Page 1 of 5 12345 LastLast
Results 1 to 10 of 44

Thread: Meet and Greet 5:Het Verslag

  1. #1
    Inactive Member Dutch Spawn's Avatar
    Join Date
    January 19th, 2001
    Posts
    130
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Laat ik dan deze keer eens de eerste zijn die een verslag op de site plaatst. Het is nu net 4 uur geweest, 's nachts, en ik ben net thuis. Geeft wel ongeveer aan hoe gezellig het was, denk ik.

    De rit begon in Heerenveen. Daar moest ik Cissy ophalen, want die was over haar angst heengeklauterd, en had besloten mee te gaan naar Utrecht. Veel gezelliger onderweg dus. Na een korte stop na Lelystad, ging Rammstein in de cd speler, en het volume op 40! Lekker doorracen dus.

    Eenmaal in Utrecht aangekomen was het een grote zoektocht naar de parkeer garage die Daya me had aangewezen. Die bleek echt onvindbaar. Op een gegeven moment reden we langs Blunder, waar de rest van de groep stond, en die wezen ons een andere, duurdere garage. Maar anyway, we waren te plek.

    Eerst even voorstellen, en daarna de gebruikelijke rondje s langs de comicshops. Zelf alleen deel 2 en 3 van de Bone TPB's gekocht, dus dat viel nog mee.

    Na het rondje, gingen we eerst maar eens iets drinken op het terras, terwijl Olav en ik de kaartjes voor de film vast ophaalden. Na het weer oppikken van de groep, rustig naar het restaurant. Toen we langs Piet Snot liepen, riepen de collega's van Daya ons iets toe, maar daar moesten we van haar niet op letten, ze hadden gedronken. Hoeveel is niet bekend, en wat ze zeiden tot nu toe ook nog steeds niet. [img]wink.gif[/img]

    Lekker gegeten bij Ajanti, een Indisch restaurant. Voor Cissy bekende kost, omdat ze een Indische vriend heeft. Ook Daya was er vaker geweest. Voor de rest van ons leek het meer op erwtensoep en hutspot, maar dat bleek het niet te zijn! Was allemaal erg pittig, h? Olav? [img]smile.gif[/img]
    Na de maaltijd vertrokken al snel de meesten alweer naar huis, zodat alleen Sven, Olav, Daya en ik overbleven. Maar daar werd het niet minder gezellig om in de bioscoop. Daya heeft uitgevonden dat ze mij niet moet uitdagen als ik zeg dat ik een bak popcorn over haar heen gooi, want dat deed ik dus wel aan het einde van de film. Maar Olav heeft geoordeeld: zij was begonnen. [img]wink.gif[/img]

    Toen de film afgelopen was, zijn we nog met z'n drie?n (Sven moest de trein halen) naar de kroeg geweest, maar die sloten al om half drie. Ben ik niet echt gewend van hier. [img]wink.gif[/img] Was wel erg leuk, dus dat maakt een boel goed. Volgende keer weer!

    Dit was verreweg de langste Meet and Greet ooit voor mij, en tevens de heetste en misschien ook wel de leukste. Dat laatste weet ik wel zeker. Volgende keer snel weer!

  2. #2
    Inactive Member Dutch Spawn's Avatar
    Join Date
    January 19th, 2001
    Posts
    130
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Dat het de langste wordt, mag wel duidelijk zijn. Er komt nu (5:46) pas een eind aan, na het nog eens grondig te hebben doorgesproken!

  3. #3
    PeeDeBee
    Guest PeeDeBee's Avatar

    Post

    Ik had eerlijk gezegd het eerste verslag verwacht van degene die het vroegst thuis was, maar nee... het spreekwoord "vele laatsten zullen de eersten zijn" is hier van toepassing. Way to go, Klaas!

    Mijn eerste MaG begon om half twaalf, toen ik in de tram stapte richting station. Om tien voor een hobbelde ik de bekende Catherijnse (zal ik maar zeggen) stationshal binnen (ik kom voor mijn werk geregeld in Utrecht). Ik had op het laatste moment besloten mijn zwarte WD-shirt en dito lange broek te verruilen voor een wat zomerser outfit en was daar later maar wat blij mee. Ik was niet de enige die zich niet 'in stijl' had gekleed, maar gelukkig stond Dick tussen het groepje wachtenden en had ik de overige weeklydosers snel gevonden. Om even over enen was 't groepje compleet, minus Klaas en Cissy (nog onderweg) en Jaco (van wie we ten onrechte dachten dat hij zou komen. De alternatieve kroegentocht kon beginnen.

    Het was al snel duidelijk dat het buiten - onder het genot van een zuchtje wind - lekkerder was dan in snikhete, bedompte stripwinkels, dus werd de meeste tijd op straat doorgebracht, waar vriend Whitey zich maar weer eens liet overrijden door een passerende auto en de Hollanders onder ons liters Hero-fruitspul bij een 'proeverij' snaaiden. Na wat pin- en milkshakestops was het zoeken naar een terras dat nog onderdak bood aan vijftien dorstigen. Dikke Dries was zo vriendelijk wat tafels te hebben gereserveerd en onder het genot van de oogst van de dag (voor mij niet meer dan Fokke & Sukke 2 en Maaike's Waanzinnig Grote Dagboek), een al dan niet alcoholische versnapering en wat illegale straatmuziek doodden we de tijd tot we konden aanschuiven voor de dis. Whitey had nog een aardig onderonsje met een straatmuzikant en probeerde tevergeefs een hotdog te scoren.

    Het restaurant was een prima keus. De Indiase keuken is toch al een van mijn favoriete en de 'mixed grill' betekende een kennismaking met een scala aan gerechten. Lekker en veel, zoals het hoort [img]wink.gif[/img] Bovendien was het erg gezellig en de twee extra ijsjes werden de verwarde serveerster niet kwalijk genomen. Rond half 8 ging de helft van de groep, mezelf incluis, op huis aan. Op het station ging ieder zijns (of haars) weegs en na Cissy op het goede spoor (flauwe grap) had gezet ten aanzien van kaartjesautomaat en perron heb ik mijn te late trein t?ch nog gehaald, waardoor ik om kwart voor 9 thuis de sleutel in het slot kon steken.

    Al met al... een heel gezellige dag. Zeker voor herhaling vatbaar!

    Pee

  4. #4
    Inactive Member Whitey Ford's Avatar
    Join Date
    September 27th, 2001
    Posts
    18
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Ik zal zo ofline wel even me verslag inrammen en dan hier posten...heb natuurlijk aardig wat te vertellen.

  5. #5
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Mijn verslag volgt in de loop van de week, maar ik kan onderstrepen dat dit de warmste, langste en misschien wel gezelligste MaG tot nu toe was. Jammer dat vaste krachten als Mieke, Tim en Richard er niet konden zijn, maar met een leuk handjevol newbies en oude bekenden hebben we ons uitstekend vermaakt. En die aansluitende kroegentocht houden we erin. Alleen voor de echte diehards!

    Vooral de tent tegenover caf? Bartje was erg relaxed met goede muziek. Als je Arrested Development draait, zit het sowieso goed!

    Snel even Klaas verbeteren... [img]smile.gif[/img]

    <BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Posted by DutchSpawn:
    Op een gegeven moment reden we langs Blunder, waar de rest van de groep stond</font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

    Dat was Whoops! en niet Blunder. Foei.

    <BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Toen we langs Piet Snot liepen, riepen de collega's van Daya ons iets toe, maar daar moesten we van haar niet op letten, ze hadden gedronken. Hoeveel is niet bekend, en wat ze zeiden tot nu toe ook nog steeds niet.</font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

    Als ik het goed heb begrepen, riepen ze iets over de stemmige kleding van Jan Willem. Maar goed, als je al iets hebt gedronken, kijk je niet zo nauw meer naar dress-codes, dus het is maar goed dat we geen acht hebben geslagen op hun kreten.

    <BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">als ik zeg dat ik een bak popcorn over haar heen gooi, want dat deed ik dus wel aan het einde van de film. Maar Olav heeft geoordeeld: zij was begonnen</font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

    Daarover is het laatste woord nog niet gesproken! Toen ik thuisgekomen mijn overhemd uittrok, ontdekte ik verdorie nog twee stukjes popcorn in de borstzak! De volgende keer gaan jullie minstens zes rijen bij elkaar vandaan zitten.

    Het siert Daya overigens wel dat ze de bak met popcorn (die door mijn ingrijpen maar half over haar was heen gekieperd) linea recta naar Klaas terugkeilde. Oog om oog, comic om comic.

    Volgens mij heeft de eerste Popcorn War er wel voor gezorgd, dat Klaas weinig van de film heeft meegekregen. Gelukkig kan ik zeggen dat het een zeer intrigerende rolprent was met sterk spel (zelfs, aan het eind, van Richard Gere).

  6. #6
    Inactive Member Whitey Ford's Avatar
    Join Date
    September 27th, 2001
    Posts
    18
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Meet and Greet verslag van Whitey Ford

    Nou dit was pas de tweede Mag voor mij en dit keer moest ik zonder de ondersteuning van Tombstone en Zele naar Utrecht reizen waardoor ik helemaal in me eentje wel een half uurtje moest reizen ( effe Cissy pesten). Ik kwam ergens om half 1 al op het station aan want ik ging ervan uit dat de NS wel weer zoals gewoonlijk het niet voor elkaar zou krijgen om de treinen op tijd te laten reiden.
    Toen ik echter om half 1 voor de burger king stond was er nog echter niemand te bekennen...klote dus want op het board stond echt volgens mij tussen 12 en 1. Echter met een beetje logish redeneren kwam ik tot de conclusie dat als er WDosers al rondliepen op Hoog C die hoogwaarschijnlijk bij een lectuur zaak zouden zijn. Dus zocht ik de dichtbijzijnste Bruna op waar ik al snel een WeeklyDose Tshirt zag en mezelf voorstelde. Ik had blijkbaar Xanta Claws en een of ander onbetrouwbaar figuur dat naast hem liep. We zijn toen met zn 3en de Free Record shop ingewandeld waar ik snel nog een verjaardagcadeautje opsnorde voor een makker van me die die avond jarig was. Hellraiser 1 is altijd goed denk ik dan maar. Toen zijn we met zn 3en gehuppeld naar het trefpunt en daar vrolijk na al het vrouwelijk schoon hebben lopen kijken totdat eindelijk eens de rest kwam opdagen. Rond half 2 kon de caravan eindelijk eens in beweging komen(met een kleine pauze van peter die weer honger had) richting de Whoops, mijn fav winkel [img]smile.gif[/img] . Heb daar eindelijk me Terry Pratchett collectie in het engels compleet gemaakt...teminste dat dacht ik. Ik kwam er later achter dat ik Soulmusic vergeten ben...acht ik heb er nu 26 van de 27 plus 3 boeken van hem die buiten de serie vallen dus ik ben er in ieder geval bijna.
    Vooral Xanta Claws en Willie genoten nogal van de Whoops en moesten er bijna uitgesleurd worden. Terwijl wij buiten op hun wachten kwam Klaas met Cissy aanreiden...eindelijk mijn eerste blik op Windcaller..eindelijk weet ik nu met wie ik al die Farscape discussies had. Toen eindelijk alles compleet was gingen we naar de Blunder maar daar had ik het in de kelder al heel snel gezien aangezien al die comicfans de aanwezige lucht wel heel snel opzogen. Lekker buiten gestaan met dat mooie weer. Mijn grote vraag is eigenlijk waar dat lieve hondje gebleven is....ieder geval hierna gingen we naar de Piet Snot maar daar ga ik persoonlijk liever niet meer in sinds het gedoe vorige winter. Ben toen snel met Joost en Sven naar de White Noise gegaan waar al snel een grote discussie begon over muziek...eindelijk verwante muziek zielen gevonden. Daar nog snel een cd van Roger Waters gekocht. Toen weer snel terug naar de Piet Snot waar de rest onderhand ook eindelijk stond. Volgende halte: de boekenwinkel. Gelukkig was er halfverwege een versnippering van gratis drankjes...I really needed that. In de boekenwinkel lag mijn grootste verleiding...een harcover the science of discworld 2...na een paar minuten er over na denken kon ik mezelf niet meer inhouden en heb ik hem dus gekocht. Damn you Pratchett damn you!!
    Daarna zijn we naar de Free Record shop geweest waar ik snel Cissy meesleurde om te gaan pinnen. Verbazing wekkend hoe langzaam sommige mensen kunnen pinnen zeg.
    Een paar minuten/kwartieren later zaten we op het terasje waar ik heerlijk kon genieten van een koud biertje. Ook nog snel de locale drankwinkel in gesprongen om een literfles wodka te halen...dont party without it [img]smile.gif[/img] .
    Daarna zijn we gaan eten waar ik heel heel heel heel heel heel heel erg van genoten heb. Meer zeg ik er maar niet over..mijn eetcapaciteit is blijkbaar al legendarish onder de vaste MAGers.
    Hierna heb ik een paar van de Magers snel naar het Centrale Station gebracht waar ik weer de trein naar huis nam. Daar heerlijk gedoucht en toen na het volgede feestje...en wat daar allemaal gebeurd is hou ik maar voor me [img]wink.gif[/img] .

    Al met al een gezellige dag. Net zo goed of beter als de vorige keer.

  7. #7
    Inactive Member Whitey Ford's Avatar
    Join Date
    September 27th, 2001
    Posts
    18
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    <BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Oh!:
    [QB]Als ik het goed heb begrepen, riepen ze iets over de stemmige kleding van Jan Willem. Maar goed, als je al iets hebt gedronken, kijk je niet zo nauw meer naar dress-codes, dus het is maar goed dat we geen acht hebben geslagen op hun kreten.

    [QB]</font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

    Ohh dan ga ik volgende week toch maar even langs bij de P snot...eens laten zien waarom ik graag zwart draag..dan zie je het bloed beter.

  8. #8
    Inactive Member Sharkey's Avatar
    Join Date
    March 26th, 2001
    Posts
    21
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Rond half 1 kwam ik aan op Utrecht Centraal. Eerst maar een milkshake gehaald bij de Bking om wat af te koelen van de treinreis (met gratis sauna). Ben toen op een bankje van mijn milkshake gaan genieten in afwachting op de eerste WD-shirts. Toen ik zo rond kwart voor 1 nog geen shirts kon ontdekken ben ik maar een rondje gaan lopen door de stationshal. Bij terugkomst zag ik 3 man onder het Bking reclame bord staan waarvan 1 met een WD-shirt (tot zover de hoge concentratie shirts dus).
    Toen nog even gewacht tot de groep compleet was waarna het winkelen kon beginnen.
    Bij de Whoops heb ik deeltje 0 van de nieuwe Gen13 gekocht (voor die 21 cent kan ik mij daar geen buil aan stuiten).
    Olav heeft mij in de Blunder advies gegeven over nieuwe comics en mede door zijn aanraden heb ik daar Y the last man gekocht. Bij Piet Snot heb ik niets kunnen vinden.
    Tussen Piet Snot en boekhandel Broese heb ik vervolgens nog een gratis, maar amper gevulde tube tandpasta weten te bemachtigen. De andere M&G'ers hadden net voor mij de Hero fruitprut weggekaapt. PeedeBee ging er zelfs met een halflege fles vandoor... [img]confused.gif[/img]
    Bij Broese heb ik, wederom op aanraden van Olav, Good Omens van Pratchett en Gaiman gekocht.

    Bij Dikke Dries was het lekker afkoelen onder het genot van een Wiekse Witte of 2. Alleen toen ik naar het toilet ging vertelde Sven dat ik naar links moest, terwijl daar het dames toilet zat.

    Toen naar het restaurant waar al gauw bleek dat het niet zo slim was van Whitey en mij om aan 1 tafel te gaan zitten, aangezien wij met ruime afstand het meeste aten van iedereen. Maar gelukkig hadden Cissy en Peter al gauw hun buik vol (of dat nou kwam door mijn Jackass verhalen over alternatieve methoden om een omelet te maken???). Zodat Whitey en ik onder het genot van een 2e bak rijst en de laatste beetjes uit de bakjes met eten uiteidelijk ook voldaan onderuit konden zakken.

    Tijdens de terugreis al wat gelezen in de trein waarna mijn vriendin mij van het station heeft opgehaald.

    Alles bij elkaar een zeer geslaagde dag!

  9. #9
    Inactive Member Whitey Ford's Avatar
    Join Date
    September 27th, 2001
    Posts
    18
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    <BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Sharkey:
    Toen naar het restaurant waar al gauw bleek dat het niet zo slim was van Whitey en mij om aan 1 tafel te gaan zitten, aangezien wij met ruime afstand het meeste aten van iedereen. Maar gelukkig hadden Cissy en Peter al gauw hun buik vol (of dat nou kwam door mijn Jackass verhalen over alternatieve methoden om een omelet te maken???). Zodat Whitey en ik onder het genot van een 2e bak rijst en de laatste beetjes uit de bakjes met eten uiteidelijk ook voldaan onderuit konden zakken.</font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

    Maar het was wel gezellig...en die man keek zo vrolijk toen ik vroeg of we nog meer mochten [img]smile.gif[/img]

  10. #10
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    <BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Sharkey:
    Bij Dikke Dries was het lekker afkoelen onder het genot van een Wiekse Witte of 2. Alleen toen ik naar het toilet ging vertelde Sven dat ik naar links moest, terwijl daar het dames toilet zat.</font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

    Ik heb hier zojuist even een minuut of vijf kostelijk om moeten lachen. Sven is bij dit caf? echt wel vaker naar het toilet geweest, maar blijkbaar wordt hij telkens afgeleid door de aardige serveersters en weet hij niet meer waar het herentoilet is.

    Jammer dat ik er op dat moment niet bij was: Klaas en ik waren toen bij de bioscoop voor de kaartjes.

Page 1 of 5 12345 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •