Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 36

Thread: De 'wait for the trade' mentaliteit

  1. #21
    Inactive Member Harlekein's Avatar
    Join Date
    February 2nd, 2001
    Posts
    103
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Hoe weet je dat iets de moeite waard is? Hoe weet je dat bij een boek of film?

    Of je kent de schrijver en/of tekenaar al en weet dat deze kwaliteit levert. Of van horen zeggen natuurlijk. Of het nu via een artikel, recensies of kennissen is.

    Hier baseer ik mijn aankopen allang op. Ik probeer nooit losse nummers. Ik weet op wiens oordelen ik kan vertrouwen of wat mij aanspreekt.

    Als er een 19.95 dollar kostende GN op de markt zou komen van Joe Casey en Eduardo Risso, dan bestel ik die zonder ook maar het plot te kennen.

    En als er iets is waar ik over twijfel, dan wacht ik recensies af. En als er iets nieuws uitkomt waarvan ik helemaal niets van de tekenaar of schrijver ken en de recensies zijn lovend, ook dan neem ik gerust de gok.

    Ik ben misschien een uitzondering, maar gezien dit huidige marktprobleem behoor ik wel tot een groeiende groep.

  2. #22
    Inactive Member Harlekein's Avatar
    Join Date
    February 2nd, 2001
    Posts
    103
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Originally posted by DennisX:
    Zou een ideale middenweg niet een gratis preview zijn? Een beetje wat Mark Millar nu doet met de eerste 8 pagina's van Wanted??
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Daar zeg je nog eens wat. Gewoon online. Of geef de Previews eens inhoud die bij de naam past.

    Brubaker noemde ook videogames in zijn artikel. Dit is nog een veel grotere investering en risico dan dan de 15-20 dollar voor een TPB/GN, maar die markt loopt prima.

    Wat heb je daar als lokmiddel? Advertenties, demos. Maar dat laatste ook nauwlijks voor spelcomputers. Het gaat hier toch om recensies in een van de vele gamesmagazines en 'word of mouth' van de klanten zelf.

  3. #23
    Inactive Member The_Silver_Armadillo's Avatar
    Join Date
    February 2nd, 2001
    Posts
    46
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Cool

    Grappig dat je Black Panther noemt, ik speelde ook met de gedachte die titel in een voorbeeld te gebruiken.
    Ik ben heel benieuwd naar Black Panther want ik heb ook veel goede reviews gelezen maar ik heb geen zin om losse nummers te kopen. Ik zou zelf de eerste TPB kopen om uit te proberen en eventueel de rest bijkopen. Het is jammer dat een 'cult'titel zoals BP gecancelled is terwijl het misschien toch levensvatbaar was geweest met een goed TPB programma.

    En uiteindelijk is het zoals met veel dingen dat je gewoon de sprong moet wagen. Misschien verkoopt een titel in TPB goed, misschien niet. Je weet het niet totdat je het doet.

  4. #24
    Senior Hostboard Member Morlun's Avatar
    Join Date
    June 21st, 2001
    Posts
    187
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Posted by Harlekein
    Wat heb je daar als lokmiddel? Advertenties, demos. Maar dat laatste ook nauwlijks voor spelcomputers. Het gaat hier toch om recensies in een van de vele gamesmagazines en 'word of mouth' van de klanten zelf.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Mmm. Als je alleen van spelcomputers uitgaat dan heb je gelijk.

    Men zou dan gewoon de recentiesites meer moeten gaan pushen vanuit de uitgevers. Wil je weten of onze series cool is? Kijk dan daar! Dat idee.
    Word of mouth valt in de praktijk denk ik nogal mee. Comics zijn toch over het algemeen minder cool en buiten losse groepen van enthousiastelingen kun je er nauwelijks enige informatie over oppikken. Je vind sneller iemand in je directe omgeving waar je bij wijze van spreken het nieuwste playstation 2 spel 'Hurby de flurbyman'kunt zien dan iemand die Planetary 17 in de kast heeft staan.

    Ik ga nu alleen een beetje off topic denk ik. [img]smile.gif[/img]

  5. #25
    Inactive Member boomboom's Avatar
    Join Date
    February 22nd, 2001
    Posts
    222
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    well....
    MARVEL CANCELS TSUNAMI TRADES
    Marvel has cancelled all eight Tsunami trade paperbacks which were scheduled to arrive in stores in November and December.
    According to Diamond, all orders for the Sentinel, Runaways, Mystique, Venom, Human Torch, Namor, New Mutants and Inhumans trades have been cancelled.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">nou...voor die mensen die hadden gewacht op de trades is dit natuurlijk bagger!!

    Nu was ik niet zo geinteresseerd in deze titels totdat ik van Klaasvaak (mijn dank is nog steeds groot) de Marvel Previews #1 (met daarin Mystique #1) kreeg en die smaakte naar meer...Geweldige artwork!!

    Dus ook ik vind het jammer dat die trade er niet door gaat want daar had ik wel naar uitgekeken!!

  6. #26
    Inactive Member Schizmo's Avatar
    Join Date
    September 29th, 2003
    Posts
    7
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Lightbulb: het invoeren van een veel te ingewikkeld en absurd inruilsysteem waarbij lezers de losse nummers op termijn kunnen inruilen voor een tpb.

    Hoe werkt het?
    1. Lezers kopen alle losse deeltjes van een bepaalde serie (Fables om bij een vroeg voorbeeld van Olav te blijven).
    2. Na de aankoop van het eerste nummer ('probeernummer') kunnen ze zich inschrijven voor de aankoop van een tpb. Ze moeten dan alle losse nummers verder blijven kopen tot er een tpb van verschijnt. Na de aankoop van het tweede of de daarop volgende nummers kunnen ze de serie nog stoppen, maar dan hebben ze nadien ook geen recht meer op de tpb.
    3. Bij het verschijnen van de tpb kunnen diezelfde kopers hun losse nummers inruilen tegen een splinternieuwe tpb (onder bepaalde voorwaarden: inschrijvingsbewijs laten zien, losse comics moeten nog in een goede staat verkeren, binnen een bepaalde termijn indienen, eventueel betalen of terugbetalen van het verschil enz...).

    Zo hebben de uitgevers een concrete indicatie van het publiek dat voor tpb's gaat en kunnen ze misschien meer series in leven houden.

    Zelf koop ik beiden: voordien richtte ik me meer op tpb's, sinds een aantal maanden verkies ik ook bepaalde series in losse nummers te sparen. Dat heeft vooral te maken met de lange wachttijden tussen nummers van bepaalde series(Ultimates, League of Extraordinary Gentlemen, Planetary...). Eigenlijk zouden ze op die manier dat 'wait for the trade'-effect voor een stuk kunnen terugschroeven: door bewust langere wachttijden in te bouwen voor bepaalde series. Er bestaat volgens mij nog een publiek dat dan toch sneller zal neigen om opnieuw losse nummers te kopen.

  7. #27
    Inactive Member Hobbes!'s Avatar
    Join Date
    December 23rd, 2001
    Posts
    36
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    leuk idee. Maar ik ben bang dat de winkeliers het niet echt zien zitten dat ze plots met een lading geruilde comics zitten.

    Ik blijf erbij dat de industrie gewoon bundels in een klap op de markt moeten brengen.

  8. #28
    Inactive Member Gently's Avatar
    Join Date
    March 6th, 2001
    Posts
    347
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    leuk idee. Maar ik ben bang dat de winkeliers het niet echt zien zitten dat ze plots met een lading geruilde comics zitten.

    Ik blijf erbij dat de industrie gewoon comics op de markt moet blijven brengen. [img]biggrin.gif[/img] [img]biggrin.gif[/img] [img]biggrin.gif[/img]

  9. #29
    Inactive Member stop het natrappen's Avatar
    Join Date
    August 31st, 2003
    Posts
    7
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Het werkt ook 2 zijdig. Wie heeft er na bundel 7 (GN of TPB maakt geen donder uit, het is beide een naam die de leverancier eraan geeft. Met GN doe je alleen wat meer uit de hoogte). van Books of Magic een nr 8 gezien? Hunter mag dan wel tenenkrommend slecht zijn, ik als compleetheids freak wil wel de hele serie hebben. En dan liever in TPB omdat dat wat mooier in mijn kast staat. Overigens willen de 'groten' zoals Jim Lee, Quesada en Morrison dit al langer van de losse comics af...

    Overigens is het niet zo dat de losse stuff zal verdwijnen aangezien de reclame in de comics teveel geld in het laadje brengt.

    Alleen Deadpool/cable, Exiles en Star Wras koop ik wel in losse delen omdat het altijd onzeker is wat er wel gebundeld wordt en wat niet...

  10. #30
    Inactive Member Harlekein's Avatar
    Join Date
    February 2nd, 2001
    Posts
    103
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Cool

    Die quote van Boomboom is wel meteen een schrijnend voorbeeld. Probeert Marvel nu toch nog de verkoop te pushen? Eigenlijk iets te laat, omdat mensen nu op zoek moeten gaan naar back-issues?

    Ik was zelf wel nieuwsgierig naar Mystique (lekker tekenwerk) en Inhumans.

    Overigns is een TPB waar we het hier over hebben. Een verzameling van los uitgegeven nummers.

    GN wordt meteen als compleet verhaal op de markt gedumpt. (zie bv. Orbiter en Bigg Time)

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •