Page 4 of 8 FirstFirst 12345678 LastLast
Results 31 to 40 of 78

Thread: Silver Age comics

  1. #31
    Inactive Member Blade116's Avatar
    Join Date
    December 31st, 2003
    Posts
    40
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Angry

    Jij kent Schijdel dus ook.
    Dat is duidelijk [img]wink.gif[/img]

    Spaar je ook Silver Age comics of dat nog net niet?

    mzzl, Willem

  2. #32
    HB Forum Owner Stephen Strange's Avatar
    Join Date
    July 29th, 2001
    Posts
    54
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Ik merk op dat niet voor iedereen duidelijk is wat er bedoelt wordt met Solver Age.

    Silver Age begon met de first appearance van Barry Allen 'Flash' in Showcase. en blijft door lopen tot ongeveer 1972 wanneer het formaat comic wordt aangepast (Het gros aan Silver Age is iets breder dan de huidige comics). Alles daarna wordt Bronze Age genoemd (tot een bepaalde leeftijd, dan wordt het gewoon nieuw). Ervoor is Golden Age. Golden Age is nog een maatje lager dan Silver Age, en nog iets breder. Hoewel het niet helemaal opgaat is het verschil in formaat het simpelste om als leidraad te gebruiken.

    Zelf ben ik al jaren een verzamelaar van een hoop Silver Age materiaal. Een hoop hiervan heb ik voor redelijke prijzen kunnen aanschaffen, hoewel ze dan nog steeds flink aan de prijs waren. Vooral Amazing Spider-Man 1 en Avengers 1 doen daar lekker aan mee. Maar ik kick er nu eenmaal op om een stukje comic geschiedenis in huis te hebben.

    Natuurlijk ben ik een nogal geobsideerde verzamelaar. Nu wel wat minder maar ik heb mijn jaren flink erin gehad.

    Graden doe ik volgens de Overstreet. Ik heb de Wizard Catalogus al vele jaren geleden afgezworen. Die is veel te hype gevoelig, en was niet betrouwbaar genoeg naar mijn zin. De jaarlijkse Overstreet Catalogus is eigenlijk de enige die echt teld.

    Ik grade mijn comics voor...

    - een geschatte waarde van mijn verzameing
    - weten hoe ik de comic heb voor als ik een betere staat vind

    Verder vind ik het in de Silver Age belangrijk dat je weet hoe je moet graden want het is in nederland op de beursen nogal makkelijk om een handelaar te vinden die het duidelijk niet kan en veel te veel voor de comic vraagd als deze in een slechtere staat is.

    Ik sla al mijn Silver Age op met backing board, maar nog steeds per twee in een bag. De meest waardevolle (zoals Am Spider-Man 1) hebben extra versteviging erin zitten. Maar staan wel gewoon in mijn kast. Ik heb wel een tijd gehad dat ik dit soort juweeltjes in speciale lijsten aan mijn muur had hangen, maar die tijd is voorbij (en mijn muur ruimte is ook beduidend minder [img]confused.gif[/img] ).

    Ik heb slechts twee Golden Age comics... een Oude Mystic en Strange Tales 16. Was een keer net te laat voor Strange Tales 1, hoewel ik niet zeker weet of ik dat met geld had gered [img]frown.gif[/img] . Dat Golden Age is vervelend materiaal om op te slaan. Bags zijn in nederland haast niet te krijgen. Ze moeten altijd besteld worden. Backing boards wordt al helemaal een ramp.

  3. #33
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Originally posted by Blade116:
    Want wie kent nou Schijndel?
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ik ken Schijndel. Leuk dorpje! Aardige supermarkt op de hoek van de lekkere dubbelsporthal 'De Dioscuren' (in de volksmond beter bekend als 'De Disco-uren').

    Hoe ik dat weet? Ik speel daar elk jaar in de kerstvakantie een toernooi. [img]smile.gif[/img]

    Posted by Stephen Strange:
    Ik merk op dat niet voor iedereen duidelijk is wat er bedoelt wordt met Solver Age.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ik heb zelfs nog nooit van de Solver Age gehoord.

    Flauw... [img]graemlins/devil.gif[/img]

  4. #34
    Defunkt
    Guest Defunkt's Avatar

    Post

    Originally posted by Stephen Strange:
    Ik merk op dat niet voor iedereen duidelijk is wat er bedoelt wordt met Solver Age.

    Silver Age begon met de first appearance van Barry Allen 'Flash' in Showcase. en blijft door lopen tot ongeveer 1972 wanneer het formaat comic wordt aangepast (Het gros aan Silver Age is iets breder dan de huidige comics). Alles daarna wordt Bronze Age genoemd ...
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Hee Erik, waarom wordt die issue van de The Flash als ijk punt gebruikt??? En waneer loopt globaal The Bronze Age af? Wat komt er nu na de Bronze Age ik bedoel het gaat natuurlijk door het produceren van comics jaar in jaar uit!
    Natuurlijk is de vraag ook voor degenen die het weten..delurk Allan! [img]wink.gif[/img]

    Anyway dus dan heb ik voor mezelf gelijk ik ben nu vooral bezig met de Bronze Age. [img]smile.gif[/img]

  5. #35
    Inactive Member johandeneef's Avatar
    Join Date
    April 6th, 2002
    Posts
    17
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Showcase nummer 4 sept/okt 1956 wordt over het algemeen gezien als de start van de Silver Age omdat tot op dat tijdstip de superheldencomic op zijn of haar gat lag. Oude heldennamen werden aan een nieuw personage verbonden en een heel nieuw afzet gebied was gecreeert.
    Een groot aantal comiclezers (waaronder ikzelf) vinden echter dat de Silver Age begonnen is met Detective Comics nummer 225, nov. 1955 met daarin het eerste optreden van J'onn J'onzz, the Martian Manhunter.
    Ook over het tijdstip waarop de Silver age stopt en de Bronze Age begint, zijn de geleerden het niet eens. Zelf houd ik 1970 aan als het begin van de Bronze Age.

  6. #36
    Defunkt
    Guest Defunkt's Avatar
    Originally posted by Johan de Neef:
    Showcase nummer 4 sept/okt 1956 ....
    Ook over het tijdstip waarop de Silver age stopt en de Bronze Age begint, zijn de geleerden het niet eens. Zelf houd ik 1970 aan als het begin van de Bronze Age.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Johan to the rescue!! [img]graemlins/thumbs_up.gif[/img]
    Serieus zoals bij alles zijn de liefhebbers er niet helemaal erover eens. Toch ben ik een beetje verbaast (heee ik ben een n00b..) dat Bronze Age al rond 1970 begint. Want dan zit er in de Bronze Age een behoorlijke prijs fluctuatie?? Waneer houdt Bronze Age ook alweer ongeveer op??

  7. #37
    Inactive Member johandeneef's Avatar
    Join Date
    April 6th, 2002
    Posts
    17
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Om het allemaal nog wat ingewikkelder te maken is hier een klein overzicht van de diverse Age's.
    1911-1937 Pre-Golden Age.
    1938-1950 Golden Age.
    1951-1955 de EC jaren.
    1956-1969 Silver Age.
    1970-1980 Bronze Age of Late-Silver Age.
    1981-1992 New Age of platinum Age.
    1993-Heden. Heeft volgens mij geen naam.

    <font color="#cc6600" size="1">[ March 06, 2004 08:32 AM: Message edited by: Johan de Neef ]</font>

  8. #38
    HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Join Date
    January 23rd, 2001
    Posts
    840
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Post

    Originally posted by Johan de Neef:
    1993-Heden. Heeft volgens mij geen naam.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Op dit board hebben we die periode onlangs nog gedoopt (en terecht) tot de 'Commercial Age.'

  9. #39
    Inactive Member Blade116's Avatar
    Join Date
    December 31st, 2003
    Posts
    40
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Question

    Zo,

    Over informatie over Silver Age heb ik nu tenminste niet te klagen. [img]smile.gif[/img]
    Heeft iemand er misschien ook een aantal te koop?
    Van X men zoek ik nog de nummers 1,2,3,4,6,7.
    Van Spiderman 1 tm 20.
    Mijn Avengers ga ik misschien ruilen maar mocht dat niet doorgaan dan moet ik nog de nummers
    1,2,3,4,8,9,10. Ze hoeven er van mijn niet mint uit te zien. VG F zou ik zeer blij mee zijn.
    Wat voor prijzen hanteren jullie? In Rijswijk schrok ik namelijk van de prijzen. Ik heb ook niet geprobeerd om af te dingen dus ik weet niet welke winstmarge ze eigenlijk hanteren maar de vraagprijzen waren hoog genoeg in ieder geval.
    Over een tijdje heb ik redelijk wat SIlver Age, Bronze Age te koop. Zal ik dat hier op zetten?

    Groeten, Willem

  10. #40
    Inactive Member Blade116's Avatar
    Join Date
    December 31st, 2003
    Posts
    40
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

    Cool

    O ja, Captain Amerika en Thor
    zijn ook altijd welkom in mijn verzameling [img]smile.gif[/img]
    Ik krijg misschien ook wat Strange Tales over een paar weken? iemand daar interesse in?

    Groeten...

Page 4 of 8 FirstFirst 12345678 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •