Page 4 of 9 FirstFirst 123456789 LastLast
Results 31 to 40 of 86

Thread: Lord of the Rings: Return of the King

  1. #31
    Inactive Member Harlekein's Avatar
    Join Date
    February 2nd, 2001
    Posts
    103
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Ik ben het helemaal met Ro eens. Ook ik dacht aanvankelijk dat ik me af en toe wel zou vervelen. Zeker omdat ik The Two Towers nog geen 4 weken geleden weer op DVD had gezien. Maar om het zo op het grote doek te zien, zonder een jaar tijd er tussen in is toch wel wat anders.

    Het zijn geen 3 films. Het is gewoon ??n groot epos dat geen moment verveeld en dat het meer dan 9 uur duurt is op geen enkele manier een bezwaar. Je leeft gewoon vanaf het begin tot het eind met het verhaal mee en dat is inderdaad meer dan een film kijken. Het is een ervaring.

    Dan de film zelf, grootser, mooier, spectaculairder, spannender en meeslepender. Ik vond deel 2 al een stuk beter dan 1 en 3 is evenredig, of nog meer, sterker dan deel 2.

    Ik ben blij dat ik de marathon gezien heb en niet de film los. Het voegt zeker iets toe, hoewel ik zeker terug ga naar de bios voor deel 3.

  2. #32
    Inactive Member Gently's Avatar
    Join Date
    March 6th, 2001
    Posts
    347
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Het is wat bezonken, maar nog steeds ben ik in stille aanbidding.

    Het volgende is een grote spoiler; dubbele waarschuwing dus!!!

    <blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">spoiler (click to view):</font><hr size="1"><div class="spoiler" id="W7HM8L">Nu het geheel klaar is (uiteraard nog wachten op de 'extended') is duidelijk dat dit niet in delen te kijken is. Deel 1 is als het boek; trage opbouw, deel 2 evenzo; spanningsopbouw + climax, deel 3 heeft echter het belangrijkste element van het boek; het verhaal loopt in sneltreinvaart waardoor je bijna geen dode momenten hebt. Overweldigend zijn de massa scenes waar 23.000 figuranten voor zijn gebruikt. Overweldigend zijn de fabuleuze sets. Kreeg je in deel 2 Theoden's hal redelijk te zien, de details waren nu prominent in 3 aanwezig.

    Minas Tirith is waarschijnlijk de grootste set die de ze gemaakt hebben en heeft zoals zovele sets een authentiek gevoel. Wanneer de aanval in hevigheid losbarst kun je het niet laten om verdriet te voelen als de stad fiks beschadigt wordt. Zoals een vriend van mij zei; het gevoel van wanhoop die de film uitstraalt maakt zich meester van de kijker.

    En dat is zo. De overweldigende macht van Mordor is onmogelijk te verslaan en ik begon te twijfelen over een realistisch eind bij de zwarte poot. Maar zoals zoveel zaken weet Peter Jackson hier mee weg te komen. Je bent domweg blij als de adelaars komen en bent bang als Frodo en Sam weg dreigen te zakken in de lava.

    Dat PJ heeft gekozen om Saruman niet in de Shire te laten nestelen was mij al bekend en ik moet ook zeggen dat daar ook geen tijd meer voor was. Duidelijk merkbaar was dat de zaal emotioneel en fysiek uitgeput was om nu nog eens een climax te krijgen. Frodo en Bilbo's vertrek via de Grey Havens zorgde hier en daar voor een traantje, mij incluis.</div><hr size="1"></blockquote>

    En zo kwam ik over-voldaan thuis. Een werk dat niet verwacht werd te kunnen doen is gedaan en met verve. Dat zal niet in het minst zijn dankzij Alan Lee & John Howe die hun medewerking hebben verleend. De film voelde voor mij bekend aan door hun tekenwerk.
    De (meeste) afwijkingen met het boek zijn voor de film verbeteringen omdat het filmistisch schier onmogelijk is. Let wel, voor de film, ik ben daarom ook blij dat er geen boek naar de film is gemaakt.

    Boven alles, is het bereiken van emoties in de kijker een prestatie die de film mi heeft doen slagen.

  3. #33
    Inactive Member The Ro's Avatar
    Join Date
    February 17th, 2003
    Posts
    72
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Gent,
    Ik ben het geheel met je eens en had het nooit beter kunnen verwoorden.

    Ik weet niet of men daadwerkelijk 23.000 fysieke figuranten hebben gebruikt, maar de aanval van de Rohirrim is wel de grootste paarden march uit de filmgeschiedenis.

    <blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">spoiler (click to view):</font><hr size="1"><div class="spoiler" id="OCXCA1">
    De effects zien er geweldig uit. De digitale paarden zijn niet te onderscheiden met de echte, behalve dan dat de digi-paarden vertrapt woorden door de Mumakil.
    En dan het dode-leger... wow, cold chill shiver over my back, zelfs nu, drie dagen na de film.
    Net als de eagels! of Shelob! te veel om op te noemen.
    De scene waarin frodo ingepakt word door shelob met de uitzicht op de toren (naam ff kwijt) was precies hoe ik mij het had ingebeeld. Ik vond het wel jammer dat we niet zagen dat Sam de ring om deed. Misschien de dvd? Net als de verdrijving van Saruman uit Isengard ('n scene van 8 minuten) zal op de dvd te zien zijn.
    Het gevecht op Pelennor velden was geweldig. Ik vond het ook gaaf dat ze de scene, waarin orks de hoofden van de gevallen mensen schoten over de stadsmuren, erin is gebleven.
    Zo waren er nog veel meer scenes die ik wilde zien en veelal zaten erin en waren mooi aangepakt.
    Wel vond ik het jammer dat de Palantir van Denethor niet in de film voorkwam, en dat terwijl ie in de fik stond.
    Het eind hoe het nu zo is werk heel goed in de film. Het is weer een tijd geleden dat men een verhaallijn netjes afrond in 'n film.
    Ik blijf erbij, je moet de films achter elkaar bekijken, als een verhaal, een film.

    wow...

    </div><hr size="1"></blockquote>

    <font color="#cc6600" size="1">[ December 19, 2003 07:46 AM: Message edited by: Ro. AnimatieKoning ]</font>

  4. #34
    Inactive Member Gently's Avatar
    Join Date
    March 6th, 2001
    Posts
    347
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    by the way...werden jullie allen ook verrast door de 'zwarte sneeuw' die op de negende take na de pauze zat? (rondom de weg naar de Zwarte Poort)
    Bij ons werd namelijk verteld dat dit in heel Nederland zo was geleverd en pas begin volgende week vervangen zou zijn.

  5. #35
    Inactive Member Dutch Spawn's Avatar
    Join Date
    January 19th, 2001
    Posts
    130
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Moet eerlijk zeggen dat dit mij helemaal niet opgevallen is....

  6. #36
    Inactive Member Harlekein's Avatar
    Join Date
    February 2nd, 2001
    Posts
    103
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Ik heb geen zwarte sneeuw gezien eigenlijk.

  7. #37
    Inactive Member The Ro's Avatar
    Join Date
    February 17th, 2003
    Posts
    72
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    ik heb het ook eigenlijk niet gezien...

  8. #38
    Inactive Member Ben_het_zat's Avatar
    Join Date
    September 25th, 2002
    Posts
    16
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Cool

    ik heb m donderdag gezien, de marathon was al uitverkocht (Ben = Bijna Geek [img]biggrin.gif[/img] )

    Ik was toen ik naar deel 2 ging nogal terleur gesteld, ik vond dat ie erg afweek van het boek, en daar stoorde ik mij op een hoop momenten enorm aan... Achteraf besefte ik me dat ik naar een film ging en niet naar een levend boek...

    Met die instelling ben ik naar LotR:TROTK geweest. JUMMIE JUMMIE JUMMIE!!!! jaaaaaaaaaaa genot! genot! genot! whoopy! Eeehm ok inhoudelijk...

    Ik vond de opening geweldig! <blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">spoiler (click to view):</font><hr size="1"><div class="spoiler" id="JM2IL3"> Dat wormpje! ik moest echt lachen ('t moest even tot me doordringen dat dit Gollum was, dat moment kwam toen de naam Deagol viel)</div><hr size="1"></blockquote>

    Ik vond heel Gollum trouwens geweldig, de manier waarop hij Frodo en Sam steeds verder uit elkaar weet te drijven is echt goed gedaan, ondanks dat dit niet zo sterk in het boek gebeurd.

    En ach, alle dingetjes die er uit zijn gelaten, ik kan me er iets bij voorstellen als Christopher Lee een beetje baalt, (iemand Saruman gezien?)

    De Rohirrim waren geweldig, wat ik trouwens wel raar vond was dat dat stukje uit de trailer(s) met Merry en Pippin er niet zat (We will see the Shire again!)

    Naja, genoeg geneuzel, t was leuk, en alles was gewelig, nu nog een extended edition [img]tongue.gif[/img]

  9. #39
    Inactive Member The Ro's Avatar
    Join Date
    February 17th, 2003
    Posts
    72
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Op reactie dat mensen elementen uit de film misten, zoals Gandalfs confrontatie met de Witchking. Ik denk dat dat allemaal terug komt op de ee. dvd. Ik weet namelijk wel dat het geschoten is en ik heb foto's van die scene gezien, ook zit een stukje in de trailer.
    Wat ook in de trailer zit en niet in de film, maar waarschijnlijk wel op de dvd, is de beediging van Peridoc tot het Rohirrim leger door Theoden.
    Ook de mond van Sauron zal (hoop ik) op de dvd te zien zijn. In het boek "Wapens en veldslagen" zie je namelijk dat ze de helm en bekleding van z'n onverzorgde paard van het personage hebben gemaakt.
    Saruman komt zeker op de dvd voor in een 8 minuten durende scene en ik hoop de komst van de Dunedain ook.

  10. #40
    Inactive Member I.c.e Motion's Avatar
    Join Date
    September 4th, 2001
    Posts
    75
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    We will see the shire again.. aye in de trailer niet in de film,

    Net als t volgende overigens

    Het slaan van Merry tot ridder,
    confrontatie Gandalf - Witchking
    Eomer die Eowyn vindt op het slagveld

    Extended editie zal hoogstwaarschijnlijk ook 'the houses of healing' bevatten.

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •