunnen een paar ideeen gegeven worden voor de game die we gaan ontwikkelen.

  2. #2
    Inactive Member Qnarf's Avatar
    Join Date
    September 21st, 2005
    Posts
    17
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Arrow

    Zal gelijk een idee geven.
    Aangezien wij Team A zijn dacht ik dat het misschein leuk is als we dit omdraaien, oftewel The A-team. Misschien dat we hier iets leuks mee kunnen doen [img]tongue.gif[/img]

  3. #3
    Inactive Member windel's Avatar
    Join Date
    September 20th, 2005
    Posts
    16
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Het moet dus over eten gaan? Ik dacht aan een klein mannetje in een keuken met allemaal kook missies enz...

  4. #4
    HB Forum Owner Spirit Of Atlantis's Avatar
    Join Date
    March 18th, 2004
    Posts
    12
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Ok ik noem maar wat(mbt tot het onderwerp eten):

    1) Een first person food fight game.(tomaten gooien?)
    2) Een puzzle game waarin een muisje een kaas in elkaar moet puzzelen
    3) Een game waarin producten uit de koelkast tot leven komen en armpjes en voetjes krijgen/hebben en elkaar bevechten in een koelkast.
    Zeg maar een soort Tekken of Mortal Combat in een koelkast tussen koelkast producten zoals een gevecht tussen een pak melk en een stuk kaas of tussen een tomaat en een ei.
    Het hoeft niet percee in een koelkast, kan ook op een keukentafel gebeuren, maar de binnenkant van een koelkast(waarin het licht aanstaat) lijkt me wel een interessante game setting of gevechtsring (voor eten).
    4) M&M Fight. Een beetje hetzelfde principe als in idee 3, maar dan een gevecht tussen die 2 M&M's van die M&M-reklames, die jullie waarschijnlijk wel kennen van tv.

    <font color="#a62a2a" size="1">[ September 26, 2005 08:48 PM: Message edited by: Spirit Of Atlantis ]</font>

  5. #5
    Inactive Member Ronald_Enschede's Avatar
    Join Date
    September 21st, 2005
    Posts
    12
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Het spreekt mij wel aan om idd levende etenswaren te gebruiken als characters. Nu ik dit typ zie ik toevallig op MTV de clip van Good Charlotte - " I Just Wanna Live". Weet niet of jullie die kennen maar wel toepasselijk. Bandleden lopen daar in pakken van etenswaren die in de media komen enzo, wel geinige clip. Lijkt mij wel geinig soort van platform game te maken dus met etenswaren als hoofdpersonen. Iets om te leren over groenten (vitaminen etc) is ook mogelijk, maar lijkt me btje suf.

  6. #6
    Inactive Member windel's Avatar
    Join Date
    September 20th, 2005
    Posts
    16
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Het is natuurlijk wel supertof als je het echt overdreven educatief maakt! Met een zalvende stem die verteld hoe belangrijk goede voeding voor je is waarna je weer 20 vervaarlijke frikadellen mag neermaaien...

  7. #7
    Inactive Member nostro's Avatar
    Join Date
    September 26th, 2005
    Posts
    10
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Het idee wat David, Windel en ik tijdens college hadden vond ik opzich wel vet.

    Het was geloof ik ongeveer zoiets:
    In een koelkast vol met levend etenswaar valt de stroom uit. Hierdoor moeten de etenswaren een overlevingsstrijd voeren tegen schimmels e.d.
    De game zou dan een soort van side-scrolling platformer of beat-'m-up worden.
    Natuurlijk zouden we het verhaal nog wat verder kunnen uitwerken met een held en een verder doel enzo.

  8. #8
    Inactive Member Ronald_Enschede's Avatar
    Join Date
    September 21st, 2005
    Posts
    12
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Smile

    Vind ik vet klinken [img]smile.gif[/img]

  9. #9
    Inactive Member windel's Avatar
    Join Date
    September 20th, 2005
    Posts
    16
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Dat scenario lijkt mij in ieder geval iets. Het leuke is dat door dit scenario de wezens in de koelkast steeds gevaarlijker en groter worden. Het begint dan echt te leven. Het doel van het spel zou dan kunnen zijn, om uiteindelijk uit de koelkast te komen. Dan heb je het uitgespeelt. Dan zie je een lichtspleet, en dan staat er in hell wiite letters: You have completed tha game ofzo. Hehehe

  10. #10
    Inactive Member nostro's Avatar
    Join Date
    September 26th, 2005
    Posts
    10
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Even ter visualisatie van het idee wat we op het college besproken hebben:


    donkey kong

    Alleen moeten we dan natuurlijk iets geliktere graphics maken en misschien iets meer actie in het spel stoppen.

    Ik zat zelf te denken aan iets als:
    Achtergrond moet een koelkast voorstellen. Die niveaus in het donkey kong spel zijn dan lagen in de koelkast (met bijbehorende achtergrond). Van links en rechts in het beeld komen dan monsters (schimmels en rottend spul enzo). Naarmate je langer speelt (1 min. bijv.) veranderd de achtergrond (koelkast wordt smeriger) en komen er meer monsters in beeld. Dit kunnen we een aantal keer herhalen totdat je in een totaal ranzige koelkast speelt met super veel monsters. We zouden uiteindelijk een soort high-score systeem kunnen aanhouden, dus dat je het spel niet echt kunt uitspelen doordat er op een gegeven moment te veel monsters komen. Het gaat er dan gewoon om dat je zo lang mogelijk in leven blijft en zoveel mogelijk monsters dood maakt voor punten.

    Er zijn natuurlijk nog wel andere mogelijkheden voor invulling van dit concept. Misschien dat iemand anders nog ideeen heeft?

Page 1 of 2 12 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •