-
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Manga:
Ik geloof niet dat die anti- kapitalistische benadering over het hoofd word gezien, vooralsnog staan de opties open.<HR></BLOCKQUOTE>
Inderdaad, het WTC is het kapitalistische symbool van Amerika.
------------------
A list?
- Beddy?s Place
- Phantasia
- The Comic House
- The Place
- Rogue and Remy
- STEVO?S
- X-Men Cyberboard
- Issue9mm.com
- Live between us
- The Wahoo Action Team
-
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by attila_de_hun:
ik denk dat bush niet anders kan dan erg bruut terugslaan.<HR></BLOCKQUOTE>
Maar tegen wie dan? Een land kan niet zomaar een militaire actie beginnen tegen een clubje terroristen dat zich op het grondgebied van een soevereine staat bevindt. Dat is pas een oorlogsverklaring.
------------------
If his body was a temple, it was one of those strange ones where people did odd things to animals in the basement, and if he watched what he ate it was only to see it wriggle.
thetruth | terrypratchett
-
Het meest bizarre scenario zou zijn dat er geen partij of land de verantwoordelijkheid voor deze daden opeist. Dan is Amerika trots gekrenkt, en weten ze nog geeneens door wie. Dan weten ze alleen dat ze klein te krijgen zijn, of in ieder geval een flinke zwakte hebben voor een land wat door hunzelf en door bijna de hele rest van de wereld als oppermachtig gezien wordt.
Aan de ene kant is dit onwaarschijnlijk, omdat dan de dader zijn motieven niet bekend maakt en niemand daar ook niet echt naar kan raden aangezien niemand dan weet wie het gedaan heeft.
Aan de andere kant boezemt dit flinke angst in, de economie krijgt een klap van jewelste, en niet alleen in Amerika, de AEX zakte vandaag van ?490 naar ?450 (!!!) en je hebt gewoon er een vijand erbij die je niet kent, en dus ook niet kan terugpakken. En omdat je hem niet kent en niet terug kan pakken, kan deze vijand, als je niet uitkijkt, nog eens een keer toeslaan.
Dat vind ik aardig angstaanjagend.
Heel veel sterkte aan iedereen die nog wat terug moet horen van eventuele kennissen in de States.
Maarten
[This message has been edited by Bobby Drake (edited September 11, 2001).]
-
Het lijkt me ook niet logisch dat hier een regering achter zit. Anders is die regering heel heel fout bezig. Want ze weten dat Amerika wraak zal nemen. En met steun maak je als regering geen kans tegen Amerika. Helemaal niet tegen een pissige Amerika. Nee, het moet wel een teroristisch beweging zijn. Kan niet anders.
------------------
Een zwarte dag in de geschiedenis. Vrede op aarde is verder weg dan ooit. Helaas.
-
Ik wil even kwijt dat we nog NIET weten wie de daders zijn. Dus er mag best wel even objectief gekeken worden naar de term Palestijnen! Die dansende mensen op straat inderdaad erg ongepast maar dat is niet de reactie van ALLE Palestijnen.Want laten we wel wezen de "gewone Palestijn"
weet dat zo'n actie TOTAAL averrechts werkt
en al helemaal geen sympathie voor hun zaak.
Oh! Heeft gelijk, het is erg prematuur om te roepen er komt een derde wereld oorlog, er heeft nog geen overheid de actie opge?ist en laten we "hopen" dat het terroristen zijn want als een land ermee te maken heeft dan wordt alles een stuk somberder, voor de represailles die Bush koste wat het kost wilt uitvoeren.
http://www.hostboard.com/ubb/frown.gif
Hoedanook het is afschuwelijk en gelukkig heeft een cyber buddy uit NYC mij terug gemaild.Alleen eentje is nog niet terecht. http://www.hostboard.com/ubb/frown.gif
------------------
Wordt deze gedelete? Ik weet het zeker denk ik.
Sven Mesman
[This message has been edited by Defunkt (edited September 11, 2001).]
-
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Oh!:
Maar tegen wie dan? Een land kan niet zomaar een militaire actie beginnen tegen een clubje terroristen dat zich op het grondgebied van een soevereine staat bevindt. Dat is pas een oorlogsverklaring.
<HR></BLOCKQUOTE>
Klopt, terrorisme lijkt vooralsnog het meest logische, maar wat nu als een Amerikaan weer de dader blijkt te zijn. Dan is het moeilijk terugslaan laat staan een oorlog beginnen.
maar hier lijkt inderdaad meer aan de hand te zijn.
-
In hoeverre is Amerika's trots al niet gekrengt ??
Ik bedoel, op Israel na heeft de VS de machtigste geheime dienst die er is, deze gasten monitoren alle "verdachte" bewegingen van welke groepering ook.
Hoe is het in godsnaam mogenlijk om 3 (mogenlijk 4) vliegtuigen te kapen op ??n dag, zonder dat men daar ook maar het geringste vanaf wist.
------------------
-
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Manga:
Ik geloof niet dat die anti- kapitalistische benadering over het hoofd word gezien, vooralsnog staan de opties open.
McVeigh was immers ook geen Bin Ladin.
En er zijn nog veel meer anti regerings organisaties binnen Amerika zelf.
Bij mij op de universiteit stonden er mensen om te lachen.. :/
<HR></BLOCKQUOTE>
en die mensen zitten dan op een universiteit?
getverdemme http://www.hostboard.com/ubb/frown.gif
komt er oorlog?
niet zo lang er duidelijk is wie het gedaan heeft.
en over het opeisen:
WTC aanslag in 1993 is niet opgeeist
aanslag op amerikaanse ambassade's in afrika ook nooit opgeeist...
en die mensen wat stonden te dansen op straat, daar kan ik geen greintje respect voor opbrengen. ik schat die mensen lager in als een groep kakkerlakken.
het zal best dat die mensen een hekel hebben aan amerika en de amerikanen.. maar de dag dat ik ga juigen op de laffe moord op onschuldige mensen en kinderen is de dag dat ik mezelf door m'n kop schiet.
zo'n minachting voor een mens zal ik nooit hebben.
onvoorstelbaar.
------------------
"Why is he eating his Hall-Pass?"
The Principal|Calvin&Hobbes
-
Eerst even comicsgerelateerd, dan hebben we dat maar gehad:
- wie kan het in vredesnaam IETS schelen of het gebouw van een comicuitgeverij schade heeft opgelopen? Als ik mensen aan de buitenkant van een brandende wolkenkrabber zie hangen, zou die vraag niet eens bij me opkomen.
- voor wie nog aan comics wil denken: die zullen vast wel verschijnen deze week, maar naar Europa zie ik ze niet zo snel getransporteerd worden.
Wat belangrijker is: ik moet vanavond m'n best doen een Amerikaans staatsburgertje (lees: mevrouw DeBee) te troosten en proberen m'n woede over zoveel lafheid en waanzin te temperen. Tot onze vreugde kregen we een e-mailtje van een tante van mijn vrouw die vlakbij de regeringsgebouwen in Washington woont, dat ze ongedeerd is. Hoe gek het ook klinkt, me dunkt dat je in New York en Washington momenteel veilig bent(mits op redelijke afstand van de onheilsplekken natuurlijk).
Afgezien van de vraag hoeveel doden en gewonden er zijn gevallen (de wilde speculaties laten we maar even overwaaien), ben ik met name benieuwd naar de repercussies op langere termijn. Dat op alle luchthavens ter wereld momenteel de boel in het honderd loopt, is begrijpelijk... dat Disneyworld gesloten is, okay... dat Wim-Lex en M?xima hun ererondje even staken, soit... maar hoe staan Amerika en de wereld ervoor als de rookwolken zijn opgetrokken...? Het worden spannende weken.
Peter
------------------
Are biosignatures more legible than normal ones?
-- anonymous
-
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by attila_de_hun:
ongelooflijk, wat een aanslag! ik vind dit dus erg verschrikkelijk. als ik denk aan die onschuldige mensen die in dat gekaapte vliegtuig zaten, dan draait je maag om en dan die arme mensen in dat world trade center. en wat moet je doen als militair. moet je zo een vliegtuig, met gijzelaars uit de lucht schieten??. en dan zul je zien dat die rat van een bush dit gaat gebruiken omdat nutteloos raketschild door te drammen.
waasrchijnlijk is die bin-laden hetbrein, maar ik verdenk ook saddam hoessein ervan.
<HR></BLOCKQUOTE>
Je neemt me de woorden uit m'n mond, Atilla. Vandaar dat ik je woorden ook nog maar even hier neer heb gezet. Ik heb denk ik zo'n 4 uur onafgebroken naar CNN zitten kijken, en krijg die beelden amper uit m'n hoofd. Mensen die uit wanhoop uit een raam van tientallen verdiepingen hoog springen. Stel je voor in een gekaapt vliegtuig te zitten en weten dat je gaat sterven. Toen ik het hoorde vond ik het spectaculair maar Nu ik het zelf op TV heb gezien, vind ik 't ERG.
Dit soort dingen gebeuren normaal alleen in films en comics. Hoe kan een mens nou zo weinig respect hebben voor het leven van een ander? (In dit geval, vele anderen.)
Ik leef mee met familie en kennissen van de slachtoffers en met iedereen die in onrust wacht op een bericht van hun naasten.
------------------