Batman 5 ligt nog niet in de winkels.
Deze zal toch ook geen vertraging hebben omdat er nog prijswijzigingen opkomen he?
iig de topic is al open, en zodra ik Batman 5 in m'n handen krijg....
Printable View
Batman 5 ligt nog niet in de winkels.
Deze zal toch ook geen vertraging hebben omdat er nog prijswijzigingen opkomen he?
iig de topic is al open, en zodra ik Batman 5 in m'n handen krijg....
Gisteren lag ie nog niet bij de tijdschriftenwinkel maar in mijn lunchpauze zal ik weer eens ff kijken of ie er nu wel is.
hier lagtie al wel in de stripspeciaalzaak Atomik...en dat was mmmmm effe denken...maandag!!!
De Comicasa-site is ge-update op 8-januari en daar staat ie al op.
JA, ik heb hem! En jeezus, wat een cliffhanger!!!!
Ik kan ze alleen maar kopen bij de ako's en bruna's (er liggen 4 op m'n route naar werk).
Daar liggen ze vaak vanaf woensdag al in de winkel. Maar de laatste tijd zijn ze wel heel traag.
Ik kijk na m'n werk wel ff, maar ik verwacht niet dat ie er zal liggen.
<font color="#cc6600" size="1">[ January 14, 2004 08:23 AM: Message edited by: Ro. AnimatieKoning ]</font>
Hush... ah... da's eigenlijk het enige wat je kan zeggen na zo'n schitterende comic. Het tekenwerk is subliem, al mist hier het aquarelwerk van eerdere delen. De spanning zit er direct goed in en moet een voorbeeld zijn voor de vele gortdroge mini's/arcs die tegenwoordig worden uitgegeven.
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">spoiler (click to view):</font><hr size="1"><div class="spoiler" id="JNZNML">Dat Jason hier 'Hush' blijkt te zijn is uiteraard niet mogelijk. Hush moet de persoon zijn die Jason tot leven heeft gewekt met de Lazarusput (een dooie komt moeilijk bij zo'n put). Echter, een Lazarusput werkt volgens mij alleen maar op mensen die stervend zijn - niet dood.... </div><hr size="1"></blockquote>
(houd discussie over de spoiler binnen een spoiler! 1 per bericht garandeert spoilerfree bericht - meer dan 1 gaat fout!!!)
Alles bij elkaar genomen zit ik met een nieuw probleem: hoe houd ik het 6 weken uit tot Batman 6????
btw: liedje van Scarecrow is een traditionele 'lullabye' met uiteenlopende teksten. Echter het meest voorkomende is 'Daddy' en niet 'Mama'. Zal dit iets betekenen???
HUH
Ik dacht dat
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">spoiler (click to view):</font><hr size="1"><div class="spoiler" id="OVPE21"> Hush niemand anders dan TwoFace was...dat zei Joker toch op eht einde van deel 4??!!!! </div><hr size="1"></blockquote>
Nu heb ik wel nog deel 5 niet gekcoht en gelezen maar dat dachjt ik toch echt op het einde van deel 4...
vd, deel 5 nog niet bij de bruna of de ako op de stations utrecht en amstel! ik word er moe van zeg [img]mad.gif[/img]
krijg nou de Hip!
nog steeeds geen deel 5 [img]mad.gif[/img] [img]graemlins/cry_smile.gif[/img] [img]graemlins/grrr.gif[/img] [img]graemlins/wilted.gif[/img]
<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">X-mannen 258 lag ook pas een week later in de schappen.Quote:
Originally posted by Ro. AnimatieKoning:
krijg nou de Hip!
nog steeeds geen deel 5 [img]mad.gif[/img] [img]graemlins/cry_smile.gif[/img] [img]graemlins/grrr.gif[/img] [img]graemlins/wilted.gif[/img]
... maar dan heb je ook wat [img]wink.gif[/img]
Oef... eerst Harvey Dent/Two Face uit het verband en nu... okee, ik zal het niet verklappen voor hen die #5 nog niet hebben, maar ik baal nu al dat #6 wellicht vertraging oploopt. Voor een hint kunnen we terug naar #2 waarin de man met regenjas en verbonden gezicht voor een groot billboard staat waarop 'Robins' geschreven staat. Maar wie is Hush? Ik heb wel een idee nu vanwege de as uit de lazarusput in #4 bij The Riddler in de auto.
Toen VELE jaren geleden Baldakijn #0 van Batman uitbracht, zat daarin een met Hush vergelijkbaar uitgangspunt. Iemand met behoorlijk veel inzicht in het leven en de carri?re van Batman/Bruce Wayne had het op Batman voorzien en het bleek uiteindelijk Batman/Bruce z?lf te zijn met last van schyzofrenie. Eerst dacht ik dat dit nu weer het geval zou kunnen zijn (de hersenchirurgie etc. in het eerste deel) maar het lijkt me niet dat men dit thema weer gaat herhalen. Anyway, nu zijn we jaren later en ben ik enorm veel ouder... en wordt het leesplezier alleen maar meer! Temeer ik genoeg flashbacks naar de 'oude' series krijg. Nu eens niet in aquarel (zoals in eerdere delen) maar gewoon qua tekenstijl... Zo lijkt het bovenste plaatje op pagina 40 wel alsof het door Norm Breyfogle (een van mijn favoriete Batman artiesten) is getekend. Vooral de manier waarop Batman kijkt... en dat is vast geen toeval!
Want was het Breyfogle niet die in 1990 in een nummer waarin Batman het tegen Scarecrow opnam de 'nieuwe' look van Robin (in de vorm van Tim Drake die daarin Batman en Vicki Vale redt van Scarecrow) introduceerde? En waarin definitief en streep onder het hoofdstuk Jason Todd werd gezet? Thematisch 'klopt' dat allemaal met de zinderende finale van #5.
Ik ga snel nog eens lezen... en dan nog eens... Laat Batman alsjeblieft frequenter terugkeren naar de Nederlandse kiosken! Door deze serie is mijn Batman-vuurtje weer opgelaaid!
De bruna's in Nieuwegein; utrecht centraal en A'dam Amstel hadden nog steeds geen Batman. [img]graemlins/sleepy.gif[/img]
Waar blijft ie nou toch?
hmmm... hier in de regio (Hilversum/Bussum/Utrecht) heb ik #5 al in diverse kiosken en supermarkten gezien... very weird...
is het trouwens al iemand opgevallen dat het op de tekeningen van Jim Lee in Gotham City (en daarbuiten trouwens ook) ALTIJD volle maan is?? Deel 1 van Hush speelt zich onder vol maanlicht af... deel 2 (DE kus) ook... in deel 3 is het te licht voor de maan (Metropolis) of regent het te hard (als Tommy Elliott vermoord wordt), maar in deel 4 (als Batman en Nightwing achter The Riddler aangaan en even later in de dierentuin met Catwoman) is het weer zo ver... en nu ook in nummer 5 weer... boven Metropolis... een volle maan en... even later in Afrika (!) weer!
Dit laatste vind ik overigens een behoorlijk storend schoonheidsfoutje. Batman vliegt (neem ik aan) van Gotham (Amerika) naar Noord Afrika. Er vanuitgaand dat Gotham aan de Noordkust ligt, is er een tijdsverschil van ongeveer 6 uur...
Hij komt 'pas' om 3 uur in de morgen weer terug in Wayne Manor als hij het zwaard van Ra's Al Ghul vindt... en op dat moment is het in Noord Afrika dus al minstens 9 uur 's morgens... met reis erbij zal hij dan in de middag in Afrika aankomen... en dus kan het daar niet donker, laat staan volle maan zijn! Of het moet daar alweer avond een dag later zijn... maar dan klopt de volle maan niet meer... tsja... ik ben vast een mierenneuker... maar moet toegeven dat een mooie volle maan het erg cool doet in Lee's tekeningen!
oeps... ik bedoel natuurlijk 'noord-oostkust' van Amerika m.b.t. Gotham City!
Nu ik 'Hush' helemaal heb vertaald, moet ik even reageren op de opmerking hierboven dat een Lazarus Pit alleen kan worden gebruikt bij iemand die stervende is. In de twaalf nummers 'Hush' wordt daar nergens melding van gemaakt. In hoofdstuk 11 zegt Batman zelfs, dat hij Jason ook naar zo'n put had willen slepen toen hij door de Joker was gedood.
Ik denk dat een Lazarus put werkt bij mensen die onlangs zijn overleden. En dan praten we over hooguit een paar uur. Maar nogmaals, uit 'Hush' wordt dit niet honderd procent duidelijk... en voor een echt antwoord weet ik net te weinig af van Ra's al Ghul.
<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Nee, dus dit mag wel zonder spoiler. Two-Face is Hush niet. Ze dragen toevallig dezelfde regenjas, maar die jas is zo algemeen, dat zelfs Bruce Wayne er een stuk of tien van in zijn kast heeft hangen en ook Jim Gordon erin is gesignaleerd (deze tekst komt overigens voor in Batman 6, maar dat terzijde).Quote:
Originally posted by BoOmbOoM:
Ik dacht dat Hush niemand anders dan TwoFace was... dat zei Joker toch op eht einde van deel 4?
<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Bevat spoilers:Quote:
btw: liedje van Scarecrow is een traditionele 'lullabye' met uiteenlopende teksten. Echter het meest voorkomende is 'Daddy' en niet 'Mama'. Zal dit iets betekenen???
In de lullaby die Scarecrow zingt, wordt waarschijnlijk 'mama' gebruikt, omdat Jason in de Batman Special nr 2 samen met zijn moeder de dood in werd geholpen. Het is dus waarschijnlijk een een hint naar Jason.
Mickje
<font color="#cc6600" size="1">[ January 25, 2004 08:26 AM: Message edited by: The Punisher ]</font>
<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ik ken het slaapliedje eerlijk gezegd alleen in de mammie-variant, om het zo maar te zeggen. Als Loeb er iets meer mee heeft bedoeld, is dat knap, maar mij is het niet zo opgevallen. Heel relevant om het verhaal te begrijpen, is het overigens ook niet.Quote:
Originally posted by The Punisher:
In de lullaby die Scarecrow zingt, wordt waarschijnlijk 'mama' gebruikt, omdat Jason in de Batman Special nr 2 samen met zijn moeder de dood in werd geholpen. Het is dus waarschijnlijk een een hint naar Jason.
aaaaaaAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaa
Ik mis wat....
Ik zie nu (heb net issue 5 gescoord) dat jason HUSH is maar wat doet Harvey dan bij Gordon en waarom huppelt iedereen zo mooi met Jason mee en waarom is Jason niet gewoon dood??
Stuur me een PM met spoilers aub want ik wil niet langer meer wachten [img]graemlins/devil.gif[/img]
EDIT: laat maar... Klaasvaak heeft het me verteld en brengt zijn HC2 mee zodat ik niet langer in spanning hoef te zitten [img]tongue.gif[/img]
<font color="#cc6600" size="1">[ January 28, 2004 10:20 AM: Message edited by: Da Boembaboem ]</font>
<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Dat vermoedde ik nu dus ook maar was er niet zeker van.Quote:
Originally posted by The Punisher:
<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Voor alle duidelijkheid, ik heb het verhaal nog niet gelezen.Quote:
Originally posted by Da Boembaboem:
Ik zie nu (heb net issue 5 gescoord) dat jason HUSH is maar wat doet Harvey dan bij Gordon en waarom huppelt iedereen zo mooi met Jason mee en waarom is Jason niet gewoon dood??
De conclusie dat Jason Todd Hush is, is een voorbarige. Zoals je zelf opmerkt was Jason dood. Een dode kan moeilijk zichzelf in een Lazarus pit laten zakken, dus moet er nog iemand achter zitten.
Daarnaast, is de Jason Todd die we hier zien daadwerkelijk Jason Todd? De stof gevonden van de Lazarus pit leidde naar een pas gebruikte put. Gezien 'Jasons' gedaante moeten er na zijn opstanding enige jaren nog zijn geleefd om zo gegroeid te zijn. De pit is dus voor iemand anders gebruikt.
(sheesh... ik ga maar eens detective worden.. heb inmiddels de politie thuis ook al van aanwijzingen voorzien... [img]wink.gif[/img] )
Die iemand die ik hier continue naar voren breng zal blijken Hush te zijn. (tenzij Hush een vervolg krijgt a la Dark Victory om alles nog gecompliceerder te maken)
<font color="#cc6600" size="1">[ January 28, 2004 04:51 PM: Message edited by: Gently ]</font>
Even heel kort wat spoilen. Niet te veel, dus lees gerust door. [img]smile.gif[/img]
De hierboven gestelde vragen worden allemaal zo goed als zeker beantwoord in het laatste deel van de verhaallijn. Alleen de identiteit van Hush zelf blijft minimaal in twijfel, maar dat is meer omdat Batman het niet wil geloven dan op basis van de feiten.
En als die identiteit klopt, dan klopt de algemene theorie: in een misdaadverhaal is de dader altijd ??n van de vijf eerst ge?ntroduceerde hoofdpersonages (kortom, exclusief iemand als Alfred). Vond ik wel grappig om te merken toen ik het slot van 'Hush' voor het eerst las.
volgens Klaasvaak is het <blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">spoiler (click to view):</font><hr size="1"><div class="spoiler" id="QM1LAX"> kleigezicht....die vond ik vroeger al gaaf! Ik heb nog zo'n oud nedelrlands nummer waarop hij staat met zo'n viskom op zijn hoofd... </div><hr size="1"></blockquote>
Maar hij neemt HUSH binnenkort mee en dan lees ik het zelf wel...
<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">zucht... 'tis hem niet, dat weet ik wel zeker. Maar met viskom op zijn hoofd? Dacht het niet... noem het nederlandse nummer maar en ik bewijs dat het hem niet is [img]smile.gif[/img]Quote:
Originally posted by Da Boembaboem:
Ik heb nog zo'n oud nedelrlands nummer waarop hij staat met zo'n viskom op zijn hoofd...
ummm...
ergens in deze range zittie...
Batman CLASSICS: 38, 51, 55, 60, 75, 78, 80, 81, 85, 89, 100, 111, 120, 123, 126
Maar ik heb ze al ingepakt voor de verhuizing [img]frown.gif[/img]
Anyway...ik geloof dat Klaasvaak morgen Hush-2 meeneemt zodat ik het laatste deel al kan lezen!!
CANT WAIT!!
<font color="#cc6600" size="1">[ January 29, 2004 08:55 AM: Message edited by: Da Boembaboem ]</font>
<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Denk dat hij bedoelt tijdens Knights Quest.Quote:
Originally posted by Gently:
zucht... 'tis hem niet, dat weet ik wel zeker. Maar met viskom op zijn hoofd? Dacht het niet... noem het nederlandse nummer maar en ik bewijs dat het hem niet is [img]smile.gif[/img]
Daar komt Clayface in voor met zo'n plastieken zakje over zijn hoofd.
hihihi
nee
ver daarvoor!!!
Was een storyline met volgens mij ook de vriendin van Clayface (of wie ik ook bedoel) en dat loopt allemaal niet zo lekker af [img]graemlins/devil.gif[/img]
Nou ...heb Hush-finale net gelezen en ik ben onder de indruk!!!
Gewldige tekeningen, geweldige karakters
Alleen was ik teleurgesteld door <blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">spoiler (click to view):</font><hr size="1"><div class="spoiler" id="W96NPV">
a] het feit dat de dokter Hush is en als oude vriend Bruce om zeep wil helpen en zijn ouders zelf dood wilde...vergezcoht
b] het feit dat Seline afdampt omdat Bruce zo duf doet...ze kent hem nu toch wel een beetje? En al die mindgames gaan je heus niet in de koude kleren zitten...trut!!</div><hr size="1"></blockquote>
Richard? Ehm... is dat niet gespreksstof voor, ik noem maar wat, de Nederlandse Batman 6? Eeek! [img]smile.gif[/img]
Goed dat je even die spoiler plaatste.
pffffrrrt
lol
Zal ik hier anders even de clou van The Sixth Sense verklappen? [img]eek.gif[/img]
Sorry, het wordt nu boel melig. Tijd voor een frisse neus in de buitenlucht. Uit met die computer, meneer Beemer. Nu!
Heeft iemand enig idee wanneer ik uit mijn lijden verlost word? Wanneer verschijnt Batman #6? Ik wil weten hoe het afloopt!!! *trilt van de zenuwen* Ik zie 'm vooralsnog niet in het Juniorpress releaseoverzicht staan... in week 11 of 12 dan?
Nu lagen ze nog niet in de winkel in ieder geval...wel de nieuwe Spawn!!
de normale tussentijd was 6 week maar inmiddels is gemeld (weet niet meer waar) dat voor nummertje 6 dit waarschijnlijk 8 week zal zijn. JL Batman 6 zal dan mogelijk medio maart verschijnen.
Sorry, vraag een weekje over het hoofd gezien.
Zoals inmiddels op de site is vermeld, verschijnt Jim Lee's Batman 6 in week 13. We hebben fikse problemen gehad met het krijgen van het materiaal en toen we dat eenmaal hadden, bleek dat het materiaal niet helemaal klopte: balloons op de verkeerde plekken, ontbrekend artwork...
Niet grappig!
Vandaar dat de comic naar achteren is gehaald. Afgelopen week zijn de laatste correcties op de lettering doorgevoerd, dus ik verwacht dat deel 6 ook daadwerkelijk in week 13 gaat verschijnen.
Fingers crossed.
Fuck-'n eend!
Week 13!? Zo lang nog?
Where's my gun at?
Wat voor datum is dat dan, week 13?
we leven nu in week 11, dus ga maar uit van 26 maart.
<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ligt een beetje aan waar je de comic koopt, maar in beginsel is 24 maart de datum waarop Batman 6 dus in de kiosken ligt. Volgens mij zijn stripzaken altijd ??n of twee dagen later.Quote:
Originally posted by Gently:
we leven nu in week 11, dus ga maar uit van 26 maart.
Of het was andersom. Dat vergeet ik nogal eens. [img]smile.gif[/img]