Page 1 of 9 123456789 LastLast
Results 1 to 10 of 88

Thread: Stripdagen 2001 - het shirt

  1. #1
    Inactive Member spondaman's Avatar
    Join Date
    May 16th, 2001
    Posts
    199
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Zoals jullie misschien al hebben gezien, ben ik al een beetje bezig geweest met een ontwerp van een shirt.
    En aangezien het onderwerp in een topic van bijna 70 replies zit, vond ik het tijd om een nieuwe topic te openen.
    Als iemand opmerkingen, ideen, ontwerpen of iets anders wat met het shirt / stripdagen te maken heeft, is dit de plek om het te posten.

    Ik heb zelf al een ontwerpje voor het shirt gemaakt.
    Ik ben er wel tevreden mee >> http://redrival.com/ratcity/weeklydoseshirt.jpg
    Een wat oudere versie >> http://redrival.com/ratcity/weeklydose1.1.jpg

    ------------------
    Keep asking : "Why ?"
    Todd McFarlane

    [This message has been edited by spondaman (edited June 29, 2001).]

  2. #2
    Inactive Member boomboom's Avatar
    Join Date
    February 22nd, 2001
    Posts
    222
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)
    Die spuit is zooooooooooooooooo gaaf!! Dat zou een goeie worden!!
    Kan je niet nog iets met kleur doen? De DOSE in groen of zo? En de letters in rood. Dat zou cool staan op een zwart tshirt en zelfs zoals OH! het graag heeft, op een wit t-shirt.

    En heb je ook nog een idee of we iets met de usernames kunnen doen? Dat iemand die ook zo mooi kan maken en dan per email doorsturen of zo? Dan kan eenieder het uitprinten en naar de drukker lopen om een tshirt te bedrukken.

  3. #3
    Inactive Member Deamon's Avatar
    Join Date
    February 2nd, 2001
    Posts
    13
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)
    Ik ga dit weekend ff wat in elkaar flansen voor dat shirt iets in kleur en in zwart wit

    voor op een wit en op een zwart shirt...

    Nou ja ik klooi wel wat aan, photoshop is gewoon rulend

    ------------------
    Yes Cutter. That would fit nicely into the bad things category Doc Terrible Thunderlizzards

    Graphmania!! Last updated 8-04-2001

  4. #4
    Inactive Member spondaman's Avatar
    Join Date
    May 16th, 2001
    Posts
    199
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Tuurlijk, kan ik er een kleur overheen gooien, zo gedaan. En die usernames kan ik er ook wel bijmaken hoor.

    Weetjewat, als iedereen zijn kleuren en namen opgeeft, zet ik die erbij. Ten minste als iedereen dit als shirt wil.
    Ik denk dat het ook belangrijk is dat OH hem goegdkeurt.
    Tijd zat...

    ------------------
    Keep asking : "Why ?"
    Todd McFarlane

  5. #5
    Inactive Member tothleben's Avatar
    Join Date
    November 17th, 2000
    Posts
    33
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Die met die spuit is inderdaad errug aan de coole kant. Ik hoop dat je nog een manier vind om een vloeistof in kleur in de spuit aan te passen (rood of groen of geel ofzo).
    Usernames zou inderdaad ook wel leuk zijn maar dan wil ik wel 'Tothleben' op mijn shirt en niet "tothleben" ...

  6. #6
    Inactive Member boomboom's Avatar
    Join Date
    February 22nd, 2001
    Posts
    222
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    het is wel het leukste las we op een gegeven moment 1 tshirt krijgen met 1 kleur....shit!! nu ik erovernadenk, maakt het eigenlijk geen flikker uit!! Pak een zwart of een wit shirt...wat je wil! Als het logo maar hetzelfde blijft!! En ik vind het persoonlijk het leukst om op de achterkant een groot logo te hebben en op de linkertiet een klein logo met daaronder de username. Maar misschien zijn er mensen die het perzeeee anders willen. In principe als het logo maar gehandhaafd blijft is mijn idee...

  7. #7
    Inactive Member spondaman's Avatar
    Join Date
    May 16th, 2001
    Posts
    199
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Groot logo op achterkant en klein met username op voorkant, is nog weer duurder.
    Goedkoopst lijkt mij gewoon een zwart plaatje op de voorkant van een wit shirt.

    Ik heb jullie kleuren geprobeerd, ik vind zelf een witte achtergrond mooier. Lekker duidelijk.
    Zwart achtergrond met witte tekening en letters is ook mooi trouwens.
    Oh had ik al verteld dat ik kleurenblind was smile...

    Zwarte achtergrond, met groen letters en spuit >>
    http://redrival.com/ratcity/weeklydoseshirtneg.jpg

    Zwarte achtergrond met rooie letters, rooie spuit en groene vloeistof >> http://redrival.com/ratcity/weeklydoseshirtneg2.jpg


    [This message has been edited by spondaman (edited June 29, 2001).]

  8. #8
    Inactive Member boomboom's Avatar
    Join Date
    February 22nd, 2001
    Posts
    222
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)
    Volgens mij is groene spuit en groen letters met rode vloeistof ook heel mooi. Door de keuze van een lichtere kleur wordt de tekst in ieder geval duidelijker.

    Ik ben trouwens even gaan checken heoveel het zou kosten als je zo'n Tshirt laat drukken.

    Bij de HEMA kan je witte Tshirts voor 20 piek (incl.) laten bedrukken met een zelf aangeleverde foto op minimaal 10*15-formaat die ze zelf nog kunnen aanpassen. Print op voorkant.

    Bij een gewone fotograaf die ook wel een Tschirt print als reclameartiekel of zo, daar wordt 30 gulden gerekend. Inclusief wit Tshirt en print op voor- of achterkant. Voor een zwart shirt komt er nog 10 piek bij en voor een extra print op achter- of voorgevel ook 10 piek. Aanleveren van een foto of andersoortig printje dat ze evt. nog kunnen aanpassen in grootte.

    Nou kan je elk plaatje (jpg dan toch) van internet plukken en daar een foto van laten maken/drukken. Daarvoor ga je voor een goed resultaat naar www.ah.nl en daar meld je je aan bij de online fotservice waar je de het jpg-filetje aanleverd en uitkiest waar in NL je de foto wil op komen halen. Ook Dixons en Kruidvat hebben deze mogelijkheid, maar de kwaliteit van AH is in ieder geval (eigen ervaring) tig keer beter dan Kruidvat. Kosten zijn iets van 69 cent geloof ik.

    Dus eenieder kan bij het downloaden van het uiteindelijke T-logo zelf via PAINT of iets anders de username erbijvoegen en als JPG opslaan, versturen naar AH en bij HEMA of iets anders laten afdrukken.

    Een echt tshirt laten drukken in bulk is geloof ik 40 piek voor het maken van een mal, 2 piek per shirt om het af te drukken en dan nog iets van 10 piek voor het shirt. Hoe meer shirts hoe goedkoper. Daar komen dan evt. nog verzendkosten bij (of je moet je op de Stripdagen omkleden bij de JP-stand biggrin ) en de mogelijkheid tot het bijprinten van een username gaat dan verloren.

    Daarnaast is er natuurlijk nog de mogelijkheid om het plaatje ut te printen op speciaal printerpapier (35 gulden voor 14 vellen) dat je op een Tshirt kan strijken. Hier is de kwalitiet echter naar ik heb gehoord lager van. En dan moet je een kleurenprinter tot je beschikking hebben...en een strijkijzer!

  9. #9
    Inactive Member Bruce Wayne's Avatar
    Join Date
    February 10th, 2001
    Posts
    27
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by boomboom:
    En dan moet je een kleurenprinter tot je beschikking hebben...en een strijkijzer!<HR></BLOCKQUOTE>

    Oef, een strijkijzer...... dat maakt het dan wel weer lastig hoor! wink

  10. #10
    Inactive Member Dutch Spawn's Avatar
    Join Date
    January 19th, 2001
    Posts
    130
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Ik ga dan voor het eerste design. Alles in het rood, dat is niks. (voor mij dan.)

    Ik werk zelf bij de HEMA, en heb vaak genoeg zo'n t-shirt gezien. Je blijft toch zien dat het erop gedrukt is. Misschien een idee om het bij een printshop te doen? Ik weet niet wat dat gaat kosten, maar dan kan je eventueel ook je eigen shirt inleveren. Ik zou het namelijk wel graag op een hooded top trui willen hebben.

    Ik hoor wel van je, Tim.

    ------------------
    "Send in the Clone!"
    FrauFarbissina | Austin Powers II

Page 1 of 9 123456789 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •