Page 1 of 5 12345 LastLast
Results 1 to 10 of 41

Thread: Feedback: Jim Lee's Batman 2

  1. #1
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Jim Lee's Batman 2 ligt sinds deze week in de winkels. Dit is de topic waar je op deze nieuwste miniserie van Juniorpress kunt reageren. Alle recensies, opmerkingen en kritiek die in deze topic worden gepost, komen automatisch in aanmerking voor de (elektronische) brievenrubriek.

    Kortom, of je de brief nu ouderwets via de post verstuurt, e-mailt of hieronder een plekje geeft, je dingt nog altijd mee naar de Batman 'Hush' hardcover.

    Het woord is aan jullie.

  2. #2
    Inactive Member Gently's Avatar
    Join Date
    March 6th, 2001
    Posts
    347
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    tja, wat te zeggen? Het is eigenlijk over deel 1 al allemaal gezegd.

    Hoewel? Juist niet! Loeb flikt het weer dat zijn verhaal niet als een plumpudding in elkaar zakt als de intro voorbij is maar houdt juist de vaart erin. De flashbacks zijn mooie scene onderbrekingen maar ik hoop dat daar toch niet teveel van komen.

    Opnieuw in een ruk uitgelezen en zit ik met het schrijnende gevoel; ik wil meer!

    Jammer is trouwens wel het vertaalprobleem op pagina 6 & 7:

    Waller: 'Ik vind dit niks.'
    Batman: 'Ik vind jou niks.'
    Waller: 'Geeft niet. Aardig zijn is niet mijn vak.'

    Niet echt een vloeiende vertaling van het gebruik van 'to like', maar ja of er een betere is...

  3. #3
    Inactive Member The Ro's Avatar
    Join Date
    February 17th, 2003
    Posts
    72
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Oh! wat een gave cliffhanger...

    Wat Supes nu al onder de invloed van Ivy voordat Bruce de planet betrad?
    Ik vond het zo'n vaag gesprek tussen Lois en Clark de laatste panel

    Ik heb zo'n idee dat Hush eigenlijk weet dat Bruce en Bats een en dezelfde zijn...

  4. #4
    Inactive Member Gently's Avatar
    Join Date
    March 6th, 2001
    Posts
    347
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Originally posted by Ro.:

    Wat Supes nu al onder de invloed van Ivy voordat Bruce de planet betrad?
    Ik vond het zo'n vaag gesprek tussen Lois en Clark de laatste panel
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ik denk dat we gevoeglijk kunnen aannemen dat Ivy's verblijf in Metropolis als reden had om Superman onder controle te krijgen. Maar wat dat gesprek betreft, vaag? Lois weet blijkbaar dat Bruce Batman is en weet ook hoe stroef de relatie Batman/Superman is. Als 'goede' vrouw probeert ze Clark er toe te bewegen om vriendelijk te blijven.

  5. #5
    Defunkt
    Guest Defunkt's Avatar

    Exclamation

    Ooh! Ik lees dus nooit Batman nog nooit gedaan ook.Maar Aarti had gezegd mooie tekeningen..en schaam [img]redface.gif[/img] ik heb deel 2 in de kiosk gelezen!
    Ik wilde deel 1 ophalen net maar die was er niet meer, plus ik had geen geld ook niet. Dus maar snel gelezen daar helaas niet alles, want ze keken me al aan...maar wel alle mooie art in me gezogen..dus bij hoge uitzondering komt er een omnibus?? Want ik wil deze van JP in Nederlandse vertaling. ( zoals ik ook bijna alle Witchblade van JP had ! ) Ik baal dus dat deel 1 nergens meer te verkrijgen is en met deel 2 te beginnen, damn!!! [img]frown.gif[/img]

  6. #6
    Inactive Member Gently's Avatar
    Join Date
    March 6th, 2001
    Posts
    347
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Originally posted by Defunkt:
    Ik baal dus dat deel 1 nergens meer te verkrijgen is en met deel 2 te beginnen, damn!!! [img]frown.gif[/img]
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">er komt binnenkort een beurs waar die vast wel ligt... [img]wink.gif[/img]

  7. #7
    Defunkt
    Guest Defunkt's Avatar

    Question

    Originally posted by Gently:
    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Defunkt:
    Ik baal dus dat deel 1 nergens meer te verkrijgen is en met deel 2 te beginnen, damn!!! [img]frown.gif[/img]
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">er komt binnenkort een beurs waar die vast wel ligt... [img]wink.gif[/img] </font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Misschien klinkt het dom maar JP back issues???!!!!!!! Bestaan die??? Je kan toch alleen op rommel markten ( weinig keus, helaas!) en vooral Ebay scoren zo heb ik vorig jaar nog Vergelders specials gescoord! Hmm ik dacht werkelijk dat JP ook omnibussen ( soort TPB!?)
    uitbracht, of is dat verleden tijd of si dat alleen om snel deeltjes van cross overs in 1 bundel te stoppen?? Damn lang geen JP meer gekocht sinds 1998!!

    Terzijde ik zag het dus bij mij vaste shag boer en had zo'n gelukzalig Deja Vu gevoel..tijdje had hij geen JPtjes meer nu weer het hele assorti superhelden strips en ik zie Olav Beemer en Peter de Bruin..en als ik geld had dan had ik vast ze allemaal gekocht uit <s>nostalgie</s>. [img]tongue.gif[/img]
    Maar OK dat gevoel gaat dan weer weg als ik mijn pakket verse Amerikaanse comix krijg!! [img]redface.gif[/img]

  8. #8
    Inactive Member Gently's Avatar
    Join Date
    March 6th, 2001
    Posts
    347
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Originally posted by Defunkt:
    Misschien klinkt het dom maar JP back issues???!!!!!!! Bestaan die??? Je kan toch alleen op rommel markten ( weinig keus, helaas!) en vooral Ebay scoren zo heb ik vorig jaar nog Vergelders specials gescoord! Hmm ik dacht werkelijk dat JP ook omnibussen ( soort TPB!?)
    uitbracht
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Nou ja, back issues..
    Het bestaat wel, zeker op beurzen. Omnibussen worden nog steeds uitgegeven. (laatste is geloof ik een Wolverine omnibus)

  9. #9
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Originally posted by Gently:
    Jammer is trouwens wel het vertaalprobleem op pagina 6 & 7:
    Waller: 'Ik vind dit niks.'
    Batman: 'Ik vind jou niks.'
    Waller: 'Geeft niet. Aardig zijn is niet mijn vak.'

    Niet echt een vloeiende vertaling van het gebruik van 'to like', maar ja of er een betere is...
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Weet je hoe lang ik daarover heb zitten piekeren?! Te lang.

    Het origineel was "I don't like this," "I don't like you" en "That's all right. I'm not here to be liked." Drie zinnen met het woord 'like,' waar ik in het Nederlands verdomd weinig mee kon, zeker omdat de eerste twee balloons heel klein zijn.

    Persoonlijk vind ik de uiteindelijke vertaling best vloeiend, maar ik hoor als vanzelfsprekend graag jouw alternatief!

  10. #10
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Originally posted by Defunkt:
    Ik wilde deel 1 ophalen net maar die was er niet meer
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Vandaag heb ik bij stripwinkel Blunder in Utrecht nog Batman 1 zien liggen (naast Batman 2). Trouwens, je kunt oude nummers van Juniorpress altijd bij de betere stripspeciaalzaak nabestellen, dus dat moet goed kunnen komen.

Page 1 of 5 12345 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •