-
Hier kan iedereen de verhalen over zijn/haar belevenissen op de Stripdagen posten.
Zelf ga ik al jaren naar de Stripdagen. Sinds ik Ronald vier jaar geleden ontmoette op mijn werk, ga wij samen naar de stripbeurs. Het eerste jaar nog in het Turfschip in Breda (lekker dicht bij huis) en de afgelopen drie jaar in 's-Hertogenbosch, waar ik inmiddels naar een woning op zoek ben.
Drie jaar geleden hebben we gewoon veel geld uitgegeven, twee jaar geleden mochten we beiden een tekening van Dwayne Turner in ontvangst nemen, ??n jaar geleden kreeg Ronald nog twee leuke tekeningen van de makers van Rooie Oortjes en kocht ik de eerste Nederlandse Spiderman. En dit jaar? Dit jaar viel eigenlijk een beetje tegen.
Om 09.15 uur vertrok ik vanuit Zevenbergen met de auto. Vlak voor 10.00 uur stond ik geparkeerd bij de Brabanthallen en belde ik Ronald op. Ronald was keurig op tijd en kwam net het parkeerterrein oprijden. Afspraak is afspraak. In tegenstelling tot wat ik van voorgaande jaren gewend was http://www.hostboard.com/ubb/frown.gif, stond er geen lange rij voor de ingang. Binnen no time waren we binnen.
Vrijwel onmiddellijk liepen we tegen de stand van Juniorpress aan, dus daar heb ik meteen maar even het gastenboek getekend. Met de pen die Olav me gaf, want hij wilde niet dat ik de pen die ik zelf bij me had, gebruikte. Een korte verkenningstocht door de zaal volgde. Kort, inderdaad, want in tegenstelling tot voorgaande jaren stonden alle stands in ??n zaal en was het aantal teruggebracht van 80 naar 45. De grote leegten betonnen vlakte deden ook niet echt gezellig aan.
Grappig dat veel mensen hun weeklydose T-shirt aan hadden. Ik liep een stand voorbij en hoorde iemand zeggen: "H?, nog een vriend van Olav!" Bij diezelfde stand kwam ik overigens ook Defunkt en Stormpie tegen.
Dat was wel erg leuk van deze dag. De vele namen van het messageboard liepen hier in levenden lijve rond. De meeste kon ik natuurlijk al van de MaG, maar ik heb toch ook een aantal nieuwe gezichten gezien, waaronder Peter havik en Schmoe. En -Justice- zag er ook niet uit zoals ik me herinnerde, zonder staart en zonder cowboyhoed. En natuurlijk heb ik ook nog wel comics gekocht, maar daarvoor verwijs ik naar de topic van Jaco. Overigens waren de uitgaven van dit jaar beduidend kleiner dan die van voorgaande jaren.
Om omstreeks 12.00 uur hielden Ronald en ik een oude traditie in ere: het nuttigen van een broodje (of eigenlijk twee broodjes) frikandel. Bruce Wayne (die niet uit Gotham City komt, maar gewoon uit Zevenbergen http://www.hostboard.com/ubb/smile.gif) en zijn vrouw kwamen er even later bij zitten. Ook Bruce had niet al te veel geld uitgegeven, dat zou zijn vrouw (het zou wel heel gemeen zijn om haar Catwoman te noemen http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif) 's middags bij het winkelen wel doen.
Even later liep ik voor de laatste keer langs de stand van Juniorpress. Het groepje weeklydosers met de trekdrop was helaas elders, maar ik was op tijd om te zien hoe Sven Mesman (in zijn leren jack) door Oh! voor honderd gulden werd opgelicht. Ook kon Cursed_Angel nog even zijn voordelige en boeiende Am. comics laten zien die hij bij de JP-stand had gekocht.
Om 13.00 uur schudde ik Ronald de hand en haalde ik de drie dikke boeken die hij voor slechts veertig gulden had gekocht, uit mijn tas. We spraken nog even een datum af voor onze volgende filmavond en gingen ieder ons eigen weg, hij naar Nijmegen, ik richting Zevenbergen.
Kortom, het een leuke ochtend/middag, maar ik verlang toch wel een beetje terug naar die goeie ouwe Stripdagen in het Turfschip in Breda.
------------------
OT: wie van jullie veegt zijn kont af met Alias # 1?
[This message has been edited by Unison (edited September 22, 2001).]
-
Een alleraardigste middag in de brabanthallen. De div winkeliers en handelaren stonden lekker overzichtelijk bij elkaar met als resultaat dat ik veel aardige dingen heb aangekocht.
Ook wel leuk was natuurlijk dat ik Oh!(die als twee druppels water lijkt op sjors frohlich) en peedebee(een broer van rob Kamphues) in levende lijve heb gezien. De discussies gingen natuurlijk over bad writer.
Toch denk ik dat we in onze handen mogen wrijven als de oude trouwe stripdagen in 2002 nog worden gehouden. Ik hoorde een aantal standhouders klagen over de onbeschofte houding van het brabanthallenpersoneel en de afwezigheid van het gele teken is ook een teken aan de wand. (beetje dubbelop die zin).
------------------
A life??? Cool, where can I download one of those???
[This message has been edited by Morlun (edited September 22, 2001).]
-
Ik dacht dat ik wel de eerste thuis zou zijn!Woon zo'n 30 minuutjes van Den Bosch!
We waren lekker op tijd en de rij was niet te lang en gelukkig waren (ik en mijn broer!)we
er om 10 over 10 binnen. Nou het eerste dat op viel was dat het een stuk kleiner was en een nog ongezelliger dan voorgaane jaren. Snel een eerste rondje. Kocht meteen een Kabuki action figure (doppelganger heeft die leuke tatoo) en een
doosje met 3 XWomen speldjes.Toen snel naar de bakken met comics , nou dat viel vies tegen of ze hadden het niet of je moest naar de winkel komen.Een standhouder klaagde over
de opzet van dit jaar, daar werd ik ook niet echt vrolijker door, met als toppunt een zeer onsympathiek Belgische standhoudster die me toeblafte toen ik vroeg of er ook een ander exemplaar was omdat de paginas aan elkaar waren geplakt. Ik zij nog vriendelijk dat het geen punt was als dit de enige exemplaar was, maar of ik wat korting kon krijgen voor de schade.Ze rukte de strip uit me handen en zij: "Ik verkoop wat ik wil en anders kan je oprotten!!!" Ik werd nu wel boos en zei: "Dat ik wel ergens anders me strips ging kopen." http://www.hostboard.com/ubb/frown.gif
Ik wilde toen eigenlijk al naar huis, maar naar 30 seconden dacht ik ga toch nog een rondje maken want ik zou Stormpie aka Bianca onmoeten maar die had ik naar een uur nog steeds niet gespot en alleen durfde ik niet naar de JP stand! http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif ja! toen spotte ik Bianca!Het klikte meteen en ik liet me broer gelijk achter!! http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif
Samen zijn we naar de JP stand gelopen en daar heb ik met een rode kop de handen mogen schudden van halfgoden Oh! en Peter De Bruin!
Wel raar om MB leden in levende lijve te zien.Wist ook niet wat ik moest zeggen.Daar heb ik hier minder last van!! LOL
Bij een ander standje zagen we BoomBoom en zo als die op het MB is zo is hij ook in het echt.Erg aardig, sociaal en gaf een goede tip
dat bij comicwatch bakken waren van 2,50. Gelijk ernaar toegelopen en voor 37,50 lekker koopjes gehunt. Daar zagen we ook Unison. Sorry dat ik zo weinig zei, was erg bezig met de koopjes. Maar wel leuk je te hebben ontmoet, Johan!Ik heb nog wel meer jongens gezien in weekly.dose shirt maar ik was al erg moe, voldaan en me geld was op.Richting huis!
Conclusie, de stripdagen op zich waren dit jaar -ik zeg het maar eerlijk- heel matig.
Maar het ontmoeten van enkele MB leden maakte alles goed.Het leukst was toch wel het ontmoeten van Stormpie, ik zocht hier een leuke vrouwelijk comic fan en die vond ik via dit MB en nu hebben we elkaar ontmoet en dat was nog leuker!Bianca bedankt nog voor je behulpzaamheid. Wat me ook opviel was dat OH! lang was maar wel een hele mooie stem had!
------------------
"Forget me not, don't forget it
cuz I'll be gone in a minute don't
call me no more, no more nobody ever
needs ya when you're this far gone."
The Twilight Singers
-
Mijn eerste keer op de str!pdagen verliep redelijk goed.
Eerst langs Juniorpress geweest even wat darkness comics gehaald en toen naar comicasa. Later kwam ik Jasper Rietman tegen ( Ugly Creator ) en heb daar nog even mee rond gelopen. Ik heb alleen niet echt veel mensen aangesproken met een Weeklydose shirt http://www.hostboard.com/ubb/frown.gif Voel me nogal snel voor lul staan...
Volgend jaar ben ik er wel weer http://www.hostboard.com/ubb/smile.gif
-steven-
------------------
"Is it a bird ?"
"No"
"It is a Plane"
"No"
"It's BARMAN"
-
Het was voor mij het derde jaar dat ik naar de stripdagen ging. Het eerste jaar was voor mij het leukst. Toen was het echt druk, de zalen waren afgeladen.
Het tweede jaar was al beduidend minder druk, maar nog steeds lekker veel stands.
Nu zijn we bij het derde jaar aangekomen, en ik moet zeggen dat het met tegenviel... Als we in deze neerwaartse spiraal blijven zitten kunnen we het volgend jaar wel vergeten. Nu genoeg gezeken over het "er zijn te weinig stands gebeuren".
Ik ben redelijk geslaagd. Ik had me voorbereid op het kopen van een ATAT walker, alleen waren die dit jaar nergens te bespeuren. Nu heb ik mijn Honger naar meer STAR WARS moeten stillen met een B-wing fighter, een tweetal Speeder Bike's (een imperial en een shadows of the empire versie) en een doos met drie van Jabba's Skiff Guards.
Natuurlijk ben ik langs de JP stand geweest en nog een aantal handen geschud... Ik kreeg meteen Oh over me heen "Waar is je WD T-shirt?!". Feit was dat ik het WD T-shirt na het werk had aangetrokken, en hij niet zo erg fris meer was. Oh: "Je hebt er twee gekocht!" Waarop ik hem weer moest teleurstellen. Bij een worstelpartij was een van de WD T-shirts helemaal gescheurd. Oops... Er zat namelijk al een klein gaatje in... Ik heb ook nog met Ger gesproken, zoals ik elk jaar doe. Zonder Ger, is het voor mij geen stripdag! Natuurlijk wil ik al de mensen bedanken die bij de stand waren, want zonder hun, geen JP!
laterz,
Tom Cruise...
eh... hehehe http://www.hostboard.com/ubb/wink.gif
Cees Vendrig a.k.a. Justice
Zeg... Is Hollywood niets voor mij?
------------------
Justice to All
-
Zoals anderen ook al zeiden miste ik ook een beetje de gezelligheid van het Turfschip en sprong de grote hoeveelheid leeg beton mij pijnlijk in het oog http://www.hostboard.com/ubb/frown.gif Maar gelukkig heb ik wel mijn verzameling iets kompleter kunnen maken en heb ik ook nog een paar Weeklydosers ontmoet zodat de dag toch nog een zeer geslaagde dag is geworden http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif
------------------
Voer eendjes, geen oorlog..My Board
My Homepage
[This message has been edited by Schmoe (edited September 22, 2001).]
-
ai ai ai.
Dat gaat niet goed zo. Ik bedoel, de meesten van jullie hebben zo te horen al bij al toch nog een redelijk geslaagde middag gehad, maar de klaagzangen blijven aanhouden.
Ik ga morgen, maar ik weet echt nog niet wat ik moet verwachten.
Mijn allereerste stripdagen (4 jaar geleden)
waren nog in het turfschip en dat is een klein uurtje van mij vandaan. Koopjes zoeken!
Helaas had ik niet al te veel geld toen bij, ik moet iets van 14 jaar oud geweest zijn, maar ik was danig onder de indruk dat ik toch nog een leuke middag had.
Die van '98 blijft persoonlijk het leukst. Ik heb goeie herinneringen daar aan overgehouden, omdat ik in tegenstelling tot het voorgaande jaar nu wel de moed had om iemand aan te spreken bij de Jp stand.
Afijn, ik zie morgen wel hoever ik kom. Vorig jaar was ik te druk met boeken uitzoeken dus heb ik niet lang met Olav kunnen praten.
Weet iemand hoe lang je er over doet om op je gemak ALLES te kunnen zien van de stripdagen. Dan weet ik of ik rustig aan kan doen morgen, ik woon namelijk in Bergen op Zoom en ik was van plan om op het tijdstip van 12 uur te komen. Maar als alles binnen 1 uur te bezichtigen is, dan kan ik gerust wat later komen. Alvast bedankt!
------------------
-
Dit was mijn tweede keer op de Stripdagen. Ik was er vorig jaar voor het eerst, toen ik geheel onverwacht sp@wn (nu spondaman) en Edwin Rhemrev tegen het lijf liep!
Dit jaar kwam ik natuurlijk Sven Mesman tegen, die was niet zo moeilijk te herkennen aangezien ik die gozer elke week tegenkom in Yendor (DE stripzaak in Rotterdam http://www.hostboard.com/ubb/wink.gif) en nog wat andere weeklydosers, waar ik niet al te veel mee sprak omdat ik niet echt wist wat te zeggen. Sorry!! http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif
Maar ook ik ben het helaas met iedereen eens, het was maar klein dit jaar. Veel te veel leegte wat de beleving er zeker niet mooier op maakte.
Ik hoorde van de jongens van comicasa dat ze dit jaar ook voor het laatst op de Stripdagen waren en dat ze op 13 of 14 oktober even naar een beurs in Arnhem gingen kijken, want dat schijnt het betere werk te zijn.
Romano vertelde mij in ieder geval dat deze beurs in Arnhem flink gepusht werd, dus het zou mij niet verbazen als deze wat concurrentie word voor, of misschien wel groter wordt dan, de Stripdagen.
Ik zie volgend jaar wel welke van deze twee beursen ik ga bezoeken.
Maarten
------------------
Some people talk a lot, yet they say very little.
-
Morgen komt mijn verslag wel, want daar ben ik nu te moe en te beroerd voor, maar ik wilde toch even kwijt dat Tom Groot een ongelofelijk slecht geheugen heeft. Hij kon me nieteens meer. De man waar ik in Matrix stijl mee heb gevochten kon me niet meer.... zucht....
------------------
Crichton: Boy, was Spielberg ever wrong. Close Encounters my ass.
-
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Defunkt:
Daar zagen we ook Unison. Sorry dat ik zo weinig zei, was erg bezig met de koopjes. Maar wel leuk je te hebben ontmoet, Johan!<HR></BLOCKQUOTE>
Ook leuk jou ontmoet te hebben, Dolores! Je vriendin Stormpie heb ik trouwens nog wat langer gesproken. Ik heb nog zoiets gezegd van "dat ik niet te veel comics wilde kopen, want voor je het weet ga je weer een serie sparen" en dat beaamde ze meteen. Ik denk dat wel meer weeklydosers die ervaring zullen herkennen. Overigens ben ik misschien toch nog in mijn opzet gefaald. Nu ik Transmetropolitan 34-48 op rij heb is de stap klein om de serie op te pakken. -zucht-
Iedereen lijkt een beetje hetzelfde te denken over de Stripdagen: het was leuk, maar lang niet zo gezellig als vroeger (word ik oud? http://www.hostboard.com/ubb/frown.gif) in het Turfschip. Wel raar hoor, vorig jaar stonden Ronald en ik om 10.00 uur in de rij en verlieten we de beurs om 16.30 uur, dit jaar was ik om 14.00 thuis!
Ik heb nog even het Schapnieuws dat op de Stripdagen werd uitgedeeld, doorgebladerd en het viel me op dat er goede reclame werd gemaakt voor Juniorpress en Tomb Raider op pagina 9. Normaal gesproken prima, maar een beetje vreemd als je weet dat die serie net is stopgezet. In de advertentie op pagina 24 werden trouwens ook veel series genoemd die inmiddels zijn stopgezet of spoedig worden stopgezet.
------------------
[This message has been edited by Unison (edited September 22, 2001).]
-
Nou ja.. eh okeej ik kwam dus binnengelopen en keek zo es wat rond..zag meteen de jp stand staan en ben toen maar direct naar de stand van comicasa gelopen (logica I know) om Robert ff te pesten, maar ja toen ik daar dus aankwam stond er een gigantische rij van allemaal van die rare types voor die stand. ze hadden zo'n eng shirt aan en een liep er met een doos trekdrop onder z'n arm volgens mij was het een enge sekte.
Maar goed toen ik toch maar besloot dat mijn shirt wel erg veel op dat van hun leek (en sommigen mij nog herkenden van de laatste MAG) ginge we verder over de beurs..en dan let je ff niet op en dan ben je ze gewoon kwijt (groep rare jojo's met zo'n shirt aan en dan nog kwijt raken ook in zo'n klein rothalletje. anyways je sjokt nog wat rond (lopen kon je het niet meer noemen met 5 boeken in je tas) en kom je langs de jp stand waar anderen ook weer verzameld waren en ff de presentie lijst getekend..
wat wou ik nu nog meer zegge.. niks eigenlijk, behalve dat er wel een weeklydose lounge hoek ingericht had mogen worden.. volgende keer beter http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif
------------------
Let emotion be the guide to your imagination.
-
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by -steven-:
Ik heb alleen niet echt veel mensen aangesproken met een Weeklydose shirt http://www.hostboard.com/ubb/frown.gif Voel me nogal snel voor lul staan...
<HR></BLOCKQUOTE>
Dat is niet nodig, hoor! Maar hoewel ik je nummer nog in mijn GSM had ingeprogrammeerd, heb ik er eigenlijk niet meer bij stilgestaan je te bellen. Toen ik van Olav het gastenboek nog even te zien kreeg, zag ik dat er wel meer weeklydosers waren die ik niet meer gezien of gesproken heb, waaronder boomboom, die toch een hele tijd bij de stand van JP heeft gestaan.
En tja, als ik alleen was geweest had ik misschien ook wat meer mensen aangesproken, maar met z'n twe?en is het toch een beetje 'samen uit, samen thuis', nietwaar?
Bovendien hebben we een aantal 'ontmoetingen' op rij gehad: de Mag, de weeklydose chat en natuurlijk de vele discussies op dit board. En raar maar waar, maar achter de computer heb ik vaak meer te vertellen dan in 'real life'.
------------------
-
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Unison:
En raar maar waar, maar achter de computer heb ik vaak meer te vertellen dan in 'real life'.
<HR></BLOCKQUOTE>
helemaal niet zo raar hoor, de persoon die meer dan 3 zinnen uit mij krijg in real life mag gerus een prijs krijgen...
------------------
"De uitslag veranderen is voor mietjes."
"Hey!" knort Warren, "dat wilde ik net zeggen!"
-bad writer-
-
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Bobby Drake Ik hoorde van de jongens van comicasa dat ze dit jaar ook voor het laatst op de Stripdagen waren en dat ze op 13 of 14 oktober even naar een beurs in Arnhem gingen kijken, want dat schijnt het betere werk te zijn.
Romano vertelde mij in ieder geval dat deze beurs in Arnhem flink gepusht werd, dus het zou mij niet verbazen als deze wat concurrentie word voor, of misschien wel groter wordt dan, de Stripdagen.<HR></BLOCKQUOTE>
Tsja, dat die beurs gepusht werd was best te merken.
Maar was het ook niet zo dat de stripdagen juist naar het zuiden des lands verhuist zijn omdat de bezoekersaantallen terugliepen? En krijg je niet een averechts effect door een malafide beurs in Arnhem te beginnen? De belgen (waar de beurs het toch van moet hebben) zullen wat minder snel richting Arnhem komen dus...
------------------
[This message has been edited by Morlun (edited September 22, 2001).]
-
Ook ik ben na een 'interessant' diner met de JP-crew en een trein-/autorit van 2 uur weer thuis aangeland. Ondanks de zeer magere opzet van de beurs vond ik het toch erg leuk dat er zoveel MB-ers langskwamen... waaronder diverse mensen die ik in eerdere jaren nog niet had ontmoet. Niet nodig, je timiditeit (wat is dat nou weer voor een woord?), Dolores, maar wel lief... deed me een beetje denken aan Petertje de Bruin die 20 jaar geleden voor het eerst bij de JP-stand iemand aansprak. Sinds mijn eerste Stripdagen, in 1981 dus, is het contact tussen 'jullie' en 'ons' enorm verbeterd en is die afstand van toen er wat mij betreft nauwelijks meer. Dat moeten we vooral zo houden!
Peter (die eens lekker gaat knorren)
------------------
Are biosignatures more legible than normal ones?
-- anonymous
-
Ook ik ben net thuis en ik heb snel op mijn site nog even de gastenlijst van zaterdag 22 september gezet. Totaal 35 personen hebben hun krabbeltje gezet en dat is een prima opkomst.
Sommige personen heb ik helaas gemist, maar ik overdrijf niet als ik zeg dat het weeklydose-gebeuren deze dag leuk heeft gemaakt. De beurs was verder nogal... mwoah, leeg. Jullie kunnen in de loop van de volgende week een pittig verslag van me verwachten!
Leuk detail: we hebben waarschijnlijk weer een zieltje geronseld: Wanda Kief heeft de presentielijst getekend en heeft plechtig (op haar blote knietjes) beloofd dat ze een kijkje op het board komt nemen.
------------------
Willow: "I need to sit down."
Buffy: "You are sitting down."
Willow: "Oh. Good for me."
buffy, the vampireslayer | theharvest
[This message has been edited by Oh! (edited September 22, 2001).]
-
klinkt niet veelbelovend, maar ik laat me niet uit het veld slaan. morgen gewoon rondkijken en natuurlijk de jp-ers en comicasers gedag zeggen.
en natuurlijk rondkijken voor een aantal tpb's en... X-Calibre #1!!
mijn verslag komt ongetwijfeld morgen of overmorgen.
en ik heb ook niet altijd zo'n woordenwaterval achter mijn kiezen liggen zoals hier. (wat een verdraaiing van spreekwoorden weer) Hoewel.. het ligt er maar net aan wie er tegenover me staat. nou ja. nu naar bed. morgen weer vroeg op. met de nadruk op weer!
------------------
There is no possibility that any perceptible change will happen within
our own lifetime. We are the dead. Our only true life is in the future.
We shall take part in it as handfuls of dust and splinters of bone.
[George Orwell - 1984]
[This person has been edited by GOD (edited April 20, 1980).]
-
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Unison:
En raar maar waar, maar achter de computer heb ik vaak meer te vertellen dan in 'real life'.
<HR></BLOCKQUOTE>
Dat heb ik nou ook altijd http://www.hostboard.com/ubb/wink.gif
Oh ja, mocht een van jullie een weeklydose t-shirt hebben zien rondlopen met een ietwat gezet mannetje van 1,74meter erin, met bril en vrezelijk verkleurd petje. Dan was ik dat http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif
Of zijn er nog meer die aan deze omschrijving voldoen? http://www.hostboard.com/ubb/tongue.gif
------------------
Voer eendjes, geen oorlog..
My Board
My Homepage
[This message has been edited by Schmoe (edited September 22, 2001).]
-
Min:
Vooral jammer dat er zo weinig echte grote handelaren waren. Prijzen vergelijken in je speurtocht was er niet bij want zodra je iets vond moest je het of daar maar kopen of het gewoon vergeten. Voorbeeldje: Ik heb nog 5 losse nummers van sandman nodig om mijn reeks compleet te krijgen en EEN persoon had vier van die vijf deeltjes liggen. Maar nu vertik ik het toch echt om 40,- neer te tellen voor iets als deel #33. En al helemaal niet als me meegedeeld word "Maar het is wel Sandman". So ?
Ook erg jammer dat ik van veel mensen (Mark Mokken, Sytse, Tom de Groot(?) ) hoorde dat de beurs zeer waarschijnlijk volgend jaar niet eens meer bestaat wegens gebrek aan belangstelling van de standhouders. Wat, naar ik hoorde, ook nogal veel te maken heeft met de houding van de organisatoren van de Brabanthallen tegenover de standhouders (en de bezopen stand-prijzen).
Maar ook enkele plusjes voor mij:
- Een half jaar geleden ongeveer ben ik voor zeker 50% overgeschakeld op TPB's. En wat is het eerste dat ik tegenkom: Juniorpress met een hele zooi Amerikaanse TPB's die echt voor superaantrekkelijke prijzen mee mogen. Ik heb erdan ook 15 aangeschaft daar http://www.hostboard.com/ubb/smile.gif. Door de mooie prijzen zelfs boeken die niet op mijn want-listje staan waar ik mezelf meestal toch aan tracht te houden. Zoals ik al zei tegen een van de medewerkers (naam ontschoten, vrij jonge jongen, kort zwart haar) "Er is tegenwoordig geen lol meer aan een TPB te bestellen om zomaar eens uit te proberen tegen $20 x fl 3,75 gemiddeld. Op deze manier hier bij JP wil ik wel het een en ander meenemen ook al ken ik het nog niet zo goed.".
Omzetprijzen is ook niet het hele spel lijkt me, lezers geboeid houden is ook wat waard.
- Daarnaast heb ik nu mijn Preacher verzameling compleet (losse delen !). Ik ga nu dus eindelijk eens lezen wat er NA #498 nog gebeurt is.
- Een van de series die ik eigenlijk altijd pas op het laatst van een beurs ga zoeken en daar door onterecht weing aandacht van me krijgt heeft dit jaat een fikse boost gehad. Ik heb zo'n 35 deeltjes van hellblazer ingeslagen. De Garth Ennis run is nu bijna compleet de rest van de eerste 100 issues begint ook al enigszins te vormen.
- Eindelijk iemand gevonden die Hitman deeltjes bij zich had en er daar ook maar het een en ander van ingeslagen. Mijn run #1-35 begint bijna volledig te raken.
Daarnaast denk ik dat Mark Mokken me steeds meer als een goede klant gaat beschouwen want ik heb al die Preacher- en Hellblazer deeltjes bij hem gekocht...
------------------
"I work harder than God. If He had hired me, He would have made the world by Thursday."
- Keeping the Faith -
-
Mijn grootste angst werd bevestigd nadat ik eerst afscheid moest nemen van 10 gulden voor een parkeerkaartje (Wat ik absurd hoog vond) om vervolgens eerst 10 minuten te moeten lopen om bij de ingang te komen.
Toen ik de hal binnenliep dacht ik eerst dat dit de 2e hal was omdat hij zo leeg was. Helaas bleek dit de enige hal te zijn en bleken de grote "winkels" van weleer die ik kende van "het turfschip" in Breda niet eens meer aanwezig te zijn. enige uitzondering was "comicwatch" en "Juniorpress" die je simpelweg niet kon missen door de herkenbare stand. Ik heb toen maar ff met Olav staan praten daar ik hem nog nooit eerder had gezien eigenlijk en ik toch nieuwsgierig was wie hier de zaak eigenlijk runde. Vond het best gezellig daar bij de stand en heb er nog even rondgehangen en de nodige comics bijgekocht. Ik ben toen verder gelopen over de beurs en heb nog wat amerikaans spul gekocht waarnaar ik op zoek was.
Ik moet toch wel kwijt dat ik vrees dat dit wel eens de laatste stripdagen kunnen zijn geweest want de kwaliteit van de beurs was ver onder de standaard van wat ik gewend was. En dat was niet alleen mijn mening, ik hoorde ook regelmatig standhouders morren over de aftakeling van het fenomeen dat de Stripdagen heet. Het zou toch jammer zijn als dit inderdaad de laatste keer zou zijn geweest. Ik weet in ieder geval dat als het volgend jaar hetzelfde is als nu, ik er waarschijnlijk niet meer naartoe ga. Ik parkeer in ieder geval niet meer bij de brabanthallen zelf. Ik kan van dat geld nog een leuke comic kopen.
mzzl
------------------
-
ik vond t dit jaar ook wa minder, wel gave werken van romano gekocht en ook nog een schets van no honor van m gekregen, effe met oh! geklapt. en effe handjes geschud met n paar weekly dosers, hoewel ik druk in de weer was en dus bijna meteen weer weg was....my oppologies guys...
------------------
-
Tsja, dat ligt eraan, in een uur kun je alles gemakkelijk gezien hebben, aangezien alles in ??n hal is gezet. Als je (Zoals mij en zo te horen veel anderen) alle bakken wilt doorsnuffelen op zoek naar koopjes, dan heb je aan 2,5 uur ruim genoeg.
En dan nu over naar het gezeur! HEt spijt me, maar ik moet me geheel aansluiten bij alle voorgaande posts. Ook ik heb weer een gezellige ochtend/middag gehad, maar ik mis de gezelligheid van het Turfschip echt heel erg. Het was dit jaar zo klein... En dan had je vorig jaar dat Magic/Warhammer evenement nog wat ook leuk was om naar te kijken.
Al met al leuk, en ik ben op het gebied van gaatjes vullen in mijn X-Mannen verzameling geslaagd, maar het had zoveel beter kunnnen zijn.
Mijn eerste Stripdagen (2001 was mijn 4e Beurs) waren nog in het Turfschip en misschien ligt het aan mij, maar als ik aan die hallen terugdenk krijg ik nog steeds zo?n warm gevoel van binnen! Ik stel me weer aan, maar ik weet zeker dat ik niet de enige ben. Er was iets met het Turfschip, en het idee dat het nu is afgebroken is helemaal verschrikkelijk!
Oh! PeeDeBee, Ger en de rest: Jullie stand was weer goed gevuld (Nu zelfs een Playstation... http://www.hostboard.com/ubb/smile.gif ) en ik ben weer gematst (voor de 4e keer op rij) door jullie omdat er geen gepast wisselgeld was (waar iedereen last van scheen te hebben...). Bedankt en mijn complimenten!!
------------------
Als iedereen aan zichzelf denkt, is iedereen gelukkig.
-
Ik heb zon gevoel dat jullie allemaal best wel oud zijn http://www.hostboard.com/ubb/eek.gif
Met vriendelijke groet,
Sandor
------------------
-
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Sandor:
Ik heb zon gevoel dat jullie allemaal best wel oud zijn http://www.hostboard.com/ubb/eek.gif
Met vriendelijke groet,
Sandor
<HR></BLOCKQUOTE>
Wij hadden ook allang het gevoel dat jij heel jong bent, Sandor ;-)
Peter
------------------
-- anonymous
-
Goh dat vermoede hadden BoomBoom en ik nou ook http://www.hostboard.com/ubb/smile.gif
-steven-
------------------
"Is it a bird ?"
"No"
"It is a Plane"
"No"
"It's BARMAN"
-
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR> originally posted by Cybevenom
Ik moet toch wel kwijt dat ik vrees dat dit wel eens de laatste stripdagen kunnen zijn geweest want de kwaliteit van de beurs was ver onder de standaard van wat ik gewend was. En dat was niet alleen mijn mening, ik hoorde ook regelmatig standhouders morren over de aftakeling van het fenomeen dat de Stripdagen heet. Het zou toch jammer zijn als dit inderdaad de laatste keer zou zijn geweest. <HR></BLOCKQUOTE>
Tsja, ik moet me hier van harte bij aansluiten. http://www.hostboard.com/ubb/frown.gif Zo'n beurs in arnhem geef ik niet veel kans. Zoals ik al eerder zei: Zijn de stripdagen al niet eens ooit uit Den haag vertrokken omdat er niet al teveel mensen kwamen?
------------------
-
-
Yip, ik (een nieuwkomer in dit discussieforum, so please forgive any mistakes I might make) deel de mening van de meesten onder jullie : de Stripdagen zijn helaas niet meer wat ze ooit geweest zijn. Ik durf zeggen dat ik uit ervaring spreek, aangezien mijn eerste bezoek aan de Stripdagen dateert van 1989 (no typo), in het Turfschip. Wat me het meest opviel was het enthousiasme en de sfeer van alle deelnemers. Ik had toen zelf een stand in de hoofdzaal (toen was er nog een hoofdzaal, een 'kleine beurs' en de ruilbeurs) voor de Elfquest-fanclub (jeugdzonde !) en alle deelnemers (waaronder toen nog vele uitgeverijen) gaven het beste van zichzelf om toch maar de mooiste stand op te bouwen. Het was nog de tijd dat families de beurs bezochten om er een dagje uit te zijn (ik heb gisteren welgeteld ??n familie gezien op de Stripdagen) en waar de stripliefhebbers (comicfans waren toen nog een beperkte minderheid) een volledig jaar naar uitkeken.
Dat is grotendeels zo gebleven zolang de Stripdagen in Breda bleven : de Stripdagen waren d? stripbeurs van de Benelux.
De (verplichte) verhuis naar Den Bosch heeft de Stripdagen echter de das omgedaan. Het eerste jaar had ik overgeslagen, vorig jaar was ik er weer bij en het viel me toen op hoe koud en kil de beurs geworden was : een grote betonnen hal, een vreemd ruikende ruilbeurs en een ietwat onwennig aandoende mengeling met de Gencon (ik had toen de indruk dat er eigenlijk twee afzonderlijke beurzen tegelijk plaats vonden). Maar de Stripdagen hadden tenminste nog hun 'grandeur' en waren nog steeds de grootste en drukst bezochte (zowel qua bezoekers als qua standhouders) stripbeurs uit de Benelux.
Wat ik gisteren zag op de Stripdagen tartte mijn verbeelding : de Stripdagen zijn een schim geworden van wat ze ooit waren. Slechts 1 zaal meer, met een beperkt aantal standhouders (blijkbaar gehalveerd als ik een van de vorige posts mag geloven), met veel leegte ten gevolge. De uitgevers (die vroeger echt wel veel sfeer ?n vooral tekenaars brachten) waren (helaas letterlijk) op de vingers van ??n hand te tellen. Doch wat m.i. vooral ontbrak was de sfeer : het vroeger zo kenmerkende enthousiasme van striphongerige liefhebbers is grotendeels verdwenen. Heel jammer.
Ik vind het vooral jammer ten aanzien van de organisatie, die zich ongetwijfeld uit de naad gewerkt heeft om dit event te organiseren en die zelf ook wel zal aangevoeld hebben dat het niet echt meer is wat het ooit was. Bij deze wens ik hen in ieder geval veel sterkte toe naar (hopelijk) volgende edities toe.
Ik sluit deze reply af met een (vrij schaamteloze, I know) plug voor een ander event : F.A.C.T.S. 2001 (waarvan ik met name mede-organisator ben). Voor de comic / SF / anime liefhebbers is onze beurs echt wel een omweg waard (I'm biased, I know !) : quasi alle standhouders die op de Stripdagen staan (Comic Watch, Wonderland, Sorry no Subtitles, enz.) staan ook op onze beurs, samen met tientallen anderen uit Belgi?, Duitsland en Nederland (enkel Junior Press ontbreekt helaas op het appel). De zaal is weliswaar kleiner (zo'n 2500 m2 in totaal), doch dit maakt het m.i. een stuk gezelliger. Er worden ook tal van activiteiten georganiseerd en er komen een aantal guest stars. Bovendien is Gent amper +- 1.30 u rijden van Den Bosch (gebeurlijke files niet meegerekend ...). Voor meer info : http://www.facts-convention.com of bij ondergetekende. Indien sommigen onder jullie reeds naar onze beurs zijn geweest, hoor ik graag wat er aan kan verbeterd worden.
-
Toen je de Baard zag bij ComicWatch, had je best even mogen knipogen Dolores! Als ik het goed heb had je wat blauw in je haar gedaan. Ja?
------------------
Resistentie is for tiny miets! (Borg 13:666)
-
Tja kijk, toen mijn wekker vanochtend afging werd ik wakker met een lichtelijke vorm van hersen-uitdroging. Heb me dus maar omgedraaid (+wekker uitgedaan natuurlijk) en ben verder gaan slapen.
Op zich wel jammer want ik had wel met wat weeklydosers willen praten maar ja voelde me nou niet echt super.
Als ik jullie verhalen moet geloven heb ik qua beurs toch niet veel gemist dus dat scheelt weer.
Joost
------------------
Now look at them Jofo's that's the way you do it
You play the guitar on the MTV
Money for Nothing | dIRE sTRAITS
-
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Cursed_Angel:
Morgen komt mijn verslag wel, want daar ben ik nu te moe en te beroerd voor, maar ik wilde toch even kwijt dat Tom Groot een ongelofelijk slecht geheugen heeft. Hij kon me nieteens meer. De man waar ik in Matrix stijl mee heb gevochten kon me niet meer.... zucht....
<HR></BLOCKQUOTE>
Zeer waar. Sorry, ik vind het enorm vervelend, maar ik heb een erg slecht geheugen voor namen en gezichten. Dat zou ten onrechte kunnen worden geinterpreteerd als desinteresse.
------------------
"Als er ??n groep mensen is die niet zou moeten mogen beslissen hoe het verder gaat met de wereld, dan zijn het wel de meeste mensen. Maar ja, daar denken de meeste mensen heel anders over."
- Theo Maassen
-
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Defunkt:
Wat ik wel komisch vond waren de naamplaatjes!!Niet op de borst maar op de heup!! http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif
<HR></BLOCKQUOTE>
Hmmm... ja. Kijk, als je zo lang bent als Olav, zitten ze voor de meeste mensen toch nog wel op ooghoogte ;-) Zelf had ik 'm ook liever wat hoger gehad, maar goed... t-shirts zijn leuke dingen, maar ze hebben meestel geen borstzakjes :-)
Peter
------------------
-- anonymous
-
Hey Olav, neem voortaan die bakken met amerikaanse comics mee naar de mag, denk dat je aardig wat kunt verdienen. Vooral als die tpb's er weer bijzitten.
Was echt wel superblij dat spidergirl 1 en 7 in die bakken zatten, want dat waren de enige die ik nog moest van deze serie, dus hierbij BEDANKT JP!!!
------------------
Crichton: Boy, was Spielberg ever wrong. Close Encounters my ass.
-
S' morgens om 6 uur liep de wekker af en dik twee uur later zaten we in de trein op weg naar Den Bosch. We zijn in dit geval mijn broer Lars en ik. Eigenlijk zouden we met zijn drieen gaan maar die goeie vriend van Lars was al aan komen fietsen toen hij in de tuin door zijn voet ging, hij besloot op het laatste moment niet mee te gaan. Dus met zijn tweeen op stap.
Na een treinreis van ongeveer anderhalf uur (overstappen te Breda) Kwamen we aan op Den Bosch centraal, waar ik al meteen een telefoontje van Sweettooth kreeg,hij, Dutchspider en Somesmartfreak waren al binnen en vroeg of ik er ook al was, nog net niet dus. Na een busrit van een paar minuten kwamen we in de brabanthallen aan, waar we na het kopen van een toegangsbewijs richting grote hal liepen. Eerst nog de verplichte folders, schapnieuws en een Pirewietpoppetje, maar daarna konden we ongehinderd doorlopen. Nou ja ongehinderd, Lars moest zonodig eerst alle folders in zijn tas proppen en pas daarna konden we doorlopen. Eerste stop was (uiteraard de Juniorpress stand, alwaar ik mijn reserve t-shirt in ontvangst nam. Ik wilde me al omkleden in het toilet, maar Olav zei dat Peter havik ook zijn shirt voor de stand had aangetrokken, wie ben ik dan om dat dan ook niet te doen, immers omkleden op het toilet is voor mietjes. Tot mijn verbazing bleef het aantal bezoeks bij de stand gelijk, goh http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif. Na mijn naam op de lijst gezet te hebben en Dutchspider betaald te hebben, was ik de eigenaar van de eerste Powers TPB, met z'n vijven liepen we vervolgens eerst maar richting Comicwatch alwaar we al snel herkend werden als "de vrienden van Olav". Voor mij kon de beurs daar gesloten blijven maar Lars ging toch met enkele comics weg, waaronder (hoe kan het ook anders) een Tomb Raider. Volgende stop was Comicasa, waar we niet echt lang bleven hangen, ook hier heb ik niets uitgegeven. Bij de stand van stripwinkel Sylvester werd al snel druk in de bakken gesnuffeld, en vond ik mijn eerste aankopen twee nummers van X-men unlimited. Intussen had ook Bobby Drake zich bij het gezelschap gevoegd en spitte ook driftig de bakken door. Toen ik mijn twee comics had afgerekend liet ik de rest weten even te gaan kijken bij de actionfigures. In eerste instantie kwam ik voor de tortured souls figures maar een snelle rekensom leerde me dat ik dan niet meer genoeg geld had om andere comics te kopen dus hield ik het bij Malebolgia en Tiffany uit de serie 17, deze twee ontbraken nog in mijn verzameling en intussen heb ik de hele serie 17 dan ook op mijn boekenblank staan. Toen ik daar klaar was, liep ik mijn oude buurjongen tegen het lijf, hij kon echter niet lang blijven dus na een paar minuten over comics en figures gepraat te hebben gingen we ieder weer ons eigen weg. Intussen was Bobby Drake weer mijn kant op gekomen om te zeggen dat hij alles wel zo'n beetje had. Later maakte ik nog een rondje over de beurs en voor de comicwatch stand nog een tip gehad over T-shirts, waarna ik druk heb lopen zoeken en uiteindelijk met 2 shirts rijker en vijftig piek armer de weg kon vervolgen. Daarna liepen we weer richting JP stand alwaar ik het gat in mijn collectie gedicht heb door een halfjaar Spiderman en X-mannen aan te schaffen. Helaas was hierna mijn geld op en ging ik nog een beetje pielen met mijn meegenomen videocamera, echt veel heb ik niet gefilmt, dus het op de site zetten is niet de moeite, bovendien wordt Oh! er denk ik niet zo vrolijk van http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif. Maargoed nadat ik de camera definitief in de tas had opgeborgen belde ik Sweetttooth maar weer eens op en die bleek dus nog geen 10 meter verderop bleek te staan http://www.hostboard.com/ubb/smile.gif, na nog een rondje verzamelden we nogmaals bij de JP stand waarna ook Stephen Strange aan kwam lopen, na een paar minuten gepraat te hebben vatten we het plan op om zolangzaamaan richting Den Bosch te vertrekken om wat te gaan eten vlak voor een sanitaire stop nam ik afscheid van Bobby Drake die nog wat ging eten en daarna op de terugweg ging naar Rotterdam. Met z'n zessen liepen we toen richting uitgang (Sweettooth, Dutchspider, Somesmartfreak, I.C.E. Motion, Lars en ik. Buiten was het intussen zachtjes gaan regenen en spraken we af dat we eerst naar stripwinkel Sylverster zouden gaan. Sweettooth en ik met de auto en de rest te voet. Al snel bleek dat lopen een stuk sneller ging dan met de voiture, want zie je auto maar eens kwijt te raken. Om je even een indruke te geven, toen we bij de Brabanthallen vertrokken de CD Powerslave opgezet en toen die afgelopen was hadden we nog geen pakeerplek. Nadat we half Den Bosch hadden gezien, vonden we uiteindelijk een parkeerplek in de garage onder het station, waar we al drie keer waren langsgereden ofzo http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif. Nadat we de auto geparkeerd hadden liepen we eerst richting Sylvester waar de rest van de groep al zat te wachten. Na wat prijzen vergeleken te hebben met behulp van Dutchspiders rekenmachine http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif, lipen we naar de lunchroom voor een Boschebol. Jammer genoeg kwamen we net op de valreep binnen en bleken de bollen dus op te zijn, dan maar een saucijzenbroodje. Nadat de broodjes opgegeten en de chocolademelk met slagroom danwel de thee opgedronken waren, rekenden we af en liepen we richting station. Daar namen we afscheid van Somesmartfreak, Dutchspider en I.C.E. Motion die een trein moesten halen. Sweettooth, Lars en Ik liepen nog naar de pakeergarage om mijn spullen die nog bij hem in de kofferbak stonden mee te nemen. Na hem de hand geschud te hebben liep ik samen met lars richting trap toen Sweettooth achterme aan kwam met het Pirewietpoppetje wat ik vergeten was http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif.
Na nogaals gedag gezeg te hebben liepen we richting perron en wachten we op de trein om naar huis te gaan. Daar aangekomen bij Verhage wat friet gehaald. en thuis achter de PC gaan zitten om nog wat te posten.
's avonds nam mijn verkoudheid wat serieuzere vormen aan en ben ik dankzij de hoofdpijn en grieperigheid vroeg gaan pitten.
Uiteraard wel asperine genomen want ziek zijn is voor mietjes.
De beurs was inderdaad erg klein, volgend jaar kom ik denk ik wel weer maar ik ga zeker ook wel kijken in Gent en Haarlem.
Tot volgend jaar of anders de volgende MAG http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif
------------------
"Je kunt inderdaad de wind door zijn schedel horen huilen."
Warren Ellis|Bad Writer
-
Ging vroeg van huis Zaterdag. Samen met vriendin. Problemen met de ns zorgde ervoor dat ik pas om 11 uur aanwezig was. Dit was voor het eerst voor mij dat ik dus niet voorin de rij stond. We waren ons in de trein al een beetje aan het druk maken over het uitdelen van nummertjes, tekenaars enzo (mijn vriendin verzamelt europese strips). Bij binnenkomst bleek dus dat er vrijwel geen tekenaars waren.
Ik kom al naar de beurs sinds 1988. Laat ik het zo zeggen... De strip beus in Delft is nu al haast groter. Het leek echt nergens op. Zo weinig kramen.
Ben eerst even snel rondgelopen om te zien wat er zoal was. Toen naar de JP stand om de presentie lijst te tekenen. Het was toevallig rustig op dat moment. Kwam Bruce Wayne tegen die ook stond te tekenen.
Toen begonnen met geld uitgeven.Op de ruilbeurs wat uit een gulden bak gehaald. Een Magic kaartje gekocht en toen naar Marc Mokken gelopen. Daar heb ik Amazing Spider-man en Thor gekocht (zie aparte lijst). Toen was ik al haast door mijn geld heen.
Zocht op dit punt mijn vriendin weer op, meestal staat zij dan in een rij voor tekeningen. Kwam onderweg een duitser tegen met een ongelooflijk goede voorraad comics. Kocht ik ook nog wat. Mijn vriendin was wat depri... Bij gebrek aan tekenaars (uiteindelijk een van de Jan Kruis-stal (niet van Jan Kruis) en een van de Disney stal) was ze maar poffertjes gaan eten. Ze kon ook geen nieuwe stripboeken in de aanbieding vinden als ze al nieuwe stripboeken kon vinden. Was best wel http://www.hostboard.com/ubb/frown.gif
Toen nog even samen bij de JP stand gaan staan. Heb daar nog een groepje WeeklyDosers gezien (handig die shirts).
Ben met mijn vriendin toen nog maar een Speedy Gonzales beeltje gaan halen (ze had geld over).
Nog even rondlopend heb ik nog wat geld van haar geleend om Magic -kaarten te kopen zodat ik mijn deckje af kon maken. Er was maar een echte handelaar met magic op de heeele beurs. Hij had helaas niet het ECHTE oude spul, maar ja.
Rond 3 uur hebben we de beurs verlaten en zijn we richting een striphandel gelopen in Den Bosch. Ze wilde toch nog wat stripboeken kopen. Dat hebben we dan maar daar gedaan. Ik kocht daar ook nog wat Magic, waarna we naar huis zijn gegaan. Belachelijk dat een stripfan de stripboeken die ze wil hebben moet kopen bij een handelaar in de stad nadat ze net de beurs verlaten heeft http://www.hostboard.com/ubb/confused.gif .
------------------
Serving the Master of the Mystic arts at...
Doctor Strange... Sorcerer Supreme
http://I.am/Doctor_Strange
[This message has been edited by Stephen Strange (edited September 24, 2001).]
-
Ben ik dan de eerste die een verslag van de zondag post?
Was inderdaad niet echt druk, maar dat vond ik op zich helemaal niet erg. Je kunt overal lekker snel bij, en hoeft niet lang in de rij te staan.
Nog even met Def P gesproken en een tekeningetje gescoord, Romano gesproken, en natuurlijk the man himself: Olav. O ja, Tom was er ook. http://www.hostboard.com/ubb/wink.gif
------------------
"Fuck Gasper Gomez and fuck the Fucking Diaz brothers, fuck 'em all. I bury those cockaroaches! What they ever do for us?"
TonyMontana|Scarface
-
<HR></BLOCKQUOTE>
Dit probleem ken ik ook maar bij mij is het nou juist andersom. LOL
Ik ben dit jaar voor het eerst naar de Stripdagen gegaan, ieder jaar kwam er weer wat tussen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik wat meer had verwacht van de Stripdagen, groter in ieder geval.
Zaterdagmorgen om 08:15 uur zat ik al in de trein op weg naar Den Bosch. Goede aansluiting en een pendelbus die gereed stond zodra de trein aankwam in het station, perfect geregeld. Ik zat al een beetje rond te kijken of in Defunkt/Dolores zag, ik had met haar afgesproken. Vervelen in de rij was absoluut geen sprake van, ik was al snel in gesprek met andere bezoekers. Zodra de deuren waren geopend ben ik als eerste naar de JP-stand gegaan. Ik heb daar de hand geschud van Peter en de lijst getekend. Het is altijd wel leuk om de mensen te ontmoeten met wie je chat, je hebt altijd andere voorstellingen. Ik had toch hele andere types in gedachten voor Olav, Peter, Tom en de andere. http://www.hostboard.com/ubb/smile.gif Nu niet verkeerd opvatten heren, ik bedoel het alleen maar positief.
Daarna ben ik op zoek gegaan naar Dolores en ondertussen nog rondnuizen of ik de comics kon vinden die nog ontbraken in mijn collectie. Eindelijk kwam ik Dolores en haar broer tegen, samen zijn we nog een keer naar de JP-stand gegaan. Nog een tijdje gekletst met Olav, toen weer verder. We kwamen BoomBoom en Unison nog tegen (het was leuk om jullie te ontmoeten, jongens). Nog wat gedronken en toen weer op huis aan. Ik vond het in ieder geval een geslaagde dag.
------------------
-
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Baard:
Toen je de Baard zag bij ComicWatch, had je best even mogen knipogen Dolores! Als ik het goed heb had je wat blauw in je haar gedaan. Ja?
<HR></BLOCKQUOTE>
Baard ik was dat meisje(nou ja vrouw dan!)
met zwart jasje en rode gympen.Geen blauw in mijn haa!Ik heb zwart haar en zie er Indische uit maar ben half Thais!We(Bianca en ik) zagen wel iemand met een baard en boomboom had jou beschreven,maar omdat we niet zeker wisten of jij het was en geen weekly.dose shirt zagen, durfde we je niet aan te spreken want op dat moment kwam er een man langs..met jawel een baard! Beide waren tussen de 40-50.
Bianca pakte nog haar geprinte lijst erbij en de leeftijd klopte..maar wie was wie????
------------------
"Forget me not, don't forget it
cuz I'll be gone in a minute don't
call me no more, no more nobody ever
needs ya when you're this far gone."
The Twilight Singers
-
Dan ben ik wel de tweede.
Ik doe nu mijn verslag wel, omdat het wederom niet gelukt is de computer op mijn kamer aan de praat te krijgen.
"Ey kunnen jullie misschien ff een duwtje geven ?" Duwtje dachten wij... "Ja ik heb de hele avond mn lampen aan laten staan en mn accu is leeg" Wat doen we ?
lange stilte...
Nee we lopen toch liever door, we zijn al later.
"Wat is dat nou voor gescheik ! Jij met je rothoofd, eerscht wel en nu niet meer huh !
Ajoh kom dan..."
Huh... wij mogen toch zelf wel weten wat we doen !
Wat gebeurde er, wat was er gebeurt ?!
Het begon voor mij eigenlijk al behoorlijk vroeg. te vroeg, want ik was na de avond ervoor na Swordfish geweest te zijn, pas om half 2 thuis. Maar je moet wat en je staat dus om zeven uur op.
Zeker weten dat je niks vergeet en vol goede moed naar de trein. Op zondag komt de trein een uur later ? Ok, fijn om te weten.
Die afspraak met Richard (Harlekein) haal ik dus ook niet meer.
Uiteindelijk kom ik aan in Den Bosch. De ervaring zelf loop ik in een rechte lijn naar de plaats waar de pendelbus moet staan en alsof het voorbestemd was stond daar Richard ook te wachten. Na een kleine 20 minuten inpraten besloten we dat lopen misschien wel sneller was dan wachten op een bus.
Zo gezegd zo gedaan en we liepen door een iet wat grimmige buurt naar de Brabanthallen.
"Ey kunnen jullie misschien ff een duwtje geven ?" Liever niet dachten wij, maar daar was de Buitenlandse eigenaar van de auto het niet mee eens. De kleinste van ons 2 negerend vloog hij op Richard af, die er met een vieze hand in zijn gezicht vanaf kwam.
De way of the warren en zijn 101 manieren om iemand in zijn slaap te vermoorden slopen in mijn gedachten. Maar omdat een vreedzame aard mij niet vreemd is liepen we door. We waren immers al te laat.
Uiteindelijk aangekomen. Ontvangen we een kaartje, tegen vergoeding en een blad van de stripdagen geheel gratis.
In een rechte lijn naar de juniorpress was het idee, nadat tekentalent Edwin zich bij ons had aangesloten.
Vervolg morgen... ofzo http://www.hostboard.com/ubb/smile.gif
------------------
Zo werd ik gisteravond nog gecorrigeerd door mijn tante nadat ik gezegd had dat mijn vader geen gevoel voor humor had. "Ze bedoelt vast een ander gevoel voor humor".
Manga's tante | Spam city
-
Kort verslagje: http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif
Allereerst zaterdag maar weer eens vroeg uit mijn nest gekomen, zodat ik na ontbijt een 20 tal minuutjes kon gaan lopen naar het station. Daar een retourtje 's Hertogenbosnie gekocht. Op Nijmegen eerst wat geld gepind en daar kwam al snel de Dutchspider aan. Echter El_draco was er niet bij. Die kwam ook verder niet meer opdagen!
Na een snelle treinrit tegen 9.10 aangekomen op het pitoresk lelijke station van 's Hertogenbosnie! Daar viel weer de opmerking over de roltrappen. Die blijft het goed doen.
Bij de pendelbus aangekomen, was ik persoonlijk meer voor lopen, maar aangezien Dutchspider af en toe liever lui dan moe is http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif http://www.hostboard.com/ubb/tongue.gif toch maar de bus gepakt.
Tegen 9.25 bevonden wij ons in de rij, die nog niet het hoekje om was. Na een kwartiertje kwam Sweettooth (aka Olav's en Tom's chauffeur http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif ) bij ons staan. Hij beschikte echter over een uitnodiging.(Drie keer raden waarom?) Na wat gehannes bij de kassa (wisselgeld, daar hebben die mutsen nooit van gehoord...)
waren we dan toch eindelijk binnen!
Na de ons toegestopte troep weer opgeborgen te hebben, gelijk naar JP gelopen. Daar de 'boomer' ontmoet en natuurlijk onze handtekening op Olav's presentielijst geplaatst. Na wat gehannes bij de bak met goedkope Amerikaanse comics, waar ik vond dat een aantal Neanderthalers zich weer eens schandalig gedroegen heb ik toch maar een comic (Punisher/Painkiller Jane) en een Omnibus (SW deel 4) gekocht.
De stand die zich achter die van JP bevondt was ook wel geslaagd: de actionfigures en het toepspel van Bone komen hier vandaan http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif
Vervolgens weer terug naar JP alwaar Sven en Lars zich bij ons voegden. Gezamenlijk naar Comicwatch waar we Baard gezien hebben. Ook hier flink toegeslagen voor een klein prijsje. De helft van het uitgegeven bedrag was eigenlijk de Midnight Nation 1/2 http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif
Vervolgens naar Comicasa, alwaar ze een ontzettend toffe Wallscroll van The Punisher hadden: "If you're quilty, you're dead."
Verder daar niets gekocht, maar Sweetttooth kon het niet laten om de Sydney Savage bikini cover van Danger Girl te kopen. Volgende stop: Whoops, alwaar Dutchspider een pakje The Borg kocht (zodat ze de doos niet meer konden verkopen, http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif http://www.hostboard.com/ubb/tongue.gif ) Na nog wat geloop op de beurs en weer een rondje JP http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif http://www.hostboard.com/ubb/tongue.gif zijn we met nog wat mensen op sleeptouw naar de ruilbeurs gegaan, al waar we heel snel door onze mensen voorraad heen gingen. Na bakken met veel te dure SW comics (NL=JP spul) gezien te hebben, kwamen we uiteindelijk bij brainiac uit. Waar Sweettooth even wat Destoyer Droids, ik een Borg Queen en Dutchspider maar gelijk een hele doos Borg gekocht hebben. Na wat gebabbeld te hebben met Brainiac die gewoon koel is http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif op zoek gegaan naar blunder (die er dus NIET was!), bij Wonderland nog gelachen om sommige belachelijke prijzen.
Als gauw was het daar weer een verzameling van zwarte shirtjes.
Met de gehele groep weer naar JP vertrokken, al waar zich al gauw een aantal gesprekken vormde. Na hier toch nog een behoorlijke tijd gebabbeld te hebben, begonnen de magen te spreken en werd besloten naar de stad te vertrekken. Vier van ons (ik zei de gek, Dutchspider, I.c.e. motion en Lars) te voet en Sven en Sweettooth met de auto. Al vlot waren we bij Sylvester, waar we ons toch enige tijd hebben kunnen vergapen aan de inhoud van de winkel. Het was alleen niet veel, nu zij met de meeste zooi op de beurs stonden. Daar toch een uurtje of oz doorgebracht waarna we de verloren zonen toch weer in de armen konden sluiten! http://www.hostboard.com/ubb/biggrin.gif
Om gezamenlijk naar Jan de Groot te gaan ('De bossche bollen' bakker van 's Hertogenbosnie), alwaar ze dus geen Bossche bollen meer hadden. Hier het nog over de aanwinsten en over de goede oude tijd gehad met betrekking tot stripbeursen. Hoewel dit zelf mijn eerste stripbeurs was, kom ik wel vaker in dit soort gelegenheden (Jaarbeurs) en ik moet zeggen, veel erger zie ik het meestal niet. Maar goed hopelijk is Belgie beter!
Na dat we toch wel snel hier naar buiten gezet werden, splitsten de wegen zich al weer snel en wachtte mij nog een trein/bus/trein rit. Ice Motion heb ik in Nijmegen nog op de trein naar Zutphen gezet, terwijl Dutchspider met de auto naar huis ging vanaf Nijmegen CS. Ik kon als laatste naar huis en heb ook in Cuijk weer 20 minuutjes kunnen lopen, waarna ik moe maar voldaan weer thuis kwam.
Groenten,
Joost
------------------
This is not Nam, this is bowling!
These are the rules! -
The Big Lebowski