Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 23

Thread: International Film Festival Rotterdam 2004

  1. #1
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Voor de filmliefhebbers begint 21 januari het jaarlijkse International Film Festival Rotterdam. Het programma staat in de Volkskrant van vandaag en staat intussen ook online.

    Omdat op dit board nogal wat filmkenners rondlopen, leek het me een goed plan om in deze topic het programma eens nader te bestuderen. Of je nu naar het IFFR gaat of niet, het is altijd leuk om even over die waslijst nieuwe films in discussie te gaan. Welke films lijken je de moeite waard en welke films juist niet?

    Ik ga nu eerst eens die lijst downloaden. [img]smile.gif[/img]

    <font color="#cc6600" size="1">[ January 15, 2004 02:13 PM: Message edited by: Oh! ]</font>

  2. #2
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Even snel al drie aardige films gespot. Het zijn overigens wel de 'grotere' films, kortom, die heb je gemakkelijk gevonden. Nu nog zoeken naar de culturele, kleine film.

    American Splendor
    Leven en werken van Harvey Pekar, neurotisch stripchroniqueur van het alledaagse, in een fraaie mengeling van nagespeelde fictie, echte interviews en tekenfilm.

    Lost in Translation
    Sofia Coppola's romantische komedie is hilarisch en ontroerend, intelligent en dromerig, melancholiek en beeldschoon. Op de bovenste verdieping van een vijfsterrenhotel in Tokio ontmoeten twee slapeloze Amerikanen (filmster Bill Murray en pasgetrouwde filosofe Scarlett Johansson) elkaar.

    School of Rock
    De getalenteerde Mr. Linklater (Tape) komt met een echte publieksfilm met een glorieuze over-the-top rol voor Jack Black als per abuis ingehuurde schoolmeester die zijn bereidwillige leerlingen inwijdt in het rock & roll-bestaan.

  3. #3
    Defunkt
    Guest Defunkt's Avatar
    Voor deze film alleen al!
    Last Life in the Universe en met camera werk van Chris Doyle! [img]smile.gif[/img]

    Vond zijn 6ixtynin9 (Ruang Talok) geweldig, eindelijk een film die liet zien hoe modern Thailand ook is!

    Deze zou ik ook willen zien Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring

    Ook lachen de film Young Soul Rebels ,uit 1991, wordt ook vertoont ..lol dus de film bestaat echt!! Ik heb dus wel de soundtrack al sinds 1991!! [img]smile.gif[/img] Film moet slecht zijn!

  4. #4
    Inactive Member jharker's Avatar
    Join Date
    March 14th, 2001
    Posts
    36
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Waarschijnlijk ga ik alleen proberen om naar 'Zatoichi' te gaan, over een blinde samoerai, had er een tijdje terug toevallig een trailer van gezien op een Italiaanse zender en 't leek me toen al tof, leuk dat ik dan de kans krijg om deze op het festival te kijken.

  5. #5
    Inactive Member Somesmartfreak's Avatar
    Join Date
    February 12th, 2001
    Posts
    94
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Zaitochi heb ik al gezien (heb ik al verteld dat de Nijmeegse arthouse sneak erg goed is? [img]wink.gif[/img] )
    En deze film, die het IFFR opent is zeker de moeite waard, mits je je enigszins in de japanse cultuur kan verplaatsen. Het verhaal speelt zich af (naar mijn idee) ergens rond de vorige eeuwwisseling (1900 dus) en handelt om een blinde masseur, gespeeld door de regisseur zelf, een stel geisha's, een gokker en zijn tante, een samurai (eigenlijk een ronin) en 2 bende's (yakuza). Een erg luchtige sfeer (regelmatige grappen), af en toe wat geweld (maar niet zo over de top als in Kill Bill Vol 1). Het mooiste citaat volgt overigens aan het einde van de film, maar als ik dat verklap... [img]wink.gif[/img]
    Ga ik dus niet doen [img]tongue.gif[/img] .

    Ik ben overigens ook erg geinteresseerd in Lost In Translation. De film schijnt erg goed te zijn.
    Groenten,
    Joost

  6. #6
    Inactive Member -steven-'s Avatar
    Join Date
    February 2nd, 2001
    Posts
    72
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Battle Royal II [img]smile.gif[/img]

    -steven-

  7. #7
    Inactive Member jharker's Avatar
    Join Date
    March 14th, 2001
    Posts
    36
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Nou, ik heb m'n kaartje voor Zaitochi, m'n broer had vanochtend wat kaartjes gehaald (waaronder die voor mij), en zei dat het deze ochtend een stuk rustiger was dan gisteren.

    Hij vertelde me ook dat een groot aantal films al uitverkocht waren, waaronder de meer bekende films als Lost in translation, Elephant en 21 Gramms.

    Maar ik heb gelukkig toch nog m'n kaartje voor Zaitochi, wat eigenlijk de enige film is van het programma die ik meteen in de bios wil zien, ik had ook helemaal niet door dat Takeshi Kitano (de regisseur en hoofdrolspeler) aanwezig zou zijn bij het festival, maar daar kwam ik dus vandaag achter, wel tof dat ik die vent dan meteen ook in levende lijve zal zien.

    <font color="#cc6600" size="1">[ January 18, 2004 10:38 AM: Message edited by: jharker ]</font>

  8. #8
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Eigenlijk niet verwonderlijk dat de grote films al uitverkocht zijn. Dat is elk jaar wel weer zo. En ik ga liever toch niet 's ochtends in de rij liggen!

    Deze week eens kijken wat de mogelijkheden zijn. En waar blijft Tim met zijn suggesties? [img]smile.gif[/img]

  9. #9
    Inactive Member Harlekein's Avatar
    Join Date
    February 2nd, 2001
    Posts
    103
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Ik wacht ook nog steeds op Tim.

    Op zich is het niet zo'n ramp dat de grote films meteen vol zijn. Zo wordt je gedwongen om je wat meer in het programma te verdiepen en kun je nog eens wat ontdekken, want er is ongetwijfeld genoeg moois. Alleen moet je het wel weten...

  10. #10
    Inactive Member spondaman's Avatar
    Join Date
    May 16th, 2001
    Posts
    199
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Originally posted by harlekein:
    Ik wacht ook nog steeds op Tim.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Gutteguttegut. [img]smile.gif[/img]

    Inmiddels ligt er al een briefje in jullie postvakje hoor.
    Ik ben de laatste tijd amper meer online, om de simpele reden dat ik geen internet meer heb (een woonruimte ook niet wat dat betreft).

    Dolores heeft al twee hele mooie genoemd en Zatoichi lijkt me ook heel erg goed. De trailer was al erg mooi.
    Grote films waren na 3 uur al weg. Was allang blij dat ik uberhaupt met de telefoon er doorheen was gekomen.
    Vervelend is dat er niet 30% op de dag zelf verkocht wordt, zoals normaal altijd was. Nu wordt alles van tevoren verkocht en is de enige manier waarop je nog een kaartje kan krijgen, als de gereserveerde kaarten 2 uur voor aanvang nog niet opgehaald zijn. Dan en alleen dan, kan je nog kans maken op een kaartje.

    Nog even snel een lijstje dan &gt;&gt;

    Los debuntantes
    http://www.imdb.com/title/tt0384036/

    Resurrection of the little match girl
    http://www.imdb.com/title/tt0327169/
    Weet niet precies wat je hiervan moet verwachten, maar het lijkt me een erg aparte en coole actiefilm. Ga er zelf niet naar toe... te twijfelachtig.

    Save the green planet
    http://www.imdb.com/title/tt0354668/

    Het Zuiden
    http://www.imdb.com/title/tt0350373/
    Nieuwe Koolhoven !

    Bright future
    http://www.imdb.com/title/tt0363235/

    Father and son
    http://www.imdb.com/title/tt0363249/

    Code 46
    http://www.imdb.com/title/tt0345061/
    Nieuwe Winterbottom

    Anatomie de l'enfer
    http://www.imdb.com/title/tt0348529/
    Nieuwe van regisseuse Fat Girl (A ma soeur)

    <font color="#cc6600" size="1">[ January 21, 2004 07:08 AM: Message edited by: Maguffin ]</font>

Page 1 of 3 123 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •