-
Ik zit nu op een MUD waar voornamlijk amerikanen komen, er wordt constant gediscussieerd over hoe en wat en als ik dit zo lees dan voel ik me gewoon hulpeloos. Zij kunnen nog iets doen om ervoor te zorgen dat de slachtoffers hulp krijgen enzo..
------------------
Let emotion be the guide to your imagination.
-
Wat ik zo vreemd vind is dat de Amerikaanse instanties geen idee hadden dat er zoiets zou gaan gebeuren.
Ok dat er een aanslag zou worden gepleegd in de toekomst, dat was erg waarschijnlijk. Maar ze wisten niets van deze geplande aanvallen.
Toch wel raar, want je zou denken dat ze overal mannetjes zouden hebben. Zeker na al die aanslagen die hiervoor hebben plaatsgevonden.
------------------
Zo werd ik gisteravond nog gecorrigeerd door mijn tante nadat ik gezegd had dat mijn vader geen gevoel voor humor had. "Ze bedoelt vast een ander gevoel voor humor".
Manga's tante | Spam city
-
ik heb niet alles gelezen, moet snel weer weg, maar wat ontzettend debiel en asociaal om aan comic uitgeverij kantorn te denken!
er zijn duizenden mensen omgekomen, half manhattan is een rampgebied en denk eens aan de politieke gevolgen.
het ergste en meest misselijkmakend vind ik de gedachte aan de mensen in de toren. het bovenste deel van de toren. die mensen zitten gevangen een een doodsval. en wat den kje van de mensen in het vliegtuig die op familie bezoek gingen of een zakenreis hadden. de piloot en vliegpersoneel.
dit raakt me echt enorm en dan gaat deze topic over het marvel kantoor!? dat is gewoon te gestoord en absurd voor worden. hier word ik erg misselijk en triest van.
------------------
There is no possibility that any perceptible change will happen within
our own lifetime. We are the dead. Our only true life is in the future.
We shall take part in it as handfuls of dust and splinters of bone.
[George Orwell - 1984]
[This person has been edited by GOD (edited April 20, 1980).]
-
11 september 2001. Op de bovenste verdiepingen van het World Trade Center worden mensen gevangen gehouden door de vlammen. Even later stort de wolkenkrabber in. En zijn gewoon geen woorden voor.
'Is de Derde Wereldoorlog vandaag begonnen?', vraag ik mezelf af. Ik hoop dat een organisatie verantwoordelijk is, want als het een land is, weet je dat het antwoord 'ja' moet luiden. En uit een Derde Wereldoorlog, waarbij ook Nederland wordt betrokken, kan niets goeds voortkomen.
Aan de andere kant, hoe vecht je tegen een organisatie. Een virtuele en vrijwel ongrijpbare tegenstander? Die gedachte is misschien nog wel beangstigender.
Ik hoop dat deze dag echt alles veranderd, maar dan in positieve zin. Dat iedereen zijn mening over het leven en de waarde daarvan bijstelt. Dat iedereen zich realiseert wat echt belangrijk is. Maar praat ik nu of zijn het de naschokken die me deze woorden laten opschrijven? Zijn de gevoelens van machteloosheid en verdriet over een paar jaar niet meer dan nare herinneringen?
Machteloos. Dat woord beschrijft goed hoe ik me voel. Onze 'beschaafde' Westerse wereld is plotseling niet zo veilig meer. Vanmiddag nog brak ik mijn hoofd over een aantal aangiften inkomstenbelasting. Nu lijkt dat zo onbelangrijk, mijn leven zo nietig. Ik heb dan ook niet voor niets een klein uur met een vriend aan de telefoon gehangen, om me er even van te overtuigen dat ik niet de enige ben met een gevoel van ongeloof.
Dat nu juist op dit moment je ouders in Spanje op vakantie zijn. Hoe moet dat nu volgende week, gaan ze toch maar weer met het vliegtuig terug naar Nederland? De gedachte beangstigt me en tot mijn eigen verbazing schroom ik er niet voor dat te posten op het messageboard.
Mijn werk, comics en mijn favoriete tv-serie zijn belangrijk voor me. Momenteel betekenen ze niets. Maar toch ga ik morgen weer werken, lees ik morgen weer een comic en kijk ik morgen weer naar mijn favoriete tv-serie. Soms snap ik mensen niet, vandaag meer dan anders.
------------------
Have you ever known a monster to shed old skin? Wash her soul clean?
Can we change what we are, if we try hard enough?
-
Lees dit net op nosnieuws.nl:
Het gekaapte vliegtuig dat is neergestort bij Pittsburgh was naar verluidt op weg naar het Witte Huis. De Boeing 767 van United Airlines met vluchtnummer 93, was vertrokken vanuit Newark en had als eindbestemming San Francisco. Het is vrijwel zeker dat alle 45 passagiers zijn verongelukt.
Eigenlijk is dus de grootste symbolische dolksteek (een crash op het Witte Huis, een rechtstreekse kopie uit het boek van Tom Clancy) uitgebleven. Het maakt het drama niet minder verschrikkelijk, maar het had dus nog veel erger kunnen zijn.
Zojuist zag ik wat beelden van mensen die uit het brandende WTC sprongen. Sprongen, ja. Vierhonderd meter je dood tegemoet vallen. Het was dat of levend verbranden... een keuze die ik geen mens ooit toewens.
Brrr. Koude rillingen.
------------------
If his body was a temple, it was one of those strange ones where people did odd things to animals in the basement, and if he watched what he ate it was only to see it wriggle.
thetruth | terrypratchett
-
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by ROLLERHOOP:
Er gaan trouwens geruchten dat het vliegtuig bij Pittsburg door de Amerikanen zelf naar beneden is gehaald uit voorzorg omdat het in een verboden zone vloog.
<HR></BLOCKQUOTE>
Het gerucht is dat de piloot van het gekaapte vliegtuig bij voorkeur zijn vliegtuig heeft laten crashen in een veld ipv. op een druk gebouw.. Maar het blijft allemaal speculeren.
Vreemd genoeg zijn de meeste vrienden van mijn vriend nu ineens tegen zijn vertrek naar Europa, terwijl ik nu meer dan ooit wil dat hij hier is in plaats van in het land der onbegrensde mogelijkheden.
Ik denk dat iedereen nog teveel in shock is voor wat voor heksenjacht dan ook, er zijn teveel mogelijkheden. Wel lijkt het me dat we een tijd van meer paranoia tegemoet gaan.
------------------
-
Op CNN werd terecht de vraag gesteld: hoe co?rdineer je vier kapingen? Dit zijn niet zomaar amateurtjes geweest. Dat beperkt het aantal verdachte organisaties heel snel.
Misschien een heel zieke gedachte, maar toch: ik vrees dat we over een jaar of vijf allerlei films over deze ramp krijgen. Er zijn schrijvers in Hollywood die zich nu geil in de handen wrijven.
::zucht::
------------------
If his body was a temple, it was one of those strange ones where people did odd things to animals in the basement, and if he watched what he ate it was only to see it wriggle.
thetruth | terrypratchett
-
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>originally posted by oh!
een keuze die ik geen mens ooit toewens.<HR></BLOCKQUOTE>
Brr, ik heb de beelden gezien... ben het echt helemaal met je eens.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Manga
Vreemd genoeg zijn de meeste vrienden van mijn vriend nu ineens tegen zijn vertrek naar Europa, terwijl ik nu meer dan ooit wil dat hij hier is in plaats van in het land der onbegrensde mogelijkheden.<HR></BLOCKQUOTE>
Kan ik me levendig voorstellen. Enne.. ik denk dat Tyler het grondig met je eens is. http://www.hostboard.com/ubb/smile.gif
Heeft iemand al eens gedacht aan de mogelijkheid dat het de american nation of islam is????? Deze organisatie met amerikaanse moslims zou weleens de derde man kunnen zijn die hiervoor verantwoordelijk is. Dat zou ook het gedrag van de piloten verklaren. De vliegtuigen zijn niet gekaapt maar geheel "onverwachts"tegen het wtc gevlogen...
------------------
A life??? Cool, where can I download one of those???
-
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>originally posted by oh!
een keuze die ik geen mens ooit toewens.<HR></BLOCKQUOTE>
Brr, ik heb de beelden gezien... ben het echt helemaal met je eens.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Manga
Vreemd genoeg zijn de meeste vrienden van mijn vriend nu ineens tegen zijn vertrek naar Europa, terwijl ik nu meer dan ooit wil dat hij hier is in plaats van in het land der onbegrensde mogelijkheden.<HR></BLOCKQUOTE>
Kan ik me levendig voorstellen. Enne.. ik denk dat Tyler het grondig met je eens is. http://www.hostboard.com/ubb/smile.gif
Heeft iemand al eens gedacht aan de mogelijkheid dat het de american nation of islam is????? Deze organisatie met amerikaanse moslims zou weleens de derde man kunnen zijn die hiervoor verantwoordelijk is. Dat zou ook het gedrag van de piloten verklaren. De vliegtuigen zijn niet gekaapt maar geheel "onverwachts"tegen het wtc gevlogen...
------------------
A life??? Cool, where can I download one of those???
-
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Oh!:
Op CNN werd terecht de vraag gesteld: hoe co?rdineer je vier kapingen? Dit zijn niet zomaar amateurtjes geweest. Dat beperkt het aantal verdachte organisaties heel snel.<HR></BLOCKQUOTE>
Vandaar dat ik een ??n of andere Palestijnse groepering ook niet echt waarschijnlijk acht. Die luitjes beperken zich meer tot het opblazen van bussen in Isra?l, dit gaat stukken verder..
Maarten
------------------
And that's because we from WeSaySo, say so!