Page 1 of 9 123456789 LastLast
Results 1 to 10 of 86

Thread: Lord of the Rings: Return of the King

  1. #1
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Het toeval wil dat ik gisteren toevallig in Amsterdam rondliep. Het toeval wil tevens dat ik gisteren rond een uur of half negen uit de bioscoop De Munt kwam (voor een geheel andere film; de recensie volgt binnenkort op de site). En het toeval wil dus ook, dat ik daar van dichtbij heb meegemaakt hoe de Lord of the Rings marathon van start ging.

    Zelden zo veel mensen in ??n bioscooppand gezien. Via een aparte roltrap werden de schaapjes naar de <s>slachtbank</s> zalen geleid. Iedereen kreeg een LotR survivalkit en allerlei andere goodies. Hier en daar had een bezoeker zich zelfs verkleed. Tien uur lang verkleed als Legolas of Gimli in een bioscoopstoel. Ik moest er even niet aan denken.

    Een van de werknemers van De Munt keek het meewarig aan. Ik sprak haar nog even aan (want zo gaat dat tegenwoordig), waarop ze zich liet ontvallen dat ze het maar raar volk vind dat drie van die films achter elkaar wil zien. Daar was ik het wel mee eens.

    Ik zou het niet kunnen, hoor. Ik heb The Fellowship of the Ring en The Two Towers al in de bioscoop gezien en al meerdere keren op DVD (want met audio-commentaar). Bij elkaar denk ik, dat ik meer dan vierentwintig uur aan Lord of the Rings heb gezien! Dat vind ik best veel.

    Ja, natuurlijk wil ik Return of the King zien, maar om nu nog een keer die twee vorige films te moeten zien... Kortom, dapper van de die-hards, maar op de een of andere manier ook wel grappig om te zien.

    Nu weet ik dat hier op het board mensen rondlopen die de marathon hebben 'gedaan.' En na vandaag zullen er ook genoeg zijn die Return of the King hebben gezien en hun verhaal kwijt willen. Vandaar deze topic. Een aparte topic voor alle ervaringen, goed of slecht. Zoals het hoort. [img]smile.gif[/img]

    Het woord is aan jullie.

  2. #2
    Inactive Member MrTyler's Avatar
    Join Date
    January 18th, 2002
    Posts
    7
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    yep ik ben er gewees maar ik ben nog beetje te moe om t schrijven maar van t einde van 3 werd ik nie vorlijk

  3. #3
    Inactive Member Dutch Spawn's Avatar
    Join Date
    January 19th, 2001
    Posts
    130
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Heb een hele tijd terug de boeken al gelezen, dus weet al hoe het afloopt, maar ga natuurlijk nog naar de film. De marathon was mij ook te veel, ik heb dat de eerste keer ook gedaan, en dat redde ik nog maar net.

    Ga vanavond naar de bios, ben heel benieuwd wat ze er van gemnaakt hebben.

    Even wat ander nieuws: Peter Jackson gaat ook de Hobbit verfilmen!!!

  4. #4
    Inactive Member Gently's Avatar
    Join Date
    March 6th, 2001
    Posts
    347
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Originally posted by Dutch Spawn:

    Even wat ander nieuws: Peter Jackson gaat ook de Hobbit verfilmen!!!
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Bron? Dit is al namelijk een gerucht dat ruim een half jaar oud is (zelfs ondersteund met een nep trailer)

  5. #5
    Inactive Member Dutch Spawn's Avatar
    Join Date
    January 19th, 2001
    Posts
    130
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Peter Jackson wil 'The Hobbit' verfilmen
    Geplaatst op 09-12-2003 om 11:51 door FOTV



    De Nieuw-Zeelandse regisseur Peter Jackson, de maker van de filmtrilogie The lord of de rings, wil ook het boek De Hobbit van de schrijver J.R.R. Tolkien verfilmen. Dat heeft Jackson maandag in Berlijn gezegd.

    Hij verblijft in de Duitse hoofdstad voor de Europese premi?re van het laatste deel het drieluik, dat is gebaseerd op de gelijknamige boeken van Tolkien. Jackson zei tegenover verslaggevers moe en uitgeput te zijn nu de trilogie is voltooid. Niettemin zei hij veel zin te hebben om ook De Hobbit te verfilmen. Hij gaf echter aan dat dit pas kan als allerlei juridische kwesties zijn opgelost.

    De Hobbit werd nog voor The Lord of the rings geschreven en was eigenlijk bedoeld voor kinderen. Veel figuren die in die trilogie een belangrijke rol spelen, komen ook al in De Hobbit voor.

    Het laatste deel van de Ring-trilogie, The return of the king, draait vanaf 17 december in 185 Nederlandse bioscopen.

    Bron: sitecast.nl [Copyright 2003, ANP]

  6. #6
    Senior Hostboard Member Morlun's Avatar
    Join Date
    June 21st, 2001
    Posts
    187
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Posted by Dutch Spawn
    Even wat ander nieuws: Peter Jackson gaat ook de Hobbit verfilmen!!!
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Argh, overkill. Moet ie niet doen.

  7. #7
    Inactive Member Gently's Avatar
    Join Date
    March 6th, 2001
    Posts
    347
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Originally posted by Dutch Spawn:
    Peter Jackson wil 'The Hobbit' verfilmen
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Willen en gaan, nogal een verschil [img]wink.gif[/img] Ik hoop dat (voornamelijk) Disney niet lang moeilijk blijft doen hierover.

  8. #8
    Inactive Member Dutch Spawn's Avatar
    Join Date
    January 19th, 2001
    Posts
    130
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Originally posted by Gently:
    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Dutch Spawn:
    Peter Jackson wil 'The Hobbit' verfilmen
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Willen en gaan, nogal een verschil [img]wink.gif[/img] Ik hoop dat (voornamelijk) Disney niet lang moeilijk blijft doen hierover.</font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Heb je ergens wel gelijk in. Heeft Disney op dit moment de rechten van The Hobbit dan?

  9. #9
    Inactive Member Triforce's Avatar
    Join Date
    September 22nd, 2002
    Posts
    45
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Ja hij WIL de film gaan maken.

    Willen bepaalde lui in Hollywood niet ook al sinds halverwege de jarne 90 een Fantastic Four film maken?

    Dit zegt dus helemaal niks. Ik geloof dat dit bericht is afgeleid van:

    http://www.cnn.com/2003/SHOWBIZ/Movi....ap/index.html

    Geen nieuws dus.

  10. #10
    Inactive Member Gently's Avatar
    Join Date
    March 6th, 2001
    Posts
    347
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Originally posted by Dutch Spawn:
    Heb je ergens wel gelijk in. Heeft Disney op dit moment de rechten van The Hobbit dan?
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Sorry, niet Disney, Warner! mijn fout...

    Het is nogal een zooitje. Het exacte verhaal is mij niet bekend, maar het zit ongeveer als volgt in elkaar:

    Warner had eind 70 er jaren de rechten voor de hele mikmak. Ralph Bakshi (Felix the Cat) kocht daarvan het deel van de trilogie en startte zijn animatie die uiteindelijk door geldnood stopte na Helms Deep (je krijgt ook hoofdpijn van het kijken, dus laat maar) hoewel hij wel tijd had gevonden om het script om te maken die later gebruikt zijn voor de stripboeken.

    Bakshi verkocht zijn film + rechten voor Return of the King terug aan Warner, dus niet de rechten voor de 1e twee delen!
    Warner was ondertussen zelf bezig met The Hobbit en gaf die uit een jaar voor Bakshi's Lord of the Rings waarna nog een jaartje later Warner in gelijke stijl met The Hobbit, The Return of the King uitgaf.

    Echter, de LotR is 'vogelvrij'. Tolkien heeft deze kortzichtig helemaal verkocht en de 'Tolkien Estate' heeft daar niets meer over te zeggen. Dit in tegenstelling met The Hobbit. Deze bleef ook tijdens de Warner tijd in bezit van de Estate. Zij zijn dus eigenlijk de eigenaar. Echter Warner heeft (film juridisch gezien) nog wat er over te zeggen.

    Het allergrootste probleem in dit alles is uiteindelijk Christopher Tolkien. Hij is van mening dat The Hobbit niet goed naar het 'doek' te vertalen is. Wanneer hij overtuigd is, dan zal er waarschijnlijk met een fikse sloot geld Warner kunnen worden overgehaald...

Page 1 of 9 123456789 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •