-
Ik hoorde het pas toen ik thuis kwam om zeven uur ofzo..Dit is echt niet normaal meer.. ik heb zelf ook flink wat bekenden in de states, gelukkig allen ver buiten new york of de andere getroffen plaatsen
------------------
Let emotion be the guide to your imagination.
-
Ik hoorde het pas toen ik thuis kwam om zeven uur ofzo..Dit is echt niet normaal meer.. ik heb zelf ook flink wat bekenden in de states, gelukkig allen ver buiten new york of de andere getroffen plaatsen
------------------
-
In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by
Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb" , "The
third big war will begin when the big city is burning" - Nostradamus 1654
Creepy...
------------------
A list?
- Beddy?s Place
- Phantasia
- The Comic House
- The Place
- Rogue and Remy
- STEVO?S
- X-Men Cyberboard
- Issue9mm.com
- Live between us
- The Wahoo Action Team
-
In comics lees je ze zo vaak 'niets zal meer hetzelfde zijn'. Vandaag, 11 september 2001, is een dag waarop de echte wereld voorgoed is veranderd.
Ongelofelijk. 's Middags zit ik nog nietsvermoedend te werken aan een aantal aangiften inkomstenbelasting, 's avonds vang je enkele geluiden op van een aanval op Amerika en zet je snel de televisie aan. Het economische en het militaire hart van Amerika is aangevallen. Onze veilige westerse wereld is plotseling zo veilig niet meer. 'Is de Derde Wereldoorlog vandaag begonnen?', vraag ik mezelf af.
Ik heb ondertussen een klein uur gebeld met een vriend van mij. Hier moest ik gewoon even met iemand over praten. Het nieuws krijgt de tijd te bezinken. Enerzijds sta je nog steeds versteld van het gruwelijke verlies van mensenlevens. Mensen gevangen door vlammen op de bovenste verdieping van het World Trade Center. Even later stort het hele gebouw in. Daar zijn gewoon geen woorden voor.
Anderzijds, hoe een Derde Wereldoorlog te beginnen als niet een land, maar een organisatie verantwoordelijk is? En eerlijk gezegd hoop ik dat het een organisatie is, want een Derde Wereldoorlog waarbij ook Nederland betrokken wordt, daar kan niets goeds uit voortkomen. Aan de andere kant, een organisatie? Een virtuele tegenstander waar je niet tegen kunt vechten? Die gedachte is misschien nog wel beangstigender.
Heeft deze gebeurtenis de wereld echt veranderd of heelt de tijd alle wonden en zijn de schokken van nu over enige tijd niet meer dan nare herinneringen? Ik hoop oprecht dat deze gebeurtenis de wereld verenigt, dat we meer gaan nadenken over het leven en haar waarde. Maar of dat ook zal gebeuren? De tijd zal het leren. Peter de Bruin had gelijk, het worden spannende weken.
Momenteel voel ik machteloos en nietig. En ik ben een beetje bang hoe dat nu moet als mijn ouders over een week na hun vakantie in Spanje weer naar Nederland terugvliegen.
Na gebeurtenissen als deze kom je jezelf tegen, realiseer je je weer eens de dingen die echt belangrijk zijn. En mijn werk, comics of mijn favoriete tv-serie zijn dat duidelijk niet. En toch ga ik morgen weer naar mijn werk, lees ik weer een comic en kijk ik weer naar mijn favoriete tv-serie. Soms snap ik mensen niet, vandaag meer dan anders.
------------------
Have you ever known a monster to shed old skin? Wash her soul clean?
Can we change what we are, if we try hard enough?
-
weet je waar helemaal de koude rillingen van over mijn rug lopen?? stel je voor dat ze daders er ook nog eens chemische/biologische ladingen hadden togeveogd! dan waren de poppen helemaal aan het dansen. het is ongelooflijk dat een organisatie zoiets voor elkaar heeft gekregen. ik ben zelf eens in de VS geweest en moest gelijk met mijn armen en benen gespreid tegen de uur gaan staan en werd uitgebreid gefouilleerd (mijn vriendin ook) en wij zien er toch normaal uit! ik neem aan dat arabieren helemaal streng zullen worden gecontroleerd dus ik snap hetgewoon niet. alle spullen zullen ze waarschijnlijk in de VS zelf hebben moeten kopen en waarschijnlijk zullen ook medewerkers daar wonen. ik hoop niet dat er een heksenjacht op arabieren gaat plaatsvinden in VS.
------------------
"trust and you'll be trusted said the liar to the fool"
-
Mijn neef is gelukkig vijlig maar zijn huishoudster kan door de chaos niet naar huis en haar kinderen zitten thuis met een babysitter. Mijn broertje en zijn vriendin waren onderweg naar New York maar zijn gestrand in Reykjavik en komen hopelijk morgen weer naar huis.
Er gaan trouwens geruchten dat het vliegtuig bij Pittsburg door de Amerikanen zelf naar beneden is gehaald uit voorzorg omdat het in een verboden zone vloog.
------------------
My Board
My Homepage
-
------------------
-
In the City of God there will be a great thunder, Two brothers torn apart by
Chaos, while the fortress endures, the great leader will succumb" , "The
third big war will begin when the big city is burning" - Nostradamus 1654
Creepy...
------------------
A list?
- Beddy?s Place
- Phantasia
- The Comic House
- The Place
- Rogue and Remy
- STEVO?S
- X-Men Cyberboard
- Issue9mm.com
- Live between us
- The Wahoo Action Team
-
En trouwens wanneer de aanslagen niet worden opgeeist dan zal de amerikaanse regering en andere betrokkenen gewoon een lijstje maken met vermoedelijke daders.
Amerika zal niet stoppen voordat de schuldigen zijn opgejaagd en gestrafd. Een grofe vertaling van de woorden van Bush.
Bush moet wel de daders zien te vinden anders verliest hij de geloofwaardigheid van het amerikaanse volk en vandaag rouwt amerika, maar morgen wil het wraak. Bush moet dus alles op alles zetten om de daders te vinden. En een oorlog lijkt me niet uitgesloten. Hetzij tegen een land, wat niet zo gauw zal gebeuren, maar vooral tegen terorisistische bewegingen. Daarom hoeven we niet bang te zijn voor nog een aanval. De komende tijd houden de terroristen zich wel schuil.
------------------
Een zwarte dag in de geschiedenis. Vrede op aarde is verder weg dan ooit. Helaas.
-
Mijn neef is gelukkig vijlig maar zijn huishoudster kan door de chaos niet naar huis en haar kinderen zitten thuis met een babysitter. Mijn broertje en zijn vriendin waren onderweg naar New York maar zijn gestrand in Reykjavik en komen hopelijk morgen weer naar huis.
Er gaan trouwens geruchten dat het vliegtuig bij Pittsburg door de Amerikanen zelf naar beneden is gehaald uit voorzorg omdat het in een verboden zone vloog.
------------------
My Board
My Homepage