Page 1 of 6 123456 LastLast
Results 1 to 10 of 57

Thread: Verslag Stripdagen Den Bosch 2002

  1. #1
    Inactive Member tothleben's Avatar
    Join Date
    November 17th, 2000
    Posts
    33
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Lijkt me handiger hier ff in een aparte topic terug te blikken als in dat overvolle vooruitblik-ding.

    Affijn, het viel me niet mee en het viel me niet tegen. Het was al beter als vorig jaar. Genoeg leuks gezien maar het wordt niet meer wat het vroeger was lijkt het. Kan er ook aan liggen dat ik ouder word.

    Het valt mij op hoeveel handelaren zeuren dat het zo slap is terwijl dat toch voor een groot deel aan henzelf ligt.

    - Ongesorteerde comics in wat bakken ("banendozen" [img]smile.gif[/img] ) neergegooid bij velen (zeker 75% van de comicboeren. Uitzonderingen Wonderland, Juniorpress en Mark Mokken).
    Als ik ergens iets wil zoeken dan BEN ik ook op zoek naar iets. Ik heb geen zin om 8 bakken door te kijken of
    a. een serie aanwezig is
    b. als ie er dan is die zelfde 8 bakken door te moeten kijken waar het volgende nummer ligt
    Is het zo'n moeite per serie een titelbordje erbij te zetten en die series ff chronologisch op te stellen. "ja maar het is zoveel verschillends" = dan neem je dus dump mee en dan snap ik helemaal niet wat je loopt te zeiken.
    - met een chagrijnig gezicht op een stoeltje achter de stand zitten
    - je een dikke 5 minuten laten wachten als ze ff een popie-jopie praatje met een medestandwerker staan te houden
    - in enkele gevallen veel te dure prijzen rekenen (Wonderland !). Als ik op een beurs kom koop ik 2 dingen:
    a. dingen waar ik expliciet naar op zoek ben, bepaalde nummers dus.
    b. dingen die me wel aardig lijken voor een leuke prijs eens proberen.
    Waarom ga je op een beurs staan met gewone winkelprijzen (die ook nog eens stervenshoog lijken want E 4,80 betaal ik echt niet voor een nummertje Maxx van $1.95). Blijf dan lekker in je pandje staan. Op een beurs is zo veel mogelijk omzet draaien van secundair belang. Het gaat erom mensen warm te maken voor nieuwe comics EN voor je eigen winkel. Mij maak je niet wijs dat een keer per jaar weinig winst maken of quit spelen slecht voor je zaak is. Bovendien vallen leuke prijzen onder de noemer "klantenbinding". Ik voel me nu niet bepaald geroepen eens een bezoekje te brengen aan Wonderland (ter voorbeeld).
    - EN wederom weer nergens een US tekenaar te vinden.

    Er wordt veel over de organisatie geklaagd maar het mag zeker toch wel eens gezegd worden dat er bij velen 0,0% initiatief is om er iets van te proberen te maken.

    Positief.
    - Sommige (maar dus wel de minderheid) straalden w?l enthousiasme uit (echt enthousiasme, niet alleen een verkooppraatje want dat alles limited, exclusief, beperkt, zeldzaam en binnekort uitverkocht of binnen afzienbare tijd groot en dus veel duurder is geloof ik nu wel)). -- Sommigen hadden w?l leuke realistische tot erg aantrekkelijke prijzen. Winkels waar je denkt 'laat ik er dat ook eens bijnemen hoewel ik het niet zo goed ken want voor dat bedrag val ik me geen buil'.
    - En Juniorpress bracht wederom weer de bakken met leuk geprijste US comics mee waar ik weer veelvuldig doorgeloerd heb. Dit jaar zelf met miniseries die helemaal aanwezig waren en niet min dat ene deeltje dat je 5 jaar later nog niet los gevonden hebt.
    - Opzet van de standswas veel handiger en overzichtelijker.
    - En Mark Mokken is zo'n beetje de enige, maar hij is er dus wel altijd en nu dus ook, die nog leuke back-issue voorraad bijheeft.

    Mede met dank aan de mensen aan deze positieve kant ben ik er vandaag toch in geslaagd het laatste ontbrekende deeltje in mijn Hitman #1-35 run te vinden, heb ik van Shi: way of the warrior de ontbrekende 4 deeltjes kunnen vinden, zijn ook de 3 deeltjes die ik nog nodig had om mijn Hellblazer #41-83 run compleet te maken nu op zijn plek en is ook #1-9 uitgebreid tot #1-19 en mist mijn Amazing Spiderman run #200-430 nu nog ??n nummer.

    Ook blijkt vooral niet zoeken de beste manier om iets te vinden want naar Brainbanx en Spiderman vs Wolverine heb ik me jaren de pleuris gezocht maar net nu ik ze niet zocht loop ik er tegen aan.

    Daarnaast ben ik ook verleid tot het kopen van de Hellblazer Bad Blood mini, de Hellblazer/Books of Magic mini, de Sandman Petrefax miniserie en mijn eerste 6 Madman nummers. Ook met series als Dreaming had ik spontaan zin de volgende 5 deeltjes eens aan te schaffen.

    Gemengde gevoelens dus. Qua vondsten en inzet van sommigen is het thumbs up, maar vooral het initiatief was op te veel plekken ZO ver te zoeken.

    <font color="#cc6600" size="1">[ September 16, 2002 01:41 PM: Message edited by: Oh! ]</font>

  2. #2
    Inactive Member J. D. Havok Tracks's Avatar
    Join Date
    July 4th, 2002
    Posts
    21
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Je bent me voor ik wou tevens ook de topic maken maar goed hier aldus mijn bevindingen.
    <BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">
    Ongesorteerde comics in wat bakken ("banendozen" ) neergegooid bij velen (zeker 75% van de comicboeren. Uitzonderingen Wonderland, Juniorpress en Mark Mokken).
    Als ik ergens iets wil zoeken dan BEN ik ook op zoek naar iets. Ik heb geen zin om 8 bakken door te kijken of
    a. een serie aanwezig is
    b. als ie er dan is die zelfde 8 bakken door te moeten kijken waar het volgende nummer ligt
    Is het zo'n moeite per serie een titelbordje erbij te zetten en die series ff chronologisch op te stellen. "ja maar het is zoveel verschillends" = dan neem je dus dump mee en dan snap ik helemaal niet wat je loopt te zeiken.
    - met een chagrijnig gezicht op een stoeltje achter de stand zitten
    - je een dikke 5 minuten laten wachten als ze ff een popie-jopie praatje met een medestandwerker staan te houden
    - in enkele gevallen veel te dure prijzen rekenen (Wonderland !).
    Waarom ga je op een beurs staan met gewone winkelprijzen (die ook nog eens stervenshoog lijken want E 4,80 betaal ik echt niet voor een nummertje Maxx van $1.95). Blijf dan lekker in je pandje staan. Op een beurs is zo veel mogelijk omzet draaien van secundair belang. Het gaat erom mensen warm te maken voor nieuwe comics EN voor je eigen winkel. Mij maak je niet wijs dat een keer per jaar weinig winst maken of quit spelen slecht voor je zaak is. Bovendien vallen leuke prijzen onder de noemer "klantenbinding". Ik voel me nu niet bepaald geroepen eens een bezoekje te brengen aan Wonderland (ter voorbeeld).
    - EN wederom weer nergens een US tekenaar te vinden</font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

    Dit lijstje somt zo`n beetje op wat mijn gevoelens zijn bij het bezoek aan de beurs..
    Maar mijn verhaal dus:

    Kwam aan rond 11:15 betaalde ?5,= voor parkeren en nog eens ?6,50 voor entree (dit vond ik toch prijzig bij elkaar.)
    Met goede moet ging ik naar binnen. Eerst keek ik maar eens wat rond, kijken wie er stonden en wat ze te bieden hadden veel gewone (wat je er maar onder verstaat) Strips. Meteen ff naar de stand van Agent 327 voor een signature in de nieuwste strip voor een collega van mij. Na het rondje wat eindigde bij Junior Press waar ik meteen ff het t-shirt bij Olav heb gehaald, moet zeggen goed kwaliteitje. Verder van de serie Infinity Wars de Crusade #1-3 heb gekocht en ontbrekend nummer van cable #3 (NL)in de AM bakken kon ik niks van mijn gading vinden..dus door naar de volgende. Whoops stand, maar hellaas hadden ze niet Warlands Vol.1 #5 welke ik nergens meer kan krijgen volgens mij (degene die ik had is helaas nat geworden en onleesbaar).
    Een TPB van Lady Death (Chaos Comics) + TBP van The Undertaker gevonden en gekocht..ik moet alleen opmerken dat de TPB`s weinig tot nihiel aanwezig waren, errug spaarzaam dus. Ook nieuwe comics kon ik niet echt vinden, dus net uitgegeven of hooguit 6 maanden oud, alleen Whoops had wel wat mee.
    Verder was het dus bananen doos werk.... heel veel shit dus zoals door de topic opener gezegd niet gesorteerd in welke vorm dan ook.
    (Uitgever/abc../titel), met uitzonderingen daar gelaten. Uiteindelijk kon ik mijn New Mutants wel verder completeren door 3 deeltjes bij 1 of andere bananen doos (de laatste natuurlijk).. Ook een stand vanuit Lelystad welke geen echte comicshop is maar wel back-issiue`s verkoopt voor een redelijke prijs (?0,68 tegen over de rest ?1,= algemeen)..
    Ja ook hier heeft de euro lucratief zijn intrede gedaan. (behalve bij JP en een paar anderen)..
    Verder nog wat back issiue`s van X-mannen (NL) kunnen vinden, al met al deze dag heeft mij een plastic tas vol comics opgeleverd (Whoops tasje) en ?100,= armer gemaakt...
    Nee, stripdagen in Den Bosch waren de laatste voor mij naar alle waarschijnlijkheid, de charme die het ooit had in Breda is echt weg. Op naar Arnhem the way of the future?? We zullen zien...we zullen zien...

    De mening dat de standhouders lui/laks zijn en dus zelf de oorzaak zijn, geld niet voor allen sommige waren wel degelijk behulpzaam en netjes en wisten waar wat stond in hun stand.

    <font color="#cc6600" size="1">[ September 15, 2002 04:03 PM: Message edited by: J. D. Havok Tracks ]</font>

  3. #3
    Senior Hostboard Member Morlun's Avatar
    Join Date
    June 21st, 2001
    Posts
    187
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    <BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">&lt;font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif"&gt; Posted by tothleben
    in enkele gevallen veel te dure prijzen rekenen (Wonderland !). &lt;/font&gt;</font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

    Goh, volgens mij hebben wij dan nog even naast elkaar staan kijken in het tpb deel van die stand. [img]smile.gif[/img]

    Ik zat nog te overwegen om een aanschaf te doen toen de persoon die naast mij stond (jij?) tussen neus en lippen door tegen zichzelf zei dat het hier veel te duur was en een paar stands verderop hetzelfde materiaal aanzienlijk goedkoper was.

    <font color="#cc6600" size="1">[ September 15, 2002 04:16 AM: Message edited by: Morlun ]</font>

  4. #4
    Inactive Member spondaman's Avatar
    Join Date
    May 16th, 2001
    Posts
    199
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Ik vind die bananendozen wel een bepaalde charme hebben eigenlijk. Op zo'n beurs wil je wel je best doen om wat bijzonders te vinden. De bananendozen bevatten soms nou net die comic die jij zoekt en nergens anders kan vinden. Een comic die als die in een georganiseerde bak stond al lang was verkocht waarschijnlijk.

    En TpB's koop ik meestal niet op beurzen. Ze zijn bijna nooit goedkoper dan als ik ze zou kopen bij milehigh met flinke korting.
    Je maakt weleens een uitzondering, maar dat komt zelden voor.

  5. #5
    Senior Hostboard Member Morlun's Avatar
    Join Date
    June 21st, 2001
    Posts
    187
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    BUMP

  6. #6
    Inactive Member Unison's Avatar
    Join Date
    June 24th, 2001
    Posts
    47
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Even leek het erop dat ik de Stripdagen voor het eerst in jaren moest overslaan. Als kersvers bestuurslid van de VAS wilde ik het hele bestuursweekend immers bijwonen. Dat was zondagochtend echter afgelopen, dus na krap ??n uur thuis te zijn geweest, spring ik de auto weer in. Op naar Den Bosch.

    Dit jaar was ik, doordat ik aanvankelijk had afgezegd, helaas alleen. Ik bezoek echter eerst de stand van Juniorpress, waar ik naast Olav en Tom al snel andere boardleden tegenkom. Wolverine_nl, Bruce Wayne, Baard, ScorpionQ, Crusade666/J/Jero, Psiclaw, Rhemrev en Lara Croft waren allen aanwezig op deze zondag. Excuses als ik in mijn haast iemand ben vergeten.

    Het babbelen met mede-boardmembers was toch wel de voornaamste reden om naar de stripdagen te gaan. Leuk om jullie allemaal gesproken te hebben, heren en dames! De opzet van de stripdagen was dit jaar overigens beter dan vorig jaar. Er waren aardig wat leuke stands waar je kon graaien en de indeling kwam gezelliger over dan vorig jaar. Nu maar hopen dat de standhouders voldoende omzet gedraaid hebben, zodat ze volgend jaar weer komen.

    Bij Olav heb ik nog even ge?nformeerd of Next Men van John Byrne de moeite waard is. Niet veel later vindt Olav de eerste TPB bij een van de stands. Olav raadt me aan af te dingen en tot ons beider verbazing laat de verkoper de prijs meteen zakken van 25 euro naar 15 euro. Met de nieuwe X-mannen Special, die Olav voor een vriendenprijs van de hand doet, waren dit mijn enige uitgaven van de dag. Wel heb ik het nieuwe weeklydose-shirt in ontvangst genomen, maar dat had ik reeds betaald.

    Kort na het bekijken van de zeer goede tekeningen van Rhemrev keren Bruce Wayne en ik huiswaarts. Dit was kort na 16.00 uur. De stripdagen hebben dus voor een hele leuke middag gezorgd. Over twee weken weer!

    PS Olav, die brief over Spawn ontvang je deze week.

  7. #7
    Inactive Member J. D. Havok Tracks's Avatar
    Join Date
    July 4th, 2002
    Posts
    21
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Misschien moet de topic titel veranderd worden naar Stripdagen Den Bosch : Verslag

    of iets in die geest...

  8. #8
    Inactive Member Wolverine_nl's Avatar
    Join Date
    January 9th, 2002
    Posts
    26
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    <BLOCKQUOTE><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><table border="0" width="90%" bgcolor="#333333" cellspacing="1" cellpadding="0"><tr><td width="100%"><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2" bgcolor="#FF9900"><tr><td width="100%" bgcolor="#DDDDDD"><font size=2 face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by Unison:

    Dit jaar was ik, doordat ik aanvankelijk had afgezegd, helaas alleen. Ik bezoek echter eerst de stand van Juniorpress, waar ik naast Olav en Tom al snel andere boardleden tegenkom. Wolverine_nl, Bruce Wayne, Baard, ScorpionQ, Crusade666/J/Jero, Psiclaw, Rhemrev en Lara Croft waren allen aanwezig op deze zondag. Excuses als ik in mijn haast iemand ben vergeten.

    Het babbelen met mede-boardmembers was toch wel de voornaamste reden om naar de stripdagen te gaan. Leuk om jullie allemaal gesproken te hebben, heren en dames!
    </font></td></tr></table></td></tr></table></BLOCKQUOTE>

    Het was inderdaad leuk om een aantal van de weeklydosers in person te hebben gesproken. Erg handig die T-shirts van Weeklydose, je pikt iedereen er zo uit [img]tongue.gif[/img]
    Heb nog wel een zooi comics gekocht, voornamelijk JP uitgaves(Wolvie, X-mannen, omnibusjes) en enkele amerikaanse(Conan)...

    De stands waren wel uitgespreid, soms waren er grote gaten tussen de stands aanwezig, een beetje weggefrommeld(woord staat niet in de dikke van Dale [img]tongue.gif[/img] ) wel dat je zigzaggend door looppaden heen kon. Voor de rest was het soms echt goed zoeken voor sommige dingen, veel bakken waren idd zoals eerder was gezegd, ongesorteerd, ik ga misschien ook nog even koekeloeren in Arnhem.

    Olav, ik zag dat Psiclaw dus nog niet de link in de Tekeningen topic had geplaats van de credits pagina, dus laat ik dat maar weer effe doen [img]tongue.gif[/img]

  9. #9
    Inactive Member Jero's Avatar
    Join Date
    August 20th, 2002
    Posts
    56
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Hier komt mijn verslag die toch niemand leest:

    Dit jaar ging ik samen met Cannonball/Sandor/Kidman of hoe m'n broertje zich momenteel noemt en Francois, geen frequente board poster. Om 12:15 kwamen we aan op het station in Den Bosch. Geen bordje waarop aangegeven stond of er een stripbusje reed, dus op goed geluk maar op zoek naar een bordje met "brabanthallen" erop. En jawel, we kwamen aan om iets voor 1. Eerst de grote hal maar verkent *er was er maar 1 dit jaar* en gelijk uit pure enthousiasme wat comics gekocht. Ik had me nog zo voorgenomen eerst de boel te verkennen en dan wat te eten, want we waren nogal duf aangekomen. Dat enthousiasme ebte gelijk weer weg.

    Tering wat een prijzen! 25 gulden voor 4 X-Force comics...en dan zijn het nog nie eens zulke goeie ook. Maar goed, eenmaal in het restaurant aangekomen gingen we wat te eten halen *alweer dure prijzen* om vervolgens uitgerust en wel de beurs onveilig te maken. Ik maakte een praatje met Olav en ontmoette Johan +Wolverine_nl. Het was leuk om ze te spreken en de stemming zat er al gauw goed in.

    En hey, daar heb je Baard met z'n dochter!

    Oh wacht dat is Scorpion Q. ^_^'

    Ehe...sorry Daya.

    Intussen zocht ik driftig bij de Jp stand driftig naar ouwe comics en verzuchtte ik weer eens om het feit dat Gen 13 #11 en Spawn #5, #8 en #10 al jaren zoek zijn. Ach ja.

    Later schudde ik ook nog de hand met Jan de Rooij, een heel aardige man kan ik je overigens zeggen. Ook was hij zo vrij om een misdruk van Spiderman Special 37 van een handtekening te voorzien *het had een dubbele cover*. Intussen had ik al heel wat gaten gedicht in m'n JP collectie. Geld voor veel amerikaanse aankopen had ik nie in verband met die !@#%^ euro.

    Het viel me eigenljk wel mee. Vanwege de opzet had je het binnen 10 minuutjes eigenlijk wel gezien, ze hadden heel slim sommige stands wat naar voren geschoven *wat een compacter gevoel geeft, vraag maar aan supermarkten* zodat de lege plekken niet opvielen. Er was wel voldoende aanbod *meer dan vorig jaar* dus in dat opzicht viel er niet veel te klagen.

    Ik ergerde me echter wel rot aan die ongesorteerde bakken. Ik moest vaak erg haasten *omdat Francois zo nodig manga's moest kopen [img]wink.gif[/img] * door de bananendozen heen, wat name tags zouden van pas komen.

    Om tien voor 5 nam ik afscheid van O en de rest en liepen we richting het station. Ik ben nu nog steeds m'n comics aan het uit sorteren want wat heb ik toch veel comics weer gekocht dit jaar.

    Eindcijfer voor de stripdagen en alles eromheen: 7-

    Kon beter, maar het kon zeker ook slechter. De stemming was aangenaam en toch heel wat positiever dan vorig jaar, en de gezelligheid, daar gaat het immers om.

    <font color="#cc6600" size="1">[ September 15, 2002 05:08 PM: Message edited by: Jero ]</font>

  10. #10
    Inactive Member Gently's Avatar
    Join Date
    March 6th, 2001
    Posts
    347
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    zucht...wat heb ik toch weer gemist... Ik had gezegd dat ik zou komen, maar het bleek dat we nog een vrijgezellenfeest moesten organiseren...

    Dat werd Vrijdag de 13e... en ik ben nog noooooit zo'n lijk geweest dat ik daar twee dagen van bij moest komen.... Ik ben nu net weer een beetje bij, dus helaas..geen Stripdagen gehaald. Toch leuk om te horen dat het er beter uitzag dan vorig jaar.

Page 1 of 6 123456 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •