Page 4 of 4 FirstFirst 1234
Results 31 to 33 of 33

Thread: 100 Bullets - discussie: A Foregone Tomorrow

  1. #31
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    <BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Harlekein:
    Als het een parallel is die wordt gelegd tussen de discussie van Shepherd en Benito en de confrontatie van Boppa met Spain, dan kan het mij niet ontgaan dat deze parellel nog een stuk verder gaat. Want wie wordt er nou bij toeval Spain genoemd? Zeker bij Azarello.</font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

    Evil! Dit vind ik een prima gevalletje speurneuzen. Ik zou me nog eens wat meer moeten verdiepen in het gehele proces van de kolonisatie van Amerika, maar zo op het eerste gezicht heb je met deze link duidelijk gemaakt wat dat subplot in het verhaal over Shepherd en Benito daar in vredesnaam doet.

    Goed gespot, dus.

  2. #32
    Inactive Member Jofo's Avatar
    Join Date
    February 2nd, 2001
    Posts
    59
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    <BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Harlekein:
    Maar Jack is de enige minuteman met naaste familie voor zover bekend. Ja, we hebben Dizzy...
    </font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

    Is Dizzy eigenlijk wel 100% zeker een minuteman. Je hebt bijvoorbeeld op pagina 159 een pin-up van Graves met de minutemen (alle 7) erop en daarop kan ik zo snel niet echt een vrouw ontdekken. Of is er gewoon een legertje minutemen achter de hand die elk moment geactiveerd kan worden?

    <BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Harlekein:
    Als het een parallel is die wordt gelegd tussen de discussie van Shepherd en Benito en de confrontatie van Boppa met Spain, dan kan het mij niet ontgaan dat deze parellel nog een stuk verder gaat. Want wie wordt er nou bij toeval Spain genoemd? Zeker bij Azarello.
    </font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

    Dat van Spain was idd erg leuk/goed gevonden. Het zou dus betekenen dat iedereen die Spanje tegenwerkt(e) van kant gemaakt zou worden. Dat zou dus verklaren waarom er nogal wat Europese namen voorkomen bij de 13 Trust families. Tenminste, ik zie toch al zo snel een Duitse, Spaanse, Portugese, Italiaanse en misschien zelfs wel een Nederlandse naam er tussen (Nagel). Allemaal landen die op het moment v/d ontdekking van Amerika behoorlijk groot waren in de wereld en waarvan Spanje tegen hun gezegd kan hebben je doet met ons mee of je bent de lul.

    <BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Harlekein:
    Dan de herhaling van wat de Trust al gedaan heeft. Dan moet ik denken aan onontgonner terrein. Hetgeen wat het dichtst in de buurt komt is dan Afrika. Daar valt nog best het een en ander op te bouwen. Maar als we ervan uitgaan dat de Trust zich al voor of direct na de ontdekking van Amerika gevormd heeft kunnen we nog verder gaan en denken aan ruimte kolonies. Klinkt veel te sci-fi voor Azarello en zijn aards 100 Bullets en ik ben er ook neit van overtuigd, maar aan de andere kant wordt er al decennia lang serieus over gedacht en gepland. Zo ontzettend ver weg hoeft het niet eens te liggen, zeker niet met een extra zetje wat de Trust kan geven.
    </font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

    Ruimte kolonies lijkt me niet, hoewel ik er eigenlijk ook aan dacht. Het lijkt me iets te ver gezocht en het past ook niet echt goed in de sfeer van de serie. Een ander werelddeel "overnemen" lijkt me eerder. Bijv. Azi? of Afrika aangezien er in Zuid-Amerika al best veel Spaans en Portugees sprekende landen zijn (en 1 nederlandse [img]smile.gif[/img] ) lijken die 2 me het meest voor de hand te liggen.

    Joost

  3. #33
    Inactive Member spondaman's Avatar
    Join Date
    May 16th, 2001
    Posts
    199
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    <BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Oh!:
    Evil! Dit vind ik een prima gevalletje speurneuzen. Ik zou me nog eens wat meer moeten verdiepen in het gehele proces van de kolonisatie van Amerika, maar zo op het eerste gezicht heb je met deze link duidelijk gemaakt wat dat subplot in het verhaal over Shepherd en Benito daar in vredesnaam doet.Goed gespot, dus.</font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

    Toen ik de parallel zag en mijn post aan het schrijven was, vond ik de naam Spain ook al behoorlijk opvallend en heb ook aan de grotere context gedacht. Maar dacht uiteindelijk dat als Azzarello het zo bedoeld zou hebben hij Boppa, niet "Boppa" had genoemd, tenzij dat ook wat betekent (op google in ieder geval niet).

Page 4 of 4 FirstFirst 1234

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •