Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 10 of 34

Thread: Relaties & comics

  1. #1
    Inactive Member Stormpie's Avatar
    Join Date
    August 21st, 2001
    Posts
    13
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Question

    Ik weet niet of we hier al aandacht hadden besteed in een andere topic, mocht het zo zijn sorry niet gezien.

    Hoe reageerde jullie vriend/vriendin op je hobby?
    Vooral bij comics (tenminste dat is mijn ervaring) wordt het gezien als een fase. Een soort ontsnappingsluik om niet volwassen te worden. Mijn toenmalige vriend vond het een grote geldverspilling en in zijn huis was daar absoluut geen plaats voor. Nu ben ik een klein beetje koppig dus dat standpunt ging snel de deur uit.

    Maar welke ervaringen hebben jullie gehad? Had je vriend/vriendin bezwaren of werd het een wederzijdse hobby? Wat voor effect heeft jouw ?extra? uitgaven aan comics op jullie relatie?
    Er zijn natuurlijk 1001 antwoorden maar ik ben nieuwsgierig naar jullie belevenissen.


    ------------------

  2. #2
    Inactive Member krow's Avatar
    Join Date
    April 10th, 2001
    Posts
    48
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    eeh kheb niet echt een vriendin nu maar een meid waar ik veel mee omga dacht altijd dat ik een grap maakte als ik zei ik ga ff naar de stripwinkel... tot ze me kamer zag biggrin
    toen vond ze et best wel grappig maar wel zo van waaahaaaahhhaaaah dit meen je niet biggrin

    me ex zei trouwens altijd dat ze et de meest debiele hobby vond... vandaar dat et denk ik maar 2 maanden heb geduurd biggrin

    ------------------
    You are the only one worthy of the task ahead ... the eternal quest against all that walks in the infernal light of the false god.

  3. #3
    Inactive Member attila_de_hun's Avatar
    Join Date
    June 26th, 2001
    Posts
    22
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Wink

    mijn vriendin leest ze niet maar ze stoort er zich ook niet aan dat ik per maand toch een paar honderd gulden aan comics uitgeeft.

    ik heb ze zelfs getrained om "spider-man is cooler dan superman" te zeggen

    ------------------
    "trust and you'll be trusted said the liar to the fool"

  4. #4
    Inactive Member krow's Avatar
    Join Date
    April 10th, 2001
    Posts
    48
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by attila_de_hun:

    ik heb ze zelfs getrained om "spider-man is cooler dan superman" te zeggen

    <HR></BLOCKQUOTE>

    gvd!!! moest je dat nou precies schrijven toen ik een glas cola zat te zuipen????

    nouw kennik me toetsenbord weer schoon gaan maken !!!! *stuurt vernietigende digitale blik naar atilla* wink

    ------------------
    You are the only one worthy of the task ahead ... the eternal quest against all that walks in the infernal light of the false god.

  5. #5
    Inactive Member MGM's Avatar
    Join Date
    August 18th, 2000
    Posts
    117
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Klopt, comics worden vaak als een fase gezien. Raar eigenlijk, het is volkomen normaal als een volwassen vent alle Suske en Wiske's koopt, maar comics... Probeer ook maar eens uit te leggen dat het echt niet alleen over superhelden tegen slechterikken gaat.

    ------------------
    "Thanks for the thought... But I'm not going."

    &lt;(X)&gt;

  6. #6
    Inactive Member boomboom's Avatar
    Join Date
    February 22nd, 2001
    Posts
    222
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    leuk onderwerp altijd biggrin

    Ik ben al ruim negeneneenhalf jaar met dezelfdde dame (getrouwd en kid smile ) dus ze kent me ondertussen wel en heeft het geaccepteerd als zijnde mijn uitlaatklep.

    Voorwaarde vind ze wel dat ik niet te veel geld uitgeef aan die hobbie...

    En zij is van meet af aan al erg accepterend geweest.

    Mijn ouders hadden er wel altijd problemen mee en zeker mijn vader vroeg zich maandelijks hardop af wanneer ik 'eruit' groeide... (praat niet mee3r met mijn vader sinds vorige week dus laat maart lullen)

    Mijn schoonouders hebben het ook geaccepteerd (Sinterklaas voor de deur en ze vragen nu zelfs al: Richard wil zeker een comic smile )maar dat had wat meer voeten in aarde. Maar dat kwam voornamelijk omdat ik ook buiten de comics om een tijd niet echt verantwoordelijk bezig ben geweest en daardoor zagen ze mijn hobby OOK niet voor vol aan. Maar dat is nu veranderd dus...het hielp ook dat ik mijn zwager heb 'geinfecteerd'...die koopt nu dus ook regelmatig comics en leest ze bij zijn ouders (=mijn schoonouders...)

    Dus nu is denk ik alles wel goed. Binnenkort kan ik beginnen met Bram te indoctrineren biggrin

    Collega's is trouwens weer een ander verhaal. Die vinden comics sparen inderdaad iets kinderachtigs...of sommigen geven opeens toe dat ze LuckLuke en Suske en Wiske sparen of ze vinden Storm toch wel gaaf of zo...en als ik ze dan SPAWN laat lezen of Kabuki (Vampirella maar niet vanwege de overduidelijke vooroordelen wink ) dan begrijpen ze er echter weer totaal nix van. Maar daar heb ik eigenlijk niet echt veel strubbelingen gehad. Opmerkingen gaan vanzelf over...

    ------------------
    "Suddenly I heard a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door." You heard me rapping, right? - Eric Draven.
    ************************************************** **
    MY VAMPIRELLA&comics MB
    ************************************************** **
    The Bad Girl-comic Fan Club

  7. #7
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Cool

    Ieder zijn of haar hobby, roep ik dan altijd maar. Het is inderdaad jammer dat zo veel mensen comics nog steeds als kinderachtig zien, maar na het doorbladeren van een gemiddelde Preacher, Sandman of 100 Bullets piepen ze wel anders.

    Het lijkt me trouwens geen punt waarop een relatie zou moeten stranden. Dan ben je wel heel weinig flexibel.

    ------------------
    Quotes zijn voor... eh... zijn voor... wacht even, ik kom er wel op.
    warrenellis | vanuit het badwriter afkickcentrum

  8. #8
    PeeDeBee
    Guest PeeDeBee's Avatar

    Post

    Mijn geliefde echtgenote leest weliswaar Strangers in Paradise en Aria (heb ik toch nog iets bereikt!), maar is bepaald niet gelukkig met mijn verzamelwoede. Buiten mijn TPB's, die ik sinds afgelopen weekend weer thuis in de kast heb kunnen zetten, komt mijn verzameling ook het huis niet meer in, vrees ik. Da's een van de redenen waarom ik inmiddels van teruggegaan van een maandelijkse serie of 40 (midden jaren '90) naar niet meer dan 4.

    Pee

    ------------------

  9. #9
    Inactive Member Liefeld=cool's Avatar
    Join Date
    November 8th, 2001
    Posts
    8
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Mijn vriendin is half-Amerikaans dus is zelf ook min of meer met comics opgegroeid. Zolang ik maar meer tijd aan haar besteed dan aan comics vindt ze het allemaal wel best.

    ------------------

  10. #10
    Inactive Member boomboom's Avatar
    Join Date
    February 22nd, 2001
    Posts
    222
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    ajajajaajajjj

    Dat is straffe koek!!

    Maar ja als je heeeeel veel hebt wordt dat zo allesoverheersend dat andere zaken in het gedrang komen en dan heb je OF een nieuw huis (incl speciale comickamer) OF een neiuwe vrouw nodig smile

    Serieus...dan moet je echt kiezen. Ik wilde op een gegeven moment wat actionfigures gaan sparen (gaaf, goedkoper dan statues en 3D-versie van je comicfiguren) maar alleen Spawn, Vampirella en Kabuki staan er nu want MEER dan dat ging toch ECHT te ver..

    keuzes maken dan nietwaar...maar spijtig is het wel natuurlijk.

    Ach ja als dat het enigste minpuntje van je partner is wink

Page 1 of 4 1234 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •